AktuelnoOnline plusVesti

Tri milona evra za Bugatti Type 57 Atalante

1.74KPregleda

Na aukciji jedan od tri preživela Bugatti Type 57 Atalante

 

 

 

Trećeg februara ove godine na aukciji u Parizu naći će se jedan od tri preostala modela nekada a i sada prestižnog Buggatty Type 57 Atalante. 

 

 

Stručnjaci procenjuju da bi njegova krajnja cena vrlo lako mogla dostići i tri miliona evra što zbog samog istorijskog značaja i lepote modela što zbog njegove burne prošlosti.

 

 

Naime, ovaj Bugatti 57 Atalante Coupe sa kliznim krovom isporučen je u julu 1936. uspešnom marsejskom juveliru po imenu Čarls Olivero. Olivero nije bio samo juvelir već i zagriženi automobilista koji se takmičio u napornim trkama kao što su Rally des Alpes, Rally Monte Carlo i Liege-Rim-Liege. 

 

 

 

Međutim, pretpostavlja se da je Oliverov entuzijazam za vožnju možda prikrio i jedan skriveni motiv.

 

Njegov redovni suvozač bila je izvesna pijanistkinja poznata samo kao Dejzi čije prisustvo, prema tadašnjim izveštajima, nije izazvalo nikakvu sumnju Oliverove supruge jer je dama bila navodno „lišena ikakvih ženskih karakteristika“

 

 

Madam Olivero nije dovela u pitanje odluku svog muža da vozi svoj Bugatti Atalante na dugačke ture koje su trajale danima, sve dok nije naručen novi!

 

 

 

Za sudbinu „reli pijanistkinje“ više nema dostupnih podataka, ali za predmetni Bugatti se zna da je u proleće 1939. godine završio u rukama čuvenog avijatičara Leona Givona, letačkog asa iz Prvog svetskog rata koji je kasnije postao glavni pilot Er Fransa. Veruje se da je Givon posedovao automobil samo nekoliko meseci pre nego što je bio primoran da ga sakrije od nacista i pridruži je francuskom pokretu otpora.

 

 

 

 

Posle rata, Atalante je kupio industrijalac sa sedištem u Luksemburgu Rudi Kloos, koji ga je restaurirao i rekonfigurisao prema fabričkoj specifikaciji zatvorenog krova pre nego što ga je prodao kolegi Bugatti entuzijasti Albertu Žanu de Leju krajem 1950. 

 

 

De Lai je bio belgijski arhitekta koji je bio zadužen na programu izgradnje u 6.800 milja udaljenom Elisabethvilleu glavnom gradu provincije tadašnjeg Belgijskog Konga.

 

 

Odlučio je da sa sobom ponese svoj ponos i radost na četiri točka i tokom naredne decenije De Le i njegova supruga su koristili automobil u Kongu koji je tada cvetao zahvaljujući eksploatisanju bakra.

 

 

Stvari su postale dramatične kada je Kongo proglasio nezavisnost 1960, što je dovelo do građanskog rata. Kongoanski vojnici su se pobunili protiv svojih belgijskih komandanata i okrenuli protiv belih naseljenika. De Lai i njegova žena su pobegli iz Konga ali nisu ostavili svoj potpuno novi MGB de Laj koji je kupio te godine i Buggati. Dva automobila i bračni par su spas našli u Zambiji. Vrativši se u Belgiju i nakon što su izgubili sve što su imali osim Bugattija, de Laisi su prodali automobil nazad Klusu kako bi prikupili gotovinu kojom bi ponovo započeli svoje živote. 

 

 

Prošavši kroz dalje ruke, na kraju je vraćen u prvobitno stanje i izložen na dva od vodećih svetskih takmičenja concours d’elegance, Pebble Beach u Kaliforniji i Villa d’Este u Italiji, pre nego što ga je sadašnji vlasnik kupio 2003. i koristio za lične potrebe.

 

 

Svakako dobra prilika za one sa viškom novca, jer se pokazalo da je investicija u ovakve modele isplativija od ulaganja u zlatne poluge.

Top Reviews

Video Widget

gallery