Ultimativno vozilo negativaca
U filmovima su „dobri momci“ ti koji voze najbolje automobile. Ili nisu…?
Pogledajmo kao primer filmove James Bonda, tajnog agenta koji uvek vozi najatraktivnije automobile sa najzanimljivijim dodacima. Zato je jako teško navesti atraktivniji automobil „negativca“ od Hydre Schmidt Coupea, ultimativni prevoz fikcionog Naci supernegativca Jochana Schmidta, bolje poznatog kao „The Red Skull“ iz stripa Captain America, Marvel Comicsa.
Tvorac Hydre Schmidt Coupea je Daniel Simon, nekadašnji dizajner VW Grupe kojeg konvencionalna autoindustrija jednostavno nije mogla da obuzda. U svojim rukama je svojevremeno imao i rad u Bugattiju, ali njegov širok pojam shvatanja formi i mašta ga nisu mogle zadržati na kreiranju ručki vrata ili instrument table. Njegova veličina se može videti tek kada se poseti njegov veb sajt, Cosmic Motors, gde se mogu pronaći brojni futuristički automobili u vizuelnom miksu sa legendarnim modelima iz prošlosti, poput Can-Am McLarena i Porschea 917, sa sve devojkama!
U filmu „Captain America: The First Avenger“, odnosno ekranizaciji pomenutog stripa, otvoreni coupe, što bi prema zdravom razumu bio roadster, je pokretan V16 avionskim motorom, čija snaga se šalje na sve 3 osovine i njenih 10 točkova. Prema navodima tvorca, radi se o najbržem automobilu svog vremena, s tim što to i nije toliko dobra činjenica s obzirom da se radi o automobilu dužine 7,62 metra a godina 1942.
Naravno, film je jedno a u stvarnosti je situacija nešto drugačija, te sam automobil i nije toliko ekstreman. Prvobitna inspiracija za Hydru je tražena u Excaliburu, američkoj replici iz ’70-ih Mercedesovog 540K modela. Međutim, u njemu nije moglo biti pronađeno dovoljno „zločina“. Automobil je jednostavno morao biti veći, ekstremniji. Ubrzo nakon gotovih inicijalnih crteza, Simon se našao na parkingu razmeravajući realne dimenzije automobila i promeravajući kamionske točkove.
Reč tvorca:
„Hydra Schmidt Coupe je u osnovi roadster, ali je originalno zamišljen kao coupe samo što mu nikada nije promenjeno ime. Recimo samo da je njegov tvrdoglavi vlasnik , Johann Schmidt „The Red Skull“, voleo kako to ime zvuči. Sam automobil je u filmu opisan kao najbrži svog vremena i to ne zbog njegove aerodinamike, već neverovatne snage iz kompresorskog motora sa 16 cilindara. Prilikom stvaranja linija Hydre, posmatrani su coupe modeli iz ’40-ih godina prošlog veka. Prvobitne linije su nalikovale na 1937 Auto Union Type C Streamlineru ali je reditelj filma, Joe Johnston, tražio nešto klasičnije linije karoserije. Obrisi dizajna Mercedesa 540K, troosovinskog Naci Mercedesa G4 Off Roadera, uz poneki detalj sa predratnih Bentleya i Duesenberga, su dale konačne karakterne crte Hydri.
Zbog sveukupnih dimenzija konačnog automobila, morala je biti upotrebljena šasija kamiona, kao i točkovi. To je zahtevalo dodatno vreme za pronalaženje adekvatnog sklopa i kombinovanja svih detalja tolikih razmera u skladnu celinu, uz ujedno zadržavanje malih dimenzija samog kokpita. Proporcije su zadavale najviše glavobolja, sa konstantnom opasnošću prelaska u komično.
Vozilo je proizvedeno u Engleskoj, koristi Fordov V8 dragster motor kako bi mogao da se izbori sa ogromnom masom automobila. Asimetrična izbočina na haubi, koja je tu morala biti zbog samog motora, je na kraju ispala kao zanimljiv detalj.
Zadnja dupla osovina je trebala da pruži napredne off road karakteristike, komfor i sigurnost, dok su kutije za alat ispod prednjeg blatobrana dale onaj poseban pečat višenamenskog vozila. Istaknuti zadnji blatobrani su moderni i sa reljefom koji se nastavlja od prednjeg grila. Kompletan zadnji kraj automobila je elegantan i sa padajućom površinom koja na sebi nosi rezervni točak. Tek nekoliko detalja odaje utisak vojnog vozila, poput same kutije za alat, radio opreme i ojačanja na karoseriji, dok je sam reditelj filma, Johnston,koji je i sam veliki ljubitelj automobilskih klasika, insistirao na upotrebi kompresora na motoru.”
Ukoliko bi se borili za svetsku dominaciju jednog dana, verovatno bismo i mi izabrali vozilo poput Hydre Schmidt Coupe.
Igor Kučerka
Izvor: danielsimon.com