Metak je to, američki!
Opet metak u naslovu! I još metak sa nacionalnom pripadnošću
a pravom se pitate, ima li šta pametnije da stavite u naslov od metka?
Istina, slažemo se. Mnoge smo metkom nazivali, neke bez posebnog razloga, i sada se zatekli u situaciji da onaj koji taj epitet zaista zalužuje, deluje već viđeno.
Šta metak? Karbonsko đule…
Međutim, Rezvani Beast zaista jeste jedan od njih! Metak. Tri su razloga koji opravdavaju takav epitet. Prvo, brži je od metka. Do 100 kilometar na čast „šišti“ za 2,7 sekunde! Drugo, on liči na metak. Pogledajte ga, kao da je pravljen za cev. Kao da je iz nje ispaljen, kao da će upravo u nešto da se zabode. I treće, veoma slično, ali u suprotnom smislu tog značenja, stepen mortaliteta izazvan Rezvanijem, veći je nego kod metka. Od zrna uglavnom nastrada jedno, a od Beasta minimum vozač, koji kroz zdepasto vertrobransko staklo vozila od 500 KS ne vidi ništa, i pride dvoje/troje koji se pred njegovim suznim pogledom nađu na putu. Dakle, zaboravite sve „metke“ iz ranijih poređenja, ovo je pravi automobilski metak – Rezvani Beast.
Brži je od metka! Liči na metak! Stepen mortaliteta izazvan Rezvanijem, veći je nego kod metka!
U ovom poglavlju spominje se Jenna Jameson
Rezvani je ustvari Ariel Atom, ali obučen. Vezu između njih, odnosno obučenih i ogoljenih, najboljećemo analizirati ako ova dva automobila uporedimo sa jednom ženom. Ariel, baš kao i njemu najsličnija predstavnica ženskog roda i poznata američka porno glumica Jenna Jameson, najbolje rade kada su goli. Dokaz da poseduju najboje performanse među svojom vrstom, ovo dvoje će pružiti tamo gde najbolje znaju – u krevetu, odnosno na stazi. Ipak, koliko god Jenna bila primanljiva, niko normalan nju neće ženiti, kao što ni Ariel neće birati kada mu zatreba automobil van staze.
A sve iz jednog prostog razloga, oboje su dobri zabave radi, na jedan dan, na jednu noć, možda dve. Ukoliko neko zabavu shvati suviše ozbiljno te odluči da Jennu prošeta ulicom, neka zna da mu je njegove sigurnosti i ugleda radi, bolje da to učini sa kacigom na glavi. Isti, odnosno potpuno isti slučaj je i sa Atomom. Van mesta na kojima su se proslavili, to dvoje su neupotrebljivi. E sad, zamislite ženu koja je spretna kao Jenna, ali pritom obučena i legalna za prijatelje i familiju, i istog takvog Ariela. E taj je Rezvani!
U ovom delu Jenne nema
Rezvani je dakle nastao na osnovama Ariel Atoma. Pola automobil, pola motocikl. Atom nikada nije ni imao planu da postane deo svakodnevnih saobraćajnih gužvi, Rezvani upravo s tom namerom dolazi na svet. Atom je ogoljeno vozilo za vikend, Atom je vozilo za stazu, Atom voli kada je sa vozačem jedan na jedan. I Rezvani voli sve to, plus još i dobro izgleda.
On je ekskluziva, on redefiniše segment supersportskog. Najbolji odabir reči pri opisu bio bi, „Rođen na stazi i dizajniran za put“. Rezvani uvodi novo značenje termina „lagan“, on je sirov, čist i moćan performantni automobil. Rezvani je još puno toga lepog, Rezvani zaista ume da pohvali sam sebe, Rezvani pres materijal jedan je od retkih koji može da bude ovako praktičan i upotrebljiv.
Ariel, baš kao i njemu najsličnija predstavnica ženskog roda i poznata američka porno glumica Jenna Jameson, najbolje rade kada su goli
Kako se od Ariela dobija Rezvani?
Platforma Atoma uzeta je za osnovu. Tehnologijom 3D štamapanja osmišljen je svaki zasebni deo budućeg automobila. Prvu fazu izrade predstavljao je formiranje kompozitnog kalupa. Zatim su pomoću kompanije N2A, koja se u pravljenju panela od ugljeničnih vlakana služi najboljim metodama, projektovali zasebne delove automobila.
CNC metodom svakom panelu je klesana buduća forma, a kada je i to privedeno kraju, poput slagalice je svaki od njih došao na mesto zacrtano u prethodno pripremljenom kalupu, po fabričkoj inženjerskoj šemi. Ovaj proces se dokumentuje kako bi kompanija mogla da ga primeni i na kasnijim modelima.
Karoserija se potom šalje dalje, na peskarenje, na lakiranje, i tako u nedogled sve do poliranja. Ovaj poduhvat, vezan za formiranje šasije automobila, iziskuje 1.500 radnih časova, odnosno pet do šest meseci, koliko kompanija odvaji za kreiranje svakog Beast primerka.
Na pola puta između Ferrarija i Corvettea
Dizajn potpisuje Samir Sadikhov. Minuli rad ovog umetnika obležili su Aston Martin DBC, Ferrari Xerzi, i još po neko čudo sa papira. A onda je Samir odlučio da nešto zaradi. Skratio je dugu kosu, kupio odelo, i stvorio Rezvani u koji upravo gledate. I još dugo ćete da gledate, jer ovo što je proisteklo iz njegove mašte, i što je neko krupnim novčanim sredstvima aminovao za proizvodnju, zalužuju medalju. Pet medalja! Za lepotu, hrabrost, atraktivnost, brutalnost i dopadljivost.
Samir je ultimativne performanse dočarao služeći se minimalistički dizajniranim površinama, uz puno agresivnosti u svakoj liniji, i otvoren, skoro odsečen krov siluete. Facijalni deo na Rezvani je zadužen za maksimalno smanjivanje nivao trenja, dalje se linije šire i silom bujice lete ka bočnim ivicama sve do zadnjih ugaonih panela i masivnih useka, koji se tu nalaze kako bi pri većim brzinama vozilo držali bliže tla.
Uticaj evropskih automobila, koja je Samir pre Rezvani „zveri“ tvorio, nesporno je očigledan. Rezvani se trudi da ne bude američki, a najsrećniji će biti ako ga svi sa skupim italijanskim vozilima budu mešali. Možda Ferrari nikad neće biti, ali ni Ferrari nikad neće izgledati ovako sirovo i neušminkano kao on. Rekli smo metak? E pa jeste. Skoro kao zrno italijanske Berrete. Laganog tela, rustične obrade, i hazarderske naravi.
Otkriću ti tajnu?
Dobro čuvanu tajnu postizanja maksimalnih performansi uz zadržavanje četri točka na vozilu, Ariel je otkrio kompaniji Rezvani. Otprilike ide ovako. Nakon što im Honda dostavi agregat, u radionici DDM Worksa iz Severne Karoline će ga ponovo rastaviti, i proveriti moguće postojanje nekog defekta. Noseće površine će potom polirati, blok bušiti, opet čisti, i spremati ga da primi nove delove visokih performansi. U ove delove ubrajaju se poboljšani klipovi, kovano H vratilo, APR držači, i opciona nadogradnja za kvačilo.
Ferrari nikad neće biti, ali ni Ferrari nikad neće izgledati ovako sirovo i prirodno
neće izgledati ovako sirovo i prirodno
Kao rezultat uloženog rada, Rezvani dolazi u dve varijante. Tipično američki, možda jeste ekskluziva, ali će se kao na Walmart rasprodaji za svakoga naći po nešto. Slabiji model je Beast 300, snagu dobija iz 2,0-litarskog turbo agregata od 315 konjskih snaga, i teži 666 kilograma! Snažnija verzija, Beast 500, dobila je snažniji 2,4-litarski pogon od 500 konjskih snaga, ali i višak mase, pa tako uz 703 kilograma ona do 100 kilometara na čas stiže za 2,7 sekunde, samo dve stotinke brže od slabije varijacije.
Atipična transmisija za ovako moćan agregat, 6-stepena manuelna, dobro se bori sa ogromnom izlaznom snagom koju dalje prenosi do zadnje osovine. Za potpun ugođaj u vožnji, inženjeri su na Beast modele stavili elektronskih pomagala, koliko i Ford na model T. Mešanje sistema koji asistiraju u vožnji je minimalno, insistira se na ekstremnom doživljaju vožnje i aktivnoj komunikaciji između vozača i točkova.
Život čine sitnice, Revzani cena jedna je od njih
Da, sitnica. Zaista. Od onoga što pruža, i onog koliko za njega treba da platite – sitnica. Prvi primerci dve verzije nudiće se kao „Launch Edition“, a u cenu od 99.500 američkih dolara za BEAST 300, i 124.900 $ za BEAST 500, uključeni su i besplatni celodnevni treninzi na trkačkoj stazi.
Nisu zaboravljeni ni vlasnici Ariel Atoma, iako Rezvani u pres materijalu jasno navodi kako se oni ne bave distribucijom istog, ali mogu da posluže kao kontakt. Za nadogradnju Beast 300, vlasniku Atoma potrebno je 49.000 dolara, a za Beast 500, moraće da izdvoji još 20.000Za one koji žive na stazi ili pored nje, a posao im je negde na pola puta između startne linije i cilja, bolja kupovina na svetu trenutno ne postoji. Ali, to su ujedno i oni koji će morati da plate punu cenu. Standardni Beast 300, bez celodnevne obuke na stazi, vlasnika će koštati 119.000 dolara. Standardni Beast 500, takođe bez obuke, 20.000 dolara je skuplji. Ako im je za utehu, bilo da kupuju model 300 ili 500, uz svaki će dobiti set trkačkih RS05 PUR točkova, i Toyo pneumatike na njima, promera 235/35 R19 napred, i 295/30 R19 nazad.
Kome to treba?
Zašto baš „američki“ metak? Pored očiglednog kalifornijskog porekla, primetićete i da smo ga upoređivali sa Jennom Jameson, govorili o njegovoj želji da liči na evropske automobile, šegačili praktičnost njegove primene, i upoređivali je sa Walmartom. Američki je iz svih ovih, i još jednog vrlo prostog razloga. To je apsolutna nepotrebna stvar za koju su Amerikanci ubeđeni da će nekom trebati.
Imati jednog deli se u dve faze. Igranje „crvenih“ rukavica je prva, odnosno lupanja samog sebe u nadi da ćete odustati od kupovine, dok drugu opet čini beskrajno udaranje nakon kupovine, ali ovaj put glave o zid. Takav luksuz sebi mogu da prirede jedino Amerikanci.
Žena koju nikad ne biste oženili, automobil italijanskog izgleda koji Italiju video nije, unikat sa više varijacija nego što ih kornfleks u marketu ima, uzak kokpit koji se sa prosečnom težinom meksičkih suseda ne slaže? Sve to sebi mogu da dozvole jedino Amerikanci. I sve to, ili bar deo toga, sa Rezvani Beast oni će i dobiti.
Pero Ivić