Nakon nekoliko procurelih fotografija i video snimaka, bavarski proizvođač je juče i zvanično predstavio osveženi BMW Serije 7.
Osvežena perjanica u sedan segmentu ima redizajnirani prednji i zadnji deo. Zahvaljujući tome, novi BMW Serije 7 ima odvažniji izgled, inspirisan najnovijim modelima bavarske kompanije.
Dizajn i dimenzije
Najpre, da krenemo od onoga što svima “bode oči”. Reč je naravno o masivnoj maski (rešetki) hladnjaka. Ona je za 40% veća od maske kod prerestilizovanog modela. Po mišljenju svih, upravo ta maska je najkontroverznija promena na modelu Serije 7.
Sa njenih bočnih strana smešteni su redizajnirani farovi koji su sada tanji i deluju privlačnije i agresivnije. Na zadnjem delu automobila se ističu nove svetlosne jedinice okružene hromiranim detaljima. Ove svetlosne jedinice su povezane jednom LED svetlosnom linijom koja se prostire celom širinom automobila.
Kao i model pre njega, novi BMW Serije 7 će biti dostupan sa dve opcije međuosovinskog rastojanja. Opcija sa većim međuosovinskim rastojanjem ima za 14 cm više prostora između osovina. U svakom slučaju, obe verzije, standardna i ona sa produženim rastojanjem, su za 22 mm duže od prethodnog modela. Njihova dužina je 5.120 mm i 5.260 mm, dok su širine i visina ostale nepromenjene.
Enterijer
Luksuzna kabina je sada još bolje izolovana zahvaljujući modifikacijama iznad zadnjih točkova, kod B stubova i slično. Tome doprinosi i to što zadnji i bočni prozori sada imaju deblje staklo.
Novi su i multifunkcionalni volan i infotejnment sistem. Kada je reč o multimediji, novi BMW Serije 7 je dostupan sa najnovijim operativnim sistemom bavarske kompanije, 7.0. On kombinuje digitalnu instrument tablu veličine 12,3 inča sa ekranom osetljivim na dodir veličine 10,25 inča. Tu je i opcija “Intelligent Personal Assistant”. Putnici na zadnjoj klupi će moći da uživaju u multimedijalnom sadržaju zahvaljujući ekranima dijagonale 10 inča koji su montirani na sedišta ispred njih.
Mehanizacija
Kada je reč o agregatima, novi BMW Serije 7 je opremljen novorazvijenim V8 motorom zapremine 4,4 litara. Reč je o agregatu koji je debitovao na novoj Seriji 8. On razvija 523 konjskih snaga i 750 Nm obrtnog momenta kod verzija sa oznakama 750i xDrive i 750Li xDrive. Međutim, veliku pažnju je izazvao i plug-in hibridni pogonski sklop sa rednim šestocilindarskim agregatom koji ukupno razvija 388 konjskih snaga i 600 Nm obrtnog momenta. Modeli sa tim pogonskim sklopom samo na električnu energiju mogu da pređu i do 58 kilometara puta.
Na vrhu ponude je verzija sa oznakom M760Li xDrive koja i dalje ispod haube krije V12 agregat zapremine 6,6 litara. Jedina razlika je što je taj agregat sada opremljen i filterom čestica. On razvija 577 konjskih snaga i 850 Nm obrtnog momenta. To je dovoljno da novi BMW Serije 7 iz mesta do 100 km/h ubrzava za 3,8 sekundi, te da postigne maksimalnu brzinu od 305 km/h.
Kupci u Evropi će moći da biraju i između tri varijanti trolitarskog, rednog šestocilindraša. Uvodna verzija nosi oznaku 730d i ima jedan turbo punjač, a razvija 260 konjskih snaga i 620 Nm obrtnog momenta. Verzija 740d ima dva turbo punjača i razvija 316 konjskih snaga i 680 Nm obrtnog momenta. Najimpreisvniji dizelaš je svakako 750d koji ima četiri turbo punjača i koji razvija 394 “konja” i 760 Nm obrtnog momenta.
Sve verzije novog BMW Serije 7 imaju adaptivno vešanje kao standard.
Da li vam se dopada novi BMW Serije 7? Pišite nam u komentarima.