Online plus

75 godina Toyote

1.24KPregleda

Proslava 75 godina Toyotine automobilske istorije

Sredinom 1930-ih, mladi Kiichiro Toyoda naslutio je potencijal u masovnoj proizvodnji automobila namenjenih široj javnosti. Tokom nekoliko godina uz puno upornosti, ubedio je svog oca – tekstilnog proizvođača i vlasnika Toyoda Automatic Loom Works da unutar fabrike osnuje novo automobilsko odeljenje. Kiichirovo snažno ubeđenje, 1937.godine pretvorilo je njegovo malo odeljenje Toyoda Enterprise u Toyota Motor Corporation. Sada, 75 godina kasnije, Toyota je prisutna u više od 170 zemalja u svetu, a sa svojih proizvodnih linija izbacila je više od 200 miliona automobila


Najpopularnije vozilo, Toyota Corolla, čvrsto drži titulu najprodavanijeg modela u automobilskoj istoriji, sa 11 generacija i preko 39 miliona prodatih primeraka. Svakoga dana muškarci i žene širom sveta radeći u Toyotinim pogonima i u kancelarijama učestvuju u stvaranju sve boljih automobila. U njima je ugrađen duh kontinuiranog poboljšanja, ili na japanskom ‘kaizen’. Istovremeno u Evropi Toyota predstavlja svoj novi slogan: Uvek bolji način – Always a better way.

Povodom obeležavanja silaska 200 milionitog vozila sa proizvodne linije – Akio Toyoda, predsednik Toyota Motor Corporation, rekao je: „Odlučni smo da naše automobile činimo boljima, da i dalje pružamo našim klijentima najbolji mogući proizvod, to je zajednički cilj 300.000 Toyotinih radnika širom sveta. “

Toyotin 75. rođendan službeno se obeležava 3. novembra. Tom prilikom Toyota u Europi pokreće brojne interesantne inicijative u čast posvećenosti radnika Toyote širom sveta koji su učestvovali u izgradnji kompanije tokom proteklih 75 godina. Takođe, ove inicijative su stvarane i kako bi se izrazila zahvalnost kompanije prema klijentima i ljubiteljima automobila koji prate Toyotinu dugu istoriju.

Le Rendez-vous Toyota
U Parizu, Toyota je nedavno predstavila uzbudljivu novu izložbu u jednoj od najpoznatijih svetskih ulica, Avenue des Champs-Élysées. Nova izložba u salonu Le Rendez-Vous Toyota prikazuje neke od Toyotinih omiljenih modela nastalih tokom proteklih tri četvrt veka.

Posetioci mogu da vide brojne izvanredno očuvane Toyota klasike uključujući: 1958 Toyota Land Cruiser FJ25, 1964 Toyota Corona, 1965 Toyota Sport 800, 1967 Toyota 2000GT, 1968 Toyota Corolla Sprinter i 1970 Toyota Celica GT Coupe 1600.

Postavka izložbe takođe uključuje impresivnu kolekciju maketa 01:43 pozajmljenih od strane privatnog kolekcionara. Zbirka prikazuje prvi putnički automobil, Toyota AA limuzinu, kao i ikone automoto sporta poput pobedničkog automobila Ayrton Senne Toyota-powered British F3- 1983. Izložba će biti dostupna svim posetiocima u Le Rendez-vous Toyota do decembra.

Presudni trenuci u 75. godišnjoj istoriji Toyote
Sredinom 1930-ih, mladi Kiichiro Toyoda naslutio je potencijal masovne proizvodnje automobila namenjenih široj javnosti. Tokom nekoliko godina i uz puno upornosti, ubedio je oca – tekstilnog proizvođača i vlasnika „Toyoda Automatic Loom Works“ – da unutar fabrike osnuje novo automobilsko odeljenje. Kiichirovo snažno uverenje lansiralo je njegovo malo odeljenje od Toyoda Enterprise sve do Toyota Motor Corp. 1937. godine…

TOYOTA slavi 75. rođendan
1935:
 Toyotin Model G1 doživljava svoj debi 2 godine pre osnivanja „Toyota Motor Company“.
1936: Model AA sedan, Toyotin prvi putnički automobil, izašao je na puteve.
1936: Nakon javnog konkursa i 20.000 predloga, ime kompanije je promenjeno iz Toyoda u Toyota.
1937: Toyota Motor Company je osnovana u Japanu, a 1. predsednik je bio g. Risaburo Toyoda.
1940: Lansiran je Toyota model AE kao „nacionalno vozilo“ kojim se slavi 2,600 godišnjica Japana.
1941: Kiichiro Toyoda je imenovan za predsednika Toyota Motor Company.
1944: Nestašica sirovina razlog je stvaranja modela KC, poznatijeg kao „jednooki“ zbog samo jednog fara.
1951: Lansiran je model BJ 4WD, koji je kasnije preimenovan u Toyota Land Cruiser.

1951 Toyota Model BJ
1957: Toyota Motor Sales otvara vrata u Americi, isporučuju im se 2 primerka Toyote Crown kao uzorci.
1958: Kupljeno 1,600,00 m² zemlje za gradnju fabrike „Motomachi“; za 50 god ovde će nastati Lexus LFA.
1959: Prva proizvodnja Land Cruisera izvan Japana, u Brazilskoj fabrici „Toyota do“.
1960: Malta i Kipar su prva odredišta za izvoz Toyote u Evropu.
1964: Prvi marketing u Evropi; holandski „Louwman&Parqui“ trenira papige u zoološkom vrtu da govore „kupi Toyotu“.
1965: Naš prvi sportski model, Toyota Sports 800, pokreće novi sportski duh kompanije!
1968: Nova definicija izdržljivosti je nastala lansiranjem Toyote Hilux! Model je danas poznati i kao „neuništiv“.
1970: Lansirana Toyota Celica, čije je ime nastalo iz latinskog „nebeska“.
1971: Prva proizvodnja Toyote u Evropi: Corolla by Salvador Caetano.
1972: Proizvedeno 10 miliona Toyota vozila.
1975: Toyotin debi na Le Manu (2.3 litarski, 4-cilindaski, Toyotin turbo by Sigma Automotive)
1975: Osnivanje „Toyota Team Europe“ u Belgiji, uspešan start evropskog motorsporta.
1983: F1 legenda Ayrton Senna pobeđuje British F3 sa Toyotinim motorom u „Ralt-Toyota“ bolidu.
1984: Premijera Toyote MR2!
1985: Za samo 6 godina, izvoz Toyote povećan je sa 10 na 20 miliona.
1986: Toyota Supra A70 se osamostaljuje od modela Celica (3.0 litarski, redni 6-cilindarski, 200 ks).
1987: Pola veka postojanja uz stabilan i odlučan napredak. Toyota slavi 50. rođendan!
1989: Toyota redizajnira logo nakon prvih 50 godina postojanja u danas prepoznatljiv oblik trostruke elipse.
1989: Toyota predstavlja premium marku Lexus u SAD, a godinu kasnije i u Evropi.
1990: Carlos Sainz pobjeđuje na Svetskom reli šampionatu sa Toyotom Celica GT-Four.
1991: Prodaja u Nemačkoj doseže broj od 1 milion vozila.
1993: „Toyota Team Europe“ postaje „Toyota Motorsport GmbH“, baza našega motorsporta u Evropi.
1994: Novi RAV4 je začetnik segmenta kompaktnog SUV-a na automobilskom tržištu.
1997: Prvo na svetu masovno proizvedeno hibridno vozilo Toyota Prius – predstavljen u Japanu.
1998: Legendarna Toyota GT-One debituje na Le Manu – 3 trke, 2 pol pozicije, 3 najbrža kruga.
1999: Toyota premašila globalnu proizvodnju od 100 miliona!!
1999: Predstavljamo Yaris. Danas u svojoj 3. generaciji, naš je najprodavaniji model u Evropi.
2000: Toyota Yaris osvaja titulu Evropskog automobila godine!
2000: Isporučujemo 10 milionito vozilo u Evropi!
2002: Toyota Formula 1 debituje na Velikoj nagradi Australije – 7 godina, 140 trka, 13 mesta na tronu, 3 pol pozicije, 3 najbrža kruga u F1.
2002: Sve smo bliže stvaranju ultimativnog ekološkog automobila: Toyotino hibridno vozilo sa gorivim ćelijama (FCHV).
2003: Uprkos velikim naporima, TopGear nije uspeo da uništi Hilux; ovaj automobil danas ponosno nosi titulu neuništivoga.

2005: Uspešno smo ostvarili saradnju sa PSA Peugeot Citroën u Češkoj; stvorili smo AYGO.
2005: Prvo mesto na tronu u F1 na Velikoj nagradi Malezije, zahvaljujući vozaču Jarno Trulliju.
2007: Samo 10 godina nakon predstavljanja Toyota Prius, globalna prodaja doseže 1 milion primeraka.
2009: Nakon 10 godina razvoja predstavili smo Lexus LFA sa 500 ks; Lexus LFA – limitirana serija superautomobila.
2010: Svetska prodaja hibridnih vozila prelazi 2 miliona.

2011: Toyota Hilux postaje prvi automobil koji je osvojio Severni i Južni pol i u isto vreme pomogao naučnim ekspedicijama.
2012: Proizvedeno preko 200 miliona automobila, u svetu je prodato više od 4 miliona hibridnih vozila, a plan za ovu godinu je proizvodnja 10 miliona vozila!

Tekst Igor Kučerka

Top Reviews

Video Widget

gallery