Adekvatno održavanje motocikla – veća sigurnost na putu
Sezona vožnje motociklima je već u punom jeku, evo nekoliko korisnih tehničkih saveta za motocikliste koji će doprineti većoj sigurnosti na putu
Motociklisti su najviše ugroženi učesnici u saobraćaju, te je kompanija Dunlop, kao jedan od najvećih svetskih proizvođača pneumatika za motocikle, u cilju povećanja sigurnosti svih učesnika u saobraćaju, pripremila nekoliko korisnih stručnih saveta koji se odnose na održavanje Vašeg dvotočkaša.
Redovni preventivni pregledi celog motornog vozila
Preporučuje se redovna kontrola opšteg, tačnije celokupnog stanja motocikla, a naročito točkova. Neredovno održavanje, znatno utiče na stanje pneumatika, kako na njihove performanse tako i na broj pređenih kilometara. Zato se motociklistima savetuje da svoje motocikle redovno voze na preventivne preglede koji treba da obuhvate i kontrolu pneumatika.
Važno je podešavanje vešanja
Pored redovnog održavanja vozila važno je i podešavanje vešanja koje mora biti obavljeno onako kako je navedeno u uputstvu za upotrebu motocikla. Nepravilno održavani delovi i nepravilan ili neuravnotežen pritisak prednje viljuške loše utiče na stabilnost, a nizak pritisak prouzrokuje preterano opterećenje pneumatika.
Trajne popravke pneumatika moguće su samo ako su rupe u gazećem sloju male
Ako se pneumatik motocikla probuši važno je znati da neke rupe mogu da se poprave. Ipak, preporučuje se da se trajne popravke izvode samo na manjim rupama u gazećem sloju (prečnika do 6 mm). Ove popravke može da obavi samo ovlašćeni vulkanizer koji sa unutrašnje strane pneumatika postavlja specijalnu zakrpu odnosno čep. Iz sigurnosnih razloga je veoma važno da se nikad ne izvode popravke sa spoljašnje strane i da se unutrašnje gume ne koriste kao zamena za adekvatnu popravku. Takođe, važno je da se tokom prvih 24 sata posle popravke ne vozi brže od 80 km/h, a kasnije, sa popravljenim pneumatikom, ne vozi brzinom većom od 120 km/h. Isti postupak popravke važi takođe i za pneumatike sa unutrašnjom gumom. Veoma je bitna i informacija da za popravku odgovara izvođač, koji korisniku popravljenog pneumatika mora obezbediti sva potrebna uputstva.
Tečna sredstva za zaptivanje su samo privremeno rešenje
Stručnjaci koji se bave temom bezbednosti motocikla ne preporučuju upotrebu tečnih sredstava za zaptivanje. To su, naime, privremene popravke koje mogu da utiču na materijal od kojeg su napravljeni ulošci karkase i da prekriju sekundarna oštećenja nastala zbog prisustva stranog tela u pneumatiku. Motociklistima se savetuje da budu skeptični prema sredstvima za zaptivanje jer pneumatik može iznenada da otkaže, te može doći i do nesreće.
Odgovarajući pritisak u pneumatiku omogućava duži vek trajanja gume
Redovna provera pritiska u pneumatiku uz održavanje propisane veličine najbolji je način da motociklisti obezbede ravnomerno habanje pneumatika i očuvaju njegove vozne karakteristike. Međutim, potrebno je obratiti pažnju i na činjenicu da pneumatik mora da se hladi najmanje 3 sata posle zaustavljanja da biste mogli da proverite pritisak.