„B“ kao BRUTALAN
Stigao je BRABUS 850 6.0 Biturbo – mnogo je snažan!
Brabus 850 razvija 850 konjskih snaga pri maksimalnih 5.400 obrtaja u minuti, i ostvaruje 1450 Nm obrtnog momenta
Kada je u pitanju tjuniranje velikih limuzina, kompanija Brabus gotovo da nema premca. Počeli su sa Brabus 6.9 V12 modelom koji je vozaču tadašnjeg modela W124 nudio je 509 konjskih snaga smeštenih u telo standardne E500 limuzine. Sve je kulminiralo sa nastavkom u vidu E V12 od 800 KS, sa 370 km/h maksimalne brzine, predstavljenom na IAA u Frankfurtu 2009. godine. Gledano u zbiru, BRABUS kroz ove četiri generacije apsolutno vlada segmentom bratstva „brutalnih“ velikoserijskih limuzina.
Baš jak četvorosed
Sada je stigao naslednik, zove se BRABUS 850 6.0 Biturbo, i mnogo je snažan. Inače, BRABUS je nemački, a oni vole da sve bude koncizno i jasno, te je sve bitno već u imenu rečeno. Tako on razvija 850 konjskih snaga pri maksimalnih 5.400 obrtaja u minuti, proizvodi 1450 Nm obrtnog momenta u rasponu od 2.500 i 4.500 obrtaja, i može do maksimalnih 350 kilometara na čas, al zaista. Ako se po jutru dan poznaje, BRABUS 850 nije ni mogao da bude slabiji, gledajući na model koji je nasledio, i standardni E63 AMG model na čijim osnovama je nastao. Ukratko, „torpedo“ bi bio adekvatan naziv.
Viša matematika
Umesto dvanaest, on raspolaže sa osam cilindara. Na novom agregatu visokih performansi zapremina je podignuta sa 5.461 cc na 5.912 cc, odnosno šest litara. Inženjeri nisu želeli da buše klipni prostor i šire ga na 99 milimetara, jer im ni to ne bi bilo dovoljno za željenu snagu, zato su precizno izbalansirali radilicu i uparili njen rad sa specijalno kovanom klipnjačom i klipovima površine 94 milimetra.
Umesto dvanaest, B 850 raspolaže sa osam cilindara
„Biturbo“ – sama reč kaže
Važan aspekt BRABUS tvorevine je tehnologija turbina, tačnije dve turbine. Poseduju veće usisne grane, veći kompresor, i specijalno razvijen cevovod presvučen „Gold Heat Reflection“ oblogom. Ono što je bitno, i što tjuner ističe, je da sistem turbo punjenja nema veze sa onim na originalnom E63 modelu, već je konstruisan potpuno nezavisno, za potrebe modifikovanog agregata. Usisni modul krije poseban deo sa filterom za vazduh i razvijen je da bi količina vazduha adekvatna za potrebe sistema bila dostupna u svakom trenutku. Koliko je sistem dvostrukih turbina bio važan inženjerima, govori podatak da je cev za dotok vazduha instalirana pod haubom sastavni deo usisne grane, koja je ujedno direktno povezana sa ogromnim usisnicima na prednjem braniku. Niske temperature vazduha koje se dobijaju pri većim brzinama dobre su za visoku snagu i nisku temperaturu agregata.
Kada je ovakav usis, kakav je tek izduv?
Bitna stavka tokom razvoja Brabusa 850 je izduvni sistem. Formiran je na slobodno protočnom metalnom katalizatoru, i kontrolisanim „leptir“ ventilima. Vozač samostalno reguliše zvuk BRABUSovog izduvnog sistema visokih peformansi. Tonalitet varira do režima „Coming Home“, u prevodu veoma tiho, sve do „Sport“, odnosno grmljavinu na putu. Za kraj, posmatračima će pored zvuka biti važno da vide odakle on dolazi, a BRABUS se potrudio da vizuelni dojam prati akustični ugođaj, te su duplim keramičkim panelima obloženi cevi i zadnji difuzor nad njima.
Skoro kao Aventador
Standardna SPEEDSHIFT MCT 7-stepena automatska transmisija modifikovana je kako bi izdržala masivni obrtni moment, a snagu isporučuje direktno na zadnju osovinu. Uz ovaj način rada BRABUS 850 do 100 km/h stiže za 3,7 sekundi, ali, ukoliko kupac naruči 4MATIC pogon na sve točkove, rezultat je skoro pa hipersportskih 3,1 sekunda! Inače, za one koji nisu zainteresovani da standardni E63 „kljukaju“ najjačom kurom steroida, BRABUS nudi tri slabija paketa nadogradnje. Lagana dorada podrazumeva 610 konjskih snaga, nešto jači je agregat od 650 KS, i na korak do predmeta našeg današnjeg opisa stoji B63S-730 sa 544 kW. Za svaku od tri opisane verzije bitan podatak je da one nisu trpele zapreminsko povećanje agregata kao 850 6.0, nego ih je BRABUS projektovao rigidan način.
BRABUS 850 do 100 km/h stiže za 3,7 sekunde, dok sa 4MATIC pogonom rezultat iznosi skoro hipersportskih 3,1 sekunde
Gde je Michelin?
Aerodinamika najbrže svetske limuzine stvarana je u vazdušnom tunelu. Veći deo šasije čine ultra lagani i izuzetno čvrsti elementi od karbon fibera. Jedan od njih je dodatak zalepljen na standardni branik E63 AMG-a, takozvana „usna“, koja smanjuje negativne udare vetra na prednju osovinu. Ekstremne performanse zahtevaju pneumatike koji mogu da izdrže brzinu od 350 km/h, a za BRABUS ih ovaj put prave tri proizvođača: Continental, Pirelli, i YOKOHAMA. Najveći presek imaju Monoblock F i R verzije, sa 255/30 ZR 20 dimenzijama na prednjim točkovima, i 295/25 ZR 20 na zadnjim. Vrh ponude su Monoblock pneumatici R, takozvani „Platinum Edition“, i proizvođač ih nudi kao opciju.
Ručno rađeni kožni elementi nalaze se unutar kabine. Kupac po želji može da se opredeli za omiljenu boju, a BRABUS se potrudio da svaki ugao u koji oko pogleda bude ukrašen legendarnim „B“ logom. Mnoštvo aluminjumskim aplikacija svoje mesto je pronašlo u enterijeru, neke su tu ukrasa radi, a neke, kao pedale iza volana i nožne papučice, iz striktno funkcionalnih razloga.
Podleže EVRO VI traktorskim normama
BRABUS tvrdi da 850 6.0 Biturbo u kombinovanom režimu vožnje prosečno troši 10,3 litre goriva. Konkretno, u gradu traži i za fabričke specifikacije visokih 14,4 litara dok je na otvorenom putu potrošnja prepolovljena. Sve na ovoj mašini je rađeno za ekstremna ubrzanja, ali i da traje, zato sva maziva isporučuje renomirani MOTUL. Paradoksalno, ali vozilo podleže EVRO VI ekološkim normama, i to tako što nakon svakog pređenog kilometra, BRABUS 8650 za sobom ostavlja 242 grama otpadnih čestica CO₂ atmosferi na „čuvanje“.
Veći deo šasije čine ultra lagani i izuzetno čvrsti elementi od karbon fibera
Šta je tu tačno ekološki, mi ne znamo. Ukoliko postanete srećni vlasnik, treba još da znate i garantni period propisan od strane BRABUS Tuning Warranty. On kaže da periodu od tri godine, odnosno dok ne pređete 100.000 kilometara, svaki nedostatak postaje i ostaje briga kompanije BRABUS.