Online plus

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

889Pregleda

Geneva Motor Show Top 10 by Vrele Gume

Više od 900 izloženih automobila i 130 premijera svakako nije laka brojka za izabrati 10 najdopadljivijih po utiscima naše ekipe izveštača


Specijalizovanim svetskim novinarima sajam Geneva Motor Show 2015 koji je danas otvorio svoje kapije za posetioce, predstavljao je veliki profesionalni izazov. Reklo bi se nikada više modela, nikada više noviteta i nikada više već viđenog. Kada kažemo „već viđeno“ to se odnosi na najmanje dve kategorije modela, odnosno njihove nastupe u Ženevi. Prva su oni modeli koje smo zaista već videli na sajmovima u Pekingu 2014 godine ili ovoj januara na sajmu u Detroitu. Druga kategorija su modeli koji se tehnološki zasnivaju na istim tehnološkim platformama samo sada nastupaju presvučeni u drugačiju plastično-aluminijumsku formu. To su mahom razne koncept vizije „može biti ali i ne mora“ kojima se ispipava puls javnosti a pre svega specijalizovanih novinara čiji je sud najčešće odlučujući za dalju komercijalnu budućnost određenog modela.

Imajući u vidu baš tu činjenicu da je impuls i osećaj profesionalaca odlučujući, analizirajući sve modele izložene na sajmu u Ženevi, u rangiranju izloženih modela osim ličnim stavom, rukovodili smo se i interesovanjem naših kolega za određene modele. Mnogim od ovih sjajnih kreacija se zbog mase kamermana i reportera satima nije moglo prići kako bi se sa njima upoznalo, čime se na određen način mogla načiniti kategorizacija popularnosti.

A ona je na Geneva Motor Show 2015 itekako iznenadila kada su u pitanju pojedini „stari“ modeli koji su novom koncepcijom i upečatljivošću pojave oduševili pristutne, dok su pojedini „favoriti na papiru“ potpuno zakazali.

1. Mercedes G 500 4×4²
Model kojem se moglo priči radi fotografisanja tek nakon završetka zvaničnog vremena Sajma u Ženevi jer ga je uvek okruživalo bar desetak TV ekipa. Mercedes-Benz G 500 4×4² u odnosu na običan G500, ovaj G500 „na kvadrat“ se ističe moćnim blatobranima, ogromnim točkovima dimenzija 325/55 R22, povišenim klirensom na 450 mm, širim tragom točkova i značajno unapređenim enterijerom.

Ispod haube je 4,0 L twin-turbo V8 motor sa 422 KS i 610 Nm koji je kombinovan sa pogonom na sva četiri točka uz sedmostepeni 7G-tronic automatik.

Ovaj gladijator težak bezmalo 3 tone od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 210 km/h.

Mercedes-Benz G 500 4×4² na tržište dolazi sredinom godine uz najavljenu cenu od oko 250.000 evra.

2. Audi R8 V10 Plus
Audi je sa originalnim R8 dobro „prodrmao“ segment superautomobila, a to namerava da učini i sa drugom generacijom. Vizuelno, mnogi će reći da i nema neke razlike, međutim sa tehnološkog aspekta, novi R8 je daleko odmakao.

Nema više popularnog 4,2 litarskog V8. U osnovnoj formi dolazi V10 sa 540 ks, dok V10 Plus isporučuje 610 „konjića“. Već je poznato, snažnija verzija obavlja sprint do „stotke“ za 3,2 sekunde i može da pojuri do 330 km/h. Menjač je sedmostepeni s dvostrukom spojnicom. Quattro pogon je revidiran.

3. Nissan Sway concept
Ako je suditi ponastupu u Ženevi, koncept Sway je sigurno položio ispit da postane naslednik modela Nissan Micra. Ovo je jedan od automobila sa najupečatljivijim dizajnom u Ženevi čime najavljuje da je Nissan konačno izašao iz faze eksperimentalnog zaobljenog ludila i vraća se „normalnom“ izgledu modernog gradskog automobila. Praktičnosti radi, Sway odnosno nova Micra biće tehnološki blizanac modela Renault Clio.

4. Honda Civic Type R
Honda Civic Type R, novopečeni rekorder Nirburgringa, na globalnoj mreži je uglavnom predmet „zavisti“ ljubitelja preko „velike bare“. Nakon postignutog vremena od 7:50:63 na „zelenom paklu“, ta „zavist“ je još izraženija.

Da podsetimo, Civic Type R je pogonjen turbo 2,0 litarskim četvorocilindrašem sa 310 ks, uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem. Do „stotke“ ubrzava za 5,7 sekundi, a maksimalno može da pojuri do 270 km/h. Automobil je opremljen Brembo kočnicama i adaptivnim amortizerima, uz posebno kalibrisanje ogibljenja.

Ono što prvo upada u oči je agresivan izgled sa novim zadnjim difuzorom, prednjim spliterom i dubljim bočnim „suknjicama“. Uz dolazak novog NSX-a i povratak u Formulu 1, izgleda da Honda postaje „ona stara“ u najpozitivnijem smislu.

5. Porsche Cayman GT4
Porsche 911 jeste najpoznatiji, ali po mnogima, model nemačke marke koji se najbolje vozi je manji Cayman. Zaista, ukoliko u sebi imate bar malo „sportskog“ kada su u pitanju automobili, ne možete a da ne volite Caymana. Nakon GTS-a, sada je i vrh ponude ovog modela izložen na ženevskom štandu u vidu Caymana GT4.

Reč je o najekstremnijoj verziji modela iz Cufenhauzena, sa 390 ks, izvučenih iz Porscheovog 3,8 litarskog boksera, koji pogoni 911 Carreru S. Snaga se šalje na zadnje točkove preko šestostepene manuelne transmisije sa dinamičkim nosačima menjačke kutije. Novi kupe do „stotke“ ubrzava za 4,2 sekunde, što je pola sekunde brže od Caymana GTS.

Performanse mogu da se zahvale i brojnim komponentama šasije iz 911 GT3, uz keramičke kočnice, kadice od ugljeničnih vlakana itd. Porsche kaže da je Caymanu GT4 potrebno 7 minuta i 20 sekundi da pređe krug na Nirburgringu, što je isto vreme kao i Porsche 911 GT3 iz 2011.

6. DS 5
DS je izložio svoj prvenac kao samostalna marka. Reč je o modelu DS5, u isto vreme atraktivnom ali sa dozom konzervantivnosti, inspirisanom Wild Rubis konceptom iz Šangaja 2013, koji je značajno uticao na DS 5LS, rezervisan za kinesko tržište.

Enterijer je gotovo bez dugmića, što je novi trend u automobilskoj industriji, uz dodavanje novog displeja osetljivog na dodir. Očekuje se paleta od šest motora, u benzinskoj, dizel i hibridnoj varijanti, uz opciju pogona na sve točkove.

7. Kia Sportspace koncept
Kia Sportspace concept je prethodnica novih dizajnerskih smernica korejske marke, konkretno za novu generaciju Optime. Sam koncept dolazi u formi karavana, i apeluje na evropski automobilski ukus, što ne čudi, s obzirom da je osmišljen u dizajnerskom studiju kompanije u Frankfurtu.

Već na prvi pogled je jasno da se radi o jednoj Kiji. Anfas krasi oštrija verzija korporativnog „tigrovog nosa“ koji se horizontalno pruža spajajući LED farove. Ipak, vizuelni fokus koncepta predstavljaju dugi krov i uglovan zadnji deo.

Enterijer kao da pripada potpuno drugačijem modelu. Prisutna je kombinacija crnog materijala sa trimom od ugljeničnih vlakana i velikim komponentama od anodiziranog aluminijuma. Prilično „mračan“ ambijent. Navodno je Kia na taj način htela da se „udvara“ švajcarskoj publici.

Pogon dolazi iz 2,0 litarskog turbo četvorocilindraša sa 250 ks, čija se snaga šalje na prednje točkove.

8. Lexus LF-SA
Lexus je iskoristio Salon automobila u Ženevi da premijerno predstavi svoj koncept u vidu 2+2 urbanog vozila pod imenom LF-SA.

Reč je o malom subkompaktu koji je kreiran da pruži agilnu i spretnu vožnju u saobraćaju zagušenim metropolama. Takođe, on slavi 25. godišnjicu prvog Lexusa – LS400.

LF-SA poseduje naglašene lukove točkova, poznatu Lexusovu vretenastu masku hladnjaka i prednja svetla u „L“ formi. Dizajn je rešenje Toyotinog evropskog studija. Automobil dolazi u „Silver Stellar“ metalik sivoj boji.

Unutrašnjost poseduje mesta za dvoje, ali je sve orijentisano ka vozaču.

9. VW Sport Coupe Concept GTE
Čini se da je u poslednje vreme Audi postao hrabriji što se dizajna tiče, a Volkswagen konzervativniji. Kada pogledamo aktuelnu Volkswagenovu gamu, uvidećemo da je prilično stereotipna, pa čak i preterano konzervativna, što naravno neutrališe bilo kakvu „automobilsku“ emociju.

Ipak, Sport Coupe GTE concept bi mogao da promeni stanje stvari. Ukoliko on predstavlja ono što dolazi u budućnosti iz Volfsburga, možemo da se nadamo nekom uzbuđenju od Volkswagena.

Šef dizajna marke, Valter de Silva kaže da će koncept „neposredno oblikovati“ budućnost VW-ovih proizvoda.

Sa mehaničkog aspekta, na delu je hibridizacija. Sam koncept je u „plug-in“ formi sa 3,0 litarskim turbo V6, koji snagu šalje na prednje točkove i elektromotorom koji svoj potencijal šalje na zadnju osovinu.

10. Qoros 3
Iako ni po jednom kriteriumu ne pripada Top grupaciji kojom vladaju najveći svetski brendovi, Qoros kao kineska marka pokazala je mnogo hrabrosti da se malim dopadljivim krosoverom predstavi evropskoj publici.

Kineska industrija samo čeka da doživi eksploziju kojom će u narednoj deceniji ozbiljno uzdrmati sve velike proizvočače. Automobili su sve bolji, lepši, kvalitetniji što nikako ne bi trebalo podcenjivati. Kinezi imaju više proizvođača automobila nego znakova u svom pismu, ali su retki oni koji su uspeli da pređu granicu. Qoros je jedan od „razbijača predrasuda“ koji je osnovan pre nekoliko godina kao zajednički projekat Cheryja i giganta Israel Corporation. Qoros trenutno operiše samo na kineskom tržištu, ali ima velike planove za ekspanziju i na druga tržišta, što je ovim nastupom u Ženevi itekako dokazao.

Pre dve godine je ovde predstavljen Qoros 3 Sedan, prošle godine Qoros 3 Hatch a sada je pred nama Qoros 3 City SUV. Reč je o „krosover“ verziji „hečbeka“, to jest konverziji koju je Subaru primenio na Imprezi i XV Crosstreku a VW na Golfu i Golf Alltracku. Nažalost, nema pogon na sve točkove. Snaga dolazi iz 1,6 litarskog turbo motora, a kupci mogu da biraju između manuelne transmisije i modernog rešenja s dvostrukom spojnicom.

Pripremio: Pavle Barta
Ekskluzivno iz Ženeve: Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery