AktuelnoOnline plusVesti

Najveće zamke pri kupovini polovnjaka iz uvoza: Srpski vozač duplo plaća

534Pregleda

Zašto je prosečan vozač u Srbiji „ovca“ za šišanje koja na kraju plati sve najskuplje?

 

 

 

Najveće zamke pri kupovini polovnjaka iz uvoza u Srbiji: vraćena kilometraža, dizeli bez DPF-a, najskuplje gorivo u regionu, potrošene subvencije za EV i realni troškovi vožnje. Analiza tržišta i saveti za kupce.

 

 

 

U Srbiji se godišnje proda više od 130.000 polovnih automobila. Za većinu kupaca, to je jedini izbor: dobar auto za skroman budžet. Ali u zemlji u kojoj se i dalje bez problema registruju Euro 3 i Euro 4 modeli, stariji od 12–15 godina, posledice takve politike direktno udaraju po džepu – i po zdravlju.

 

 

 

Kako smo od velikih „zelenih priča“ i ekonomskog procvata, postali otpad auto industrije Evrope i najjeftininja reciklažna mašinerija? A u toj neravnopravnoj borbi da budemo motorizovani a “prođemo jeftinije”, zapravo – plaćamo najskuplje.

 

 

 

Četiri tipične zamke koje najviše koštaju:

 

1) Vraćena kilometraža

 

Kupiš jeftinije ali zato platiš duplo na servisu.

 

 

U Evropi je malo automobila starih deset+ godina a da su prešli 120.000 km.

 

Realno stanje: 250.000+ km

Oglas: 128.000 km, “kao nov”

 

Posle prve zime: turbina, dizne, trap, menjač. Servis te košta više nego što si planirao da uštediš, a može da bude i blizu nivoa plaćenog za kupovinu automobila

 

 

2) Vozila sa ekološki i tehnički isteklim resursima

 

 

Evropa se rešava automobila pred zabranom ulaska u gradove. Kod nas takvi automobili počinju novi život.

 

 

Najčešće:

  • Skinut DPF. Problematičan EGR
  • Zanemareni servisi
  • Bez validne servisne istorije

 

 

Ako tamo nije vredelo ulagati, zašto bi ovde bilo isplativo?

 

 

 

3) Najskuplje gorivo u regionu + stare tehnologije = dvostruka kazna

 

 

U Srbiji je najskuplja cena benzina i dizela u regionu.

 

Istovremeno, najviše uvozimo stare dizel automobile sa realnom potrošnjom od najmanje 7,0 l/100 km. Najskuplje gorivo trošimo u najneefikasnijim automobilima. Što je auto stariji i neefikasniji, više novca bacaš kroz auspuh.

 

Cene goriva u regionu:

  • Srbija

Dizel €/L: 1,65-1,75

Benzin €/L: 1,72–1,80

Napomena: Najskuplje u regionu

 

  • Hrvatska

Dizel €/L: 1,55

Benzin €/L: 1,57

Napomena: Niži PDV i akcize

 

  • Slovenija

Dizel €/L: 1,45

Benzin €/L: 1,50

Napomena: Regulacija cena

 

  • Bosna i Hercegovina

Dizel €/L: 1,45-1,48

Benzin €/L: 1,48-1,50

Napomena: Niže dažbine

 

  • Crna Gora

Dizel €/L: 1,50

Benzin €/L: 1,53

Napomena: Niži nameti

 

  • Severna Makedonija

Dizel €/L: 1,35

Benzin €/L: 1,39

Napomena: Najjeftinije u regionu

 

Godišnja kilometraža: 15.000 km

Potrošnja starijeg dizela: 7,0 l/100 km

 

Trošak goriva godišnje:

 

  • Srbija: oko 1.800 €
  • Slovenija: oko 1.550 €
  • Severna Makedonija: oko 1.400 €

 

Razlika: Srpski vozač samo za gorivo plaća 250-400 € godišnje više od „kolege“ u okolnim, nekada SFRJ zemljama. Za isti auto. Za istu vožnju.

 

 

 

4) Totalne ili velike štete iz EU koje kod nas “zasijaju”

 

 

Farbanje, poliranje i kit ne menjaju fiziku: različite nijanse, loši zazori, rđa već posle prvog snega. Lepa slika na placu postaje skup kvar na tehničkom.

 

 

Država ne pomaže

 

  • Subvencije za električna i hibridna vozila su potrošene za ovu godinu.
  • Zelena tranzicija je zaustavljena čim je krenula.
  • Umesto da podstičemo budućnost, mi subvencionišemo prošlost.

 

 

 

 

Mini anketa: tržište Srbije, kraj 2025.

 

Trgovac polovnjaka, Niš:

„Preko 70% automobila iz Nemačke ima skinut DPF ili istoriju udesa. Kupac ne želi da zna.“

 

Autoserviser, Novi Sad:

„Najčešći kvarovi: turbina i dizne. Popravke 300–900 € odmah posle kupovine.“

 

Kupac iz Beograda:

„Auto 6.500 €, popravke 1.200 €. Da sam znao, uzeo bih nov, ali manji.“

 

 

 

Najjeftiniji auto u Srbiji je u stvari najskuplji. Plaćaš na pumpi. Plaćaš na servisu. Plaćaš državi. Gubiš na preprodaji. Gušiš se u izduvnim gasovima. Najsiromašniji vozači u Srbiji plaćaju najskuplju vožnju u Evropi.

 

Auto bi trebalo da služi čoveku. Kod nas, čovek služi automobilu i državi…

 

 

BONUS VIDEO: Zašto ginemo kao muve na putevima, ko je odgovoran za to, skrivene tajne kinskih automobila

 

 

 

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery