
Mali auto, veliki smisao
Već skoro čitavu deceniju automobilska industrija luta u lavirintu elektrifikacije, mahom ulazeći u njega na „zadnja vrata“ velikih EV. A rešenje je pred nosom: mali, čist i pristupačan hibrid
Tajna ovog oklevanja nije što proizvođači ne znaju da naprave mali EV (dokazano Smart, BMW i3, …) već zato što se na malom automobilu, malo zarađuje.
Prva iz tog „vagona“ je iskočila Toyota koja je rekla, elektrifikacija da, ali u obliku hibrida sa produženim električnim dejstvom.

Toyota AygoX vs. Toyota AygoX GR Sport
Redizajnirali su postojeći najmanji Aygo X ili Aygo Cross i gurnuli ga pravo u čeljusti rekao bi ne A već B segmenta. Opremljen hrabrim hibridnim srcem koje još niko nema u ovoj klasi.

Kombinacija benzinskog 1.5 motora, električnog pogona i solidne baterije od 0,74 kWh rezultira sa ukupno oko 116 konjskih snaga. Zapravo ona donosi ono što se u praksi najviše traži. Tiho kretanje, glatka reakcija na gas i vrlo česte i duge vožnje na struju u gradskim uslovima. Aygo X Hybrid često se pokreće bez buke, a prelazak sa električnog na benzinski režim rada dešava se gotovo neprimetno.

Uprkos malim dimenzijama, (3,74 metra) ovaj auto ne deluje nervozno. Upravljanje je lagano, ali precizno, preglednost vrlo dobra, a viši položaj sedenja daje osećaj sigurnosti u gradskoj džungli. Ubrzanje do 100 kilometara na sat od oko devet sekundi više je nego dovoljno za svakodnevne situacije, a maksimalna brzina od preko 170 kilometara na sat pokazuje da se ne plaši ni otvorenog puta.
Upravljivost ne previše direktna ali zanimljiva, ogibljenje mekše nego što bi mogli očekivati od automobila ove klase.
Potrošnja je ono gde Aygo X Hybrid najviše dobija. U realnim gradskim uslovima lako se spušta ispod četiri litra na sto kilometara, uz vrlo nisku emisiju CO2. Upravo tu se vidi smisao Toyotine hibridne filozofije bez velikih baterija, bez punjenja na utičnicu i bez komplikacija. Jedina „egzibicija“ je bila nužno produženje prednjeg dela da se ima mesta smestiti ceo hibridni sklop. Zahvaljujući tome, dobili smo potpuno novi prednji deo, koji bar po meni sada izgleda odlično.

Unutrašnjost je jednostavna i logična
Nema luksuza, ali ima sve što treba. Multimedija je jasna, komande su tamo gde ih očekujete, a kvalitet izrade je u skladu sa klasom. Ovde jedino nedostaje naslon za ruke, koji sam bezuspešno tražio čim sam izašao na otvoreni put.

Prtljažnik od oko 230 litara dovoljan je za svakodnevne potrebe, kupovinu ili kraći vikend
AygoX hibrid po svemu osim po praktičnim gradskom dimenzijama pripada B segmentu
Toyota Aygo X Hybrid nije auto za dokazivanje. On je auto za svakodnevni život. Za one koji žele da se voze tiho, ekonomično i bez razmišljanja o punjačima, subvencijama i komplikacijama.

Toyota AygoX: mali auto, veliki smisao
Ovo je taj mali auto realne budućnosti koji tačno zna gde mu je mesto. Ne pravi se veći nego što jeste i ne obećava ono što ne može da ispuni. Njegov svet je grad, gužva, semafor i svakodnevna vožnja, a upravo tu pokazuje zašto je Toyota odlučila da i najmanji model dobije pravi hibridni pogon.
Cena prihvatljiva: 20.250 evra

Ekskluzivno iz Toskne
Miodrag Piroški




