AktuelnoIstorijaOnline plus

5 činjenica o VW Golfu za koje možda niste znali

16.5KPregleda

Volkswagenov najuspešniji model je s nama već gotovo pola veka. Širom sveta je prodavan uz brojne pakete opreme i pogonske opcije, postavši jedno od najpopularnijih vozila u automobilskoj istoriji.

 

S namerom da nasledi uspeh „bube“ (oficijelno poznate kao Type 1), nemački proizvođač je prvu generaciju Golfa lansirao 1974. Ovaj priuštivi hečbek je odmah postao pravi hit u Evropi, gde decenijama uživa u ulozi jednog od najpopularnijih vozila.

 

 

U narednih sedam generacija, postao je globalna zvezda i evoluirao je u svestrani automobil koji je sada dostupan kao efikasan hibrid, svakodnevni sportista ili moćna igračka za trkačku stazu.

 

Ukoliko sebe smatrate automobilskim entuzijastom, verovatno vam prethodno napisano ne predstavlja novinu, ali pred nama je pet interesantnih činjenica za koje možda niste sve čuli.

 

Prvi Golf je dizajnirao Đorđeto Đuđaro

 

Rođen 1938., Đuđaro je jedan od najčuvenijih automobilskih dizajnera u istoriji. On je odgovoran za kreiranje brojnih ikona na četiri točka, uključujući Ferrari 250  GT SWB Bertone, BMW 3200 CS, Maserati Ghibli, Lotus Esprit, Lanciju Deltu ili DMC DeLorean.

 

 

Davne 1970., Đuđaro je pozvan u sedište Volkswagena u Volfsburg, s ponudom da radi na EA337 razvojnom projektu, koji će se kasnije transformisati u Mk1 Golf. Mada nije bio najspektakularniji model koji je dizajnirao, sigurno je da je najuticajniji, budući da je njegova kreacija postala inspiracija za sve generacije Golfa koje su usledile, ali i brojne modele drugih marki.

Drugi je najbolje prodavani model automobila svih vremena

 

Mada je od 1938. do 2003. proizvedena u više od 21,5 miliona primeraka, „buba“ nije najprodavaniji Volkswagenov model. S preko 35 miliona plasiranih jedinica od 1974., ta čast pripada Golfu, koji je drugi najprodavaniji model automobila u istoriji, odmah iza Toyote Corolle.

 

 

GTI je začet kao nezvaničan sporedan projekat

 

Razvoj sportske verzije hečbeka je započeo 1974. od strane šestorice zaposlenih, uključujući Antona Konrada, koji je u to vreme bio Volkswagenov čovek zadužen za odnose sa štampom.

 

 

Volkswagen nije odobro ovaj projekat, tako da je tim u tajnosti modifikovao standardni Golf van radnog vremena. Početkom 1975., automobil je predstavljen menadžmentu, kojem se ideja svidela, tako da je projekat odobren. Novajlija je debitovao na Salonu automobila u Frankfurtu, ubrzo ostvarivši ogromnu popularnost.

 

Čuveni enterijer prvog Golfa GTI  je dizajnirala žena

 

Nakon što je projekat odobren od strane rukovodstva početkom 1975., novi član porodice Golf se pridružio GTI razvojnom timu. U to vreme, Gunhild Liljekvist, bila je prva žena koja je radila u Volkswagenovom odeljenju za dizajn, a bila je zadužena za implementaciju „sportskog momenta“ u enterijer regularnog Golfa.

 

 

Došla je na ideju da na hvat na ručici menjača bude u vidu loptice za golf, takođe kreirajući čuvene karirane akcente koji su ostali deo ikonografije Golfa GTI do dana današnjeg.

 

Volkswagen je konstruisao Golf pogonjen W12 motorom

 

Na GTI festivalu kraj jezera Verterze u Austriji 2007., nemački proizvođač je skinuo veo s jednog od „najluđih“ koncepata u istoriji „GTI“ amblema. Spolja gledano, radilo se o Mk5 Golfu GTI proširene karoserije, međutim ova hečbek „raketa“ je bila pogonjena središnje pozicioniranim W12 motorom sa 650 konja iz Bentley Continentala GT.

 

Razvijen za samo osam nedelja, posedovao je prednje kočnice iz Audija RS4, dok su pozadi kočne čeljusti i diskovi pozajmljeni od Lamborghini Gallarda. Navodno je bio zastrašujuć u krivinama, dok je do „stotke“ mogao da ubrza za 3,7 sekundi, sve do maksimalnih 325 km/h.

 

 

Nažalost, ovaj jedinstveni primerak nikada nije ušao u proizvodnju, ali je dokazao mogućnosti A platforme VW grupe, za koju smatramo da je možda najbolja ikada kreirana u okviru C segmenta.

 

Vrele Gume

1 Komentar

  1. прва два Голфа су била погоњена пилутракторским дизелима, изузетно бучним и не удобним али и поузданим и дуготрајним са прихватљувим утрошком нафте. каснији модели су били све непоуздани и скупи за дуготрајну употребу, са све скупљим одржавањем. генерално гледајући много лошије возило од Тојоте Короле. али, наши људи не воле ништа да анализирају већ све по инерцији.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery