AktuelnoOnline plusVesti

Polovnjaci ubijaju masovno,  efikasnije od nadstrešnice

12KPregleda

Srpski putevi i ulice skladište po život opasanog otpada

 

 

Prošle godine je u Srbiju uvezeno preko 130.000 polovnjaka od čega 58.000 iz kategorije eur 3/eur4, koji važe za opasni otpad

 

 

Uznemirujuće vesti stižu i sa godišnje medijske konferencije Asocijacije uvoznika automobila.

 

 

 

Iako je tržište novih automobila sa 27.860 prodatih vozila u blagom porastu (+10%), ono je tek polovina rezultata iz 2007. kada je u Srbiji registrovano preko 58.000 novih vozila.

 

 

U toku 2024. uvezeno je oko 130.000 „novih“ polovnjaka od čega 58.000 sa ekološkom normom euro 3 i euro 4 koja je u Evropi deklarisana kao opasni otpad

 

 

Značaj bavljenja pitanjima Zelene agende i elektrifikacije istakao je i generalni sekretar Asocijacije, Boris Ćorović: “Iako je primetan rast prodaje novih vozila, uvoz polovnih vozila sa motorima euro 3 i euro 4, koji su označeni kao najveći zagađivači u 2024. godini, dvostruko je veći nego prodaja novih automobila. Takav trend obesmišljava subvencije za kupovinu elektičnih  vozila, i to je pitanje kome će Asocijacija posvetiti posebnu pažnju”, naglasio je on.

 

 

 

Ekonomski tigar: novi automobili u Srbiji u 2024. čine tek 17% od ukupnog uvoza

 

Ako izuzmemo pogibelj kroz faktor bezbednosti saobraćaja mahom neispravnih polovnjaka koji su odavno izbačeni sa evropskih puteva, njihov ekološki faktor je značajno opasniji.

 

 “Rekonstrukcija nacionalnog voznog parka”  ubrzano ubija stanovništvo Srbije koje kroz svoje zdravlje plaća reciklažu automobilskog otpada iz Evrope.

 

 

Istovremeno dok Ministarstvo zaštite životne sredine (subvencijama za električne modele) jeftinom farbom premazuje ekološku katastrofu na našim ulicama, dokazano je da emisija izduvnih gasova iz motora euro 3 i euro 4 direktno utiče na kancerogena oboljenja urbanog stanovništva.

 

 

 

Očigledno, Evropska  igra oko litijuma u Srbiji je tek vrh ledenog brega, pretvaranja naše zemlje u evropsko đubrište, čiju nevidljivu bazu između ostalog gradi nekontrolisani uvoz ekološki zabranjenih polovnjaka u Evropi.

 

 

Udišemo javašluk: 58.000 uvezenih polovnjaka eur 3 i eur 4 norme izbace na gradske ulice oko 20-30 tona CO2 i ostalih kancerogenih čestica po jednom pređenom kilometru

 

 

Iz svega reklo bi se politički populizam i interesi koji proističu iz njega  je daleko važniji od našeg zdravlja.

 

Nadstrešnica nije nesrećan slučaj, već pravilo. Ovog puta nevidljivo i mnogo ubojitije od 200 tona betona.

 

 

Miodrag Piroški

 

 

 

17 Komentara

  1. Tužno, a i štetno za sve nas, od dece do dede je što država ne misli na ekologiju. Počevši od reciklaže plastike, sakupljanja ambalaže.

    Neko čuti, a ne treba da ćuti, potreban je jasan plan u kome se kaže kada si zabranjuje euro 3, pa euro 4 itd, da svi znaju da nema pomeranja planova. I da se polako uvoze automobili koji su manje štetni za zdravlje svih nas.

    Naravno da sve to košta, naravno da na teh pregledu treba upozoravati vlasnike koliko su im automobilil neispravni. Svako od nas je povremeno nailazio na „dimne zavese“ neispravnih automobila, ekološki neispravnih. To što i dalje mogu da rade, ne znači da su ispravni.

  2. Uredu je sa se zabrani uvoz vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorom.
    Ne bih stavio ovakav naslov na članak. Imam dva vozila sa Euro 3 i Euro 5 normom. Euro 3 više zagađuje ali moje vozilo prolazi merenje gasova na tehničkom pregledu, ništa ne kaplje iz njega, potpuno je bezbedno i ispravno za vožnju. Po ovom članku ne bi smeli da vozimo ništa starije od Euro 5 i novije, old timer vozila, Tomos mopede…

    Ako pričamo o zagađenju, veliki je problem individualnih ložišta u zimskom periodu, u kotlove ubacuju se plastične flaše, otpad iz kuće! Bilo bi zanimljivo da neko iz Gradske Čistoće prikaže analizu otpada koji se dopremi na deponiju u zimskom i letnjem periodu. Videćete da ljudi ubacuju u kotlove svo kućno đubre tj.sve sem metala i stakla.

    Ziveli

  3. Miodraze decenijama cenimo tvoje emisije i clanke.. tvoj humor otmenost ,obrazovanost tvoje supruge.sad si ga bas preterao…ostavi nam bar malo prostora bez politike i politikanata!!! Zelenih sektasa i potiranje sirotinje od samoprozvanih elita,dekontektovanih od realnosti i realne ékonomije.
    Vrlo dobro si upoznat da je problem u korupciji tehnickih centara i neodrzavanja starijih vozila .To su teme sa kojim bi trebalo se baviti…Svako Dobro!
    Relja.

  4. Srecom raniji motori pre Euro 3 nisu bili toliko kancerogeni pa nismo svi poumirali. Salu na stranu ali Vrele gume su se pretvorile u promotera debilne EU agende za smanjenje emisije stetnih gasova (ukljucujuci krave kao jedne od vecih zagadjivaca) forsirajuci smesne trocilindrase i beskorisna elektricna vozila. Pri tome treba imati na umu da EU pokriva 7% svetske teritorije i da je Tramp najavio borbu protiv elektricnih vozila u korist benzinskih i dizel motora dok ostatak sveta bas zabole za zastitu zivotne sredine.

    1. Od 1 litra dizela, pri sagorevanju i motoru dobijemo vise od kilogram Co2, a litar dizela ima tezinu+/- o.82kg. Ovaj za 100€ bi sutra reklamirao i slaninu. Strucnjaci kao ovaj spaljuju bio-masu, jer se raspadom stvara Metan,koji pravi neke „rupe“ u Ozonu, a nigde ni reci o CO2 pri spaljivanju iste. Jos jedan „akademski“ gradjanin bez srednje skole

  5. U zemlji u kojoj se i ti krševi plaćaju papreno i opet preko kredita koji su još papreniji ,izlišno je i govoriti o novim automobilima. Za nas je novo sve što ima manje od 10 god i ispod 300000km

  6. Ajde kad ste toliko stručni navedite vrednost vozila koja najviše učestvuju u udesima(procentualno) videće te da su većinom skuplja vozila .Misle imaju jaka vozila , moćni su a većina kupljena na sumnjiv način, vlasnici bahati retko daju migavce gde su potrebni, obilaze po nekoliko vozila, preko pune linije i jurcaju.Zato nemojte da lupetate.

  7. Процентуално, нај више убијају возачи новијих BMWa l AUDIa.

  8. Sram te bilo. A kamioni 30 godina stari ne zagadjuju jer verovatno njima nije dozvoljena registracija posto nose euro 2 motore. Sram te bilo

  9. Auto industrija je pokrenula Pricu o ekologiji posto je 20 godina pravila motore koji zagađuju. E pa za narednih 20 Nice problem gde ćemo stare baterije pa sve tako u krug

  10. Ko Vas plaća da lupate gluposti? Onaj ko nema za nov auto, neće ga imati ni ako se uvede zabrana, već će samo ti stari automobili da se duže zadrže na ulici umesto da bolje održavani sa zapada ih zamene…

  11. Rešenje je drastično pojefitnjinje novih automobila, čak i po cenu da se država odrekne carina (azijski modeli) i PDV-a, zar ne? Veštačko povećanja plata će doprineti samo još većem, a realnom, povećanju cena.

  12. Ovo kao da je komentar uvoznickog lobija novih automobila ili ugljarske mafije koja narodu prodaje los industrijski ugalj.
    Pored svih tih silnih polovnjaka na nasim ulicama leti je po svim merenjima vazduh u s Srbiji odlican.
    Kada dodje zima onda ti polovnjaci odjednom pocnu toliko da zagadjuju vazduh da nam gradovi budu medju najzagadjenijima na svetu.
    Nece bas biti da je euro 3 kriv za takvu situaciju a nece boti ni da je tekst relevantan.

  13. Ne kupujemo zato što to volimo nego nam je standard ovolliki.
    Ili ili preko 150000 ili ispod 4000 to je današnje srpsko društvo.Nova vozila su većinom flotna vozila većih firmi.
    U Srbiji se kupuje novo vozilo jedino ako nešto ludo naslediš,da ti ustaješ u 7,00 i radiš do 15,00 i odeš u auto salon HA-HA-HA.Ispravite me ako grešim Dacia Daster pre 7-8 godina 13000€ danas 20000€.,hiljadu evra godišnje skuplje rast plata nije bio toliki.Zbog toga će propast auto industrija a bojim se i ukupna ekonomija Evrope.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery