AktuelnoVesti

Toyota prenosne vodonik patrone šalju klasične električne baterijske automobile u drugi plan

32.8KPregleda

Prenosne patrone vodonika najavljuju održivu budućnost mobilnosti i smanjuje upotrebu litijum-jonskih baterija u automobilu za 98%

 

 

Nakon ubedljive demonstracije vodonične tehnologije tokom Olimpijskih igara u Parizu, Toyota ide dalje.

Na ovogodišnjem Japan Mobility Show Bizweek 2024. koji se održava naredne sedmice u Tokiju, najveći japanski proizvođač automobila najavljuje i izlaganje svojih vodonikovih uložaka (patrona) koji će upotrebu vodonika učiniti jednostavnim i sigurnim izvorom energije.

 

 

Posebno dizajnirano skladište vodonikovih patrona pogodno za montažu bilo gde

 

Kako navodi Toyota ovi prenosni rezervoari u formi patrona ili ketridža omogućavaju lako i brzo punjenje vozila na svim mestima bez izgradnje posebnih pumpnih stanica, rezervoara i instalacije.

 

Zamena patrone je jednostavna i čak mnogo brža od klasičnog točenja fosilnih goriva u rezervoar automobila.

 

 

Umesto dosadašnjih teških i masivnih čeličnih rezeroara, novi su izrađeni od karbona, potpuno bezbedni i prilagođeni čak i nošenju u posebno dizajniranim ruksacima, za potrebe raznih drugih uređaja koji se mogu pokretati na ovaj energent.

 

 

 

Prema dostupnim informacijama, jedan mobilni vodonički kertridž je težak ukupno oko 8 kilograma od čega 4 kilograma čini pogonsko gorivo, a poseduje i specijalno dizajnirano postolje sa ventilom koji se jednim okretom priključuje u ležište automobila.

 

 

 

Za očekivati je da uskoro sve ovo upoznamo i na prvom Toyota Mirai modelu, koji će sa jednom kapsulom vodonika imati autonomiju od 400-500 kilometara.

 

Za funkcionisanje sistema i skladištenje viška energije, Toyota Mirai uz kapsule vodonika poseduje litijum-jonsku bateriju od svega 1,7 kWh, umesto 60-110 kWh u klasičnim EV.

 

Najkraće rečeno, automobilska budućnost izvan sektora baterija i prenosa električne energije tek dolazi.

 

Jedan od primera je i upotreba vodonika na nekoliko stotina automobila i autobusa tokom trajanja Olimpijskih igara u Parizu, bez ikakvog bezbednosnog incidenta. Sva ta vozila se nalaze danas u javnom saobraćaju Pariza.

 

 

 

BONUS VIDEO: Lidija Piroški demonstrira kako se koristi patrona vodonika na prvom prototipu

 

 

 

7 Komentara

  1. Milinka.. poneses si dve baterije za do grcku, jedna u gepek . 500 km puta dva. Plus napunis vodonik u makedoniju jer ce bude pojeftin sigurno za 30 posto i ete rabota.

  2. Jel to znači da ostajemo na automobilima na unutrašnje sagorevanje?

    Znači struja piši propalo.

  3. A odakle vam vodonok. Slobodnog vodonika nema u prirodi. Jedini izvori vodonika su voda i nafta. U oba slucaja se za proizvodnju koristi ogromna kolicinu energije. A odakle vam ta energija. Suplja prica.

    1. Za elektrolizu vodonika iz vode koristi se zelena solarna ili vetro energija. Najveće naftne kompanije odavno investiraju upravo u svoje zelene izvore el.energije, spremni za proizvodnju vodonika. Jedan broj njih već sve to radi eksperimentalno. Inače, za razliku od nas, Toyota nema šupljih priča, to je bar jasno…

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery