Hrvatska statistički lošija od Srbije!
Prodaja automobila na najvećim tržištima u regionu zapadnog Balkana doživljava teške trenutke! U Hrvatskoj veći procentualni pad prodaje nego u Srbiji. Slovenija se spašava reeksportom
Konačni i zvanični rezultati prodaje vozila na najvećim tržišištima u našem neposrednom okruženju su prilično iznenađujući. Iako smo u prvim reagovanjima na rezultate prodaje, tržište u Srbiji sa nekih 22.000 vozila svrstali u kategoriju „dno dna“, rezultati prodaje u Hrvatskoj pa čak i u Sloveniji upućuju na činjenicu da kriza nije zaobišla ni ove dve članice EU i da ipak ne zaostajemo toliko za njima.
Ukupan broj prodatih vozila
U Srbiji je tokom 2013. prodato 22.000 vozila uz zabeležen pad prodaje u odnosu na 2012. za 6%. Hrvatska je „progutala“ svega 28.000 automobila što je tačno 11% manje od rezultata iz 2012. Jedini pozitivni skor je prikazala Slovenija sa preko 50.000 prodatih vozila i sezonskim porastom od 4,5%
Prodaja po vodećim brendovima
Dok je u Srbiji tokom 2013. prodato najviše Škoda, Fiata 500L i Hyundaija, u Hrvatskoj su sasvim drugi lideri. VW, Opel i Peugeot čvrsto zauzimaju prva tri mesta po broju prodatih vozila. U Sloveniji je slična situacija, sa time da je Renault kao nacionalni proizvođač za nijansu ispred VW a daleko iza njih su Peugeot i Opel.
Ipak, čak i pored precizne statistike, rezultate prodaje u Sloveniji treba primiti sa velikom rezervom. Dobri poznavaoci zbivanja na njihovom tržištu procenjuju da je najmanje 30% ili gotovo 15.000 prodatih vozila u Sloveniji, zbog niže cene vozila u toj zemlji, završilo u državama EU u jednom vidu ponovnog izvoza istih, ali u kategoriji polovnih vozila, jedan dan starih.
Tržišno učešće
Isto koliko i prodaja, interesantno je tržišno učešće najvećih brendova u odnosu na ukupan broj prodatih vozila.
Prema dijagramima koje ekskluzivno objavljujemo, regionalno iznenađenje je Škoda u Srbiji koja jedina drži ritam prodaje najvećih u Sloveniji i Hrvatskoj.
Dok dobar broj brendova u Srbiji kako-tako drži „priključak“ procentualnog učešća u prodaji u odnosu na komšije, posebno je zanimljiv loš plasman VW-a u Srbiji, tačnije veliki zaostatak ove marke u odnosu na tržišno učešče u Hrvatskoj i Sloveniji gde je VW u samom vrhu prodaje i po broju vozila i po tržišnom kolaču koji je osvojio.
Iz svega se jasno uočava, kriza ne bira gde udara krošeom, a očigledno da to više boli one „svilenije“ brade koji nisu navikli na teškoće i udarce ispod pojasa.
Ko je gde zapravo, što se tiče tržišta automobila ali i ekonomije, mnogo jasnije će se videti za godinu dana, jer kolo sreće se okreće!