AktuelnoOnline plus

LISTA: Najprodavaniji modeli na najvećim svetskim tržištima

8.31KPregleda

Pred nama je lista 30 najbolje prodavanih automobila na najvećim svetskim tržištima, po podacima Best Selling Carsa:

 

30. Irak – Kia Sorento: 7518 prodatih primeraka

 

S obzirom da je ukupan broj prodatih automobila u Iraku 2020. iznosio 63.692, došlo je do pada od 18,4 odsto. Kia Sorento je bila u skladu s navedenim „minusom“, ali je ipak zadržala vodeću poziciju ispred Hyundai Tucsona u klasi putničkih vozila. Međutim, daleko najbolje prodavani model je bio Kia Frontier, mali kamionet, koji je našao gotovo dvostruko više kupaca od „bratskog“ krosovera, ujedno povećavši svoj tržišni udeo u 2020.

 

 

Kijinu snagu na iračkom tržištu pre svega čini trio modela u vidu Frontiera, Sorenta i Sportagea, gde su svi u prvih 10. Toyota takođe ima tri predstavnika u prvih 10.

 

29. Maroko – Dacia Dokker: 10.347 primeraka

 

Maroko je ušao u prvih 30 tržišta u 2020. uprkos tome što je bestseler u ovoj severnoafričkoj zemlji zabeležio prodaju upola manju nego prethodne godine. Naravno, to može da se zahvali opštem padu prodaje novih automobila na globalnom planu. Na Daciju Dokker se u Maroku u 2020. odnosilo 7,8 odsto prodaje od ukupnog broja od 133.267 automobila.

 

 

Dacia je takođe najprodavanija marka u Maroku, zacementiravši poziciju stečenu prethodne godine. Prodaja u 2020. je bila više nego dvostruko veća od prvog pratioca, Renaulta, s tržišnim učešćem od 28,6 odsto u poređenju s 12,4 odsto francuske marke. Dacia u Maroku proizvodi 400.000 automobila godišnje.

 

28. Nizozemska (Holandija) – Kia Niro: 11.880 prodatih primeraka

 

Ova evropska zemlja je u manjoj meri osetila uticaj globalne pandemije u poređenju sa susednim zemljama. Prodaja je doduše pala za 20 odsto u poređenju s 2019., mada je došlo do povećanja prodaje elektromobila krajem godine, jer su kompanije nastojale da smanje flotnu emisiju ugljen-dioksida. Iz tog razloga je Volkswagen ID.3 bio najbolje prodavani model u decembru, ali u okviru cele godine, to je ipak bila Kia Niro.

 

 

Ukupna prodaja u Nizozemskoj je iznosila 356.051 primerak, s tim što su dominirali mali automobili kao što su Niro i ID.3, da bi usledili Hyundai Kona, VW Polo i Volvo XC40.

 

27. Švedska – Volvo S/V60: 18.567

 

U 2020. je Volvo po prvi put zauzeo prva tri mesta sa svojim modelima. Najbolje prodavani automobil je S/V60, drugi je XC40 a treće mesto je otišlo u ruke XC40.

 

 

Volkswagen je druga najuspešnija marka u Švedskoj po pitanju prodaje, jer četvrto i peto mesto drže Golf i Passat. Ipak, Volvo se nije dao, tako da je sa S/V90 bio šesti. Na tržištu na kojem je plasirano ukupno 291.664 vozila, švedska marka u vlasništvu kineskog Geelyja je imala udeo od 18,1 odsto.

 

26. Poljska – Škoda Octavia: 18.667 prodatih primeraka

 

Treću godinu zaredom, Škoda Octavia se pokazala najpopularnijom u Poljskoj, nadmašivši Toyotine pulene, Corollu i Yaris. Doduše, prodaja Octavije je pala za 8,4 odsto u 2020., što je ipak mnogo manje od tržišnog „minusa“ od 22,9 odsto. Ukupno je prodato 428.377 automobila.

 

 

Volkswagen je zadržao treće mesto na rang listi proizvođača, ali njegova prednost u odnosu na Kiju i Renault iz godine u godinu pada.

 

25. Argentina – Toyota Hilux: 19.064 prodatih primeraka

 

Ova južnoamerička zemlja se popela za jedan stepenik  po pitanju prodaje u 2020., dok je Toyota Hilux zadržala poziciju bestselera, i to bez obzira na pad prodaje novih automobila od 25,5 odsto u odnosu na 2019. (342.474).

 

 

Hilux je zadržao tržišni udeo od 5,6 odsto i ostao na vrhu po pitanju prodaje treću godinu zaredom. Međutim, Volkswagen je marka koja se najbolje kotira u Argentini, s tržišnim udelom od 16,7 odsto u poređenju s Toyotinih 12,7 odsto. To može da se zahvali modelima Gol, Amarok i T-Cross, koji su na „top 10“ listi.

 

24. Egipat – Chevrolet T-Series: 20.713 prodatih primeraka

 

Dok je u većini zemalja prodaja novih automobila pala zbog posledica pandemije, u Egiptu je ona povećana na 219.687 jedinica, zahvaljujući novim ugovorima o slobodnoj trgovini, u okviru kojih su na snagu stavljene poreske olakšice. Kao posledica toga, bestseler u Egiptu je bio Chevrolet T serije, kamionet idealan za uslove u toj zemlji.

 

 

Najbolje prodavani putnički automobil je bila Toyota Corolla, koja je povećala tržišni udeo sa 4,4 odsto u 2019. na 6,6 odsto u 2020. Corolla je smenila Nissan Sunny na ukupno drugom mestu na listi.

 

23. Pakistan – Suzuki Alto: 23.479 prodatih primeraka

 

Tržište novih automobila u Pakistanu je palo za čak trećinu u poređenju s 2019., ali to nije sprečilo Suzuki Alto da nadmaši Toyotu Corollu po pitanju prodaje. Suzuki je uspeh postigao u velikom stilu, jer je Alto zauzeo čak 18,8 tržišnog kolača s prodatih 23.479 primeraka, dok je Toyotin udeo iznosio 15,1 odsto (18.825).

 

 

Suzuki, Toyota i Honda su jedine marke koje su zabeležile petocifrene prodajne brojke. Četvrti je Hyundai s 2.098 prodatih automobila u odnosu na tržišni total od 124.629 novih vozila.

 

22. Španija – Dacia Sandero: 24.035 prodatih primeraka

 

Najveća vest vezana za špansko automobilsko tržište u 2020. je ta što je Sandero koji se proizvodi u Maroku bio najbolje prodavani model u 2020., svrgnuvši Seat Leon s trona. Mada je ovo možda blagi šok za španskog proizvođača, ipak nije i iznenađujuć, jer je VW-ova filijala doživela pad prodaje od gotovo 40 odsto na domaćem tržištu.

 

 

Broj novih registracija je iznosio 851.211, što je u odnosu na 2019. pad od 32,3 odsto, tako da je Seatov „minus“ veći od tržišnog proseka. Ipak, španski proizvođač je zadržao najveći udeo na domaćem tržištu s 8 odsto od ukupne prodaje, ispred Volkswagena (7,8 odsto) i Peugeota (7,7 odsto).

 

21. Filipini – Toyota Vios: 25.290 prodatih primeraka

 

Bez obzira na pad tržišta novih automobila na Filipinima od 40,3 odsto (na 248.171 primerak) u 2020. u odnosu na 2019., Toyota je neprikosnoveni lider po pitanju prodaje. S četiri modela među pet najprodavanijih u ovoj zemlji, i šest u prvih 10, japanski proizvođač drži čak 40 odsto tržišta.

 

 

 

Bestseler Vios reflektuje ovaj uspeh, povećavši svoj tržišni udeo s 8,1 odsto u 2019. na 10,2 odsto. Drugo i treće mesto drže Hilux i Vigo, koji su takođe popravili svoj skor.

 

20. Saudijska Arabija – Hyundai Elantra: 26.853 prodata primerka

 

Saudijsko tržište novih automobila je palo za 14,9 odsto u 2020., što i nije tako strašno kada se pogleda situacija u drugim zemljama. Jedan neobičan faktor koji objašnjava zašto je to tako je činjenica da ima mnogo više žena kupaca, kojima je 2018. konačno dozvoljeno da voze automobile. S ovom dodatnom potražnjom, prodaja je bila bolja nego što se očekivalo. U ovoj zemlji je prošle godine ukupno registrovano 457.148 novih vozila.

 

 

Hyundai Elantra je „za dlaku“ nadmašila Toyotu Camry i najbolje je prodavani automobil u Saudijskoj Arabiji 2020. Ukupno su 26.853 Elantre našle nove vlasnike, što je tek 450 više u odnosu na direktnog rivala iz Toyote. Ipak, japanska marka drži prvo mesto na listi proizvođača.

 

19. Vietnam – Toyota Vios: 30.251 prodat primerak

 

Toyota je možda dobila ovu bitku, ali je Hyundai je dobio rat u Vijetnamu 2020. Vios je bio najpopularniji pojedinačni model, na koji se odnosila prodaja od 30.251 primerka od ukupno 296.634 nove registracije. To znači da se na Vios odnosi tržišni udeo od 7,5 odsto.

 

 

Ipak, Hyundai je sa svojim pulenima zauzeo drugo i treće mesto na listi, kao i deveto. To je bilo dovoljno da se korejski prozvođač nađe na čelu karavana, s tržišnim udelom od 20,3 odsto, u poređenju s Toyotinih 17,6 odsto.

 

18. Južna Afrika – Toyota Hilux: 31.263 prodata primerka

 

Nakon što je ova zemlja ušla u prvih 30 najvećih svetskih automobilskih tržišta u 2019., konsolidovala je svoju poziciju s 18. mestom u 2020. Ipak, prodaja novih automobila je bila slabija za 29,1 odsto prošle godine i pala je na 380.449 primerka. Međutim, Toyota Hilux je povećala svoj tržišni udeo sa 7,6 na 8,2 odsto.

 

 

Kamioneti su generalno prošli dobro na južnoafričkom tržištu u 2020., jer su u prvih pet još trećeplasirani Ford Ranger i Isuzu D-Max, gde su oba modela povećala svoj tržišni udeo. S druge strane, Volkswagen Vivo, drugi najbolje prodavani model je izgubio deo tržišnog kolača, doživevši pad na 5,2 odsto s prethodnih 5,5.

 

17. Indonezija – Honda Brio: 40.879 prodatih primeraka

 

Hondin „mališan“ se s drugog mesta u 2019. pomerio na čelnu poziciju prošle godine. Suzuki Pikap je bio drugi, dok je Toyota Avanza treća, što jasno pokazuje da kupci u ovoj azijskoj zemlji preferiraju male automobile.

 

 

Promena na vrhu se možda ne čini značajnom, ali Toyota je bila dominantna marka u Indoneziji godinama. Drugačiji sled događaja možda u najvećoj meri može da se pripiše neverovatnom padu indonezijskog tržišta od 48,3 odsto (na 532.027 prodatih jedinica), mada je najveći japanski proizvođač i dalje vodeći u konkurenciji brendova.

 

16. Australija – Toyota Hilux: 45.176

 

I u ovoj zemlji je prodaja novih automobila pala, ali u mnogo manjem obimu nego u drugim razvijenim zemljama. To može da se pripiše nižem broju zaraženih od Kovida-19, što je kupcima pružilo više samopouzdanja. Očigledno su se stroge mere u suzbijanju epidemije isplatile.

 

 

Rezultat svega je da pad tržišta u Australiji iznosio 13,7 odsto, a ukupno je zabeleženo 916.968 novih registracija u 2020. Kako se bližio kraj godine tako je prodaja oživljvala, s tim što su Toyota i Hilux zadržali svoje „broj 1“ pozicije.

 

15. Velika Britanija – Ford Fiesta: 49.174 prodata primerka

 

Ujedinjeno Kraljevstvo je doživelo jedan od najvećih godišnjih padova prodaje na globalnom planu. Broj novih registracija je zabeležio „minus“ od 29,4 odsto u poređenju s 2019. Kupcima je isporučeno ukupno 1.631.064 vozila, s tim što je flotna prodaja doživela još veći sunovrat zbog vanrednih mera i prinudnih odmora.

 

 

Benzinci su zadržali dominaciju na „Ostrvu“, dok su baterijski pogonjeni automobili završili godinu s tržišnim udelom od 6,6 odsto. Najpopularniji model u Velikoj Britaniji je bila Ford Fiesta, mada joj je prodaja bila umanjena tokom prošle godine. Ford je ujedno ostao na čelu liste među automobilskim markama, ispred Volkswagena i BMW-a.

 

14. Meksiko – Nissan Versa: 68.013 prodatih primeraka

 

Prodaja novih automobila u Meksiku je pala za više od četvrtine u poređenju s 2019. To znači da se svela na 949.121 novu registraciju (-28 odsto), s prošlogodišnjih 1.317.927. Ovime su naravno bili pogođeni brojni proizvođači automobila, mada je Nissan  zadržao vodeće mesto na rang listi.

 

 

Ova japanska marka je dobila bitku u i u konkurenciji modela s Versom, koja je petu godinu omiljeni automobil među meksičkim kupcima. Versa je čak povećala sopstveni tržišni udeo tokom 2020., s 6,6 na 7,2 odsto u 2020.

 

13. Turska – Fiat Egea: 90.631 prodat primerak

 

Tursko tržište se uzdiglo poput Feniksa u 2020., uprkos globalnoj pandemiji. Godišnja prodaja je povećana za neverovatnih 61,3 odsto u 2020., s ukupno 777.788 novih registracija. Ovo u velikoj meri može da se zahvali rešavanju ekonomskih problema iz prethodnih godina.

 

 

Fiat je u najvećoj meri profitirao, jer je prodaja italijanske marke porasla za 80,1 odsto, a model Egea koji se lokalno proizvodi (Tipo na drugim tržištima) ponovo je bio neprikosnoven. Tržišni udeo italijanskog proizvođača u Turskoj je u 2020. iznosio 17,8 odsto, ispred Renaulta na drugom i Forda na trećem mestu.

 

12. Francuska – Peugeot 208: 92.796 prodatih primeraka

 

U zemlji „galskih petlova“ je prošle godine plasirano na tržište 1.650.188 automobila. To je pad od 25,5 odsto u odnosu na 2019., što je ujedno najslabija godišnja prodaja od 1975.! Do kraja prošle godine, na prodaju električnih, hibridnih i „plug-in“ hibridnih vozila se odnosilo 350.000 jedinica u Francuskoj, zahvaljujući vladinim subvencijama, tako da su elektrifikovana vozila bila jedina na dobitku.

 

 

Od tri dominantna domaća proizvođača, Citroen je izgubio najveći deo tržišnog udela, s rezultatima 30,8 odsto slabijim u poređenju s onim iz 2019. Ipak, to je bilo dovoljno da marka sa znakom „ševrona“ zadrži treće mesto, iza Peugeota na drugom i Renaulta na prvom mestu. Međutim, kada govorimo o pojedinačnim modelima, francuski šampion u 2020. je bio Peugeot 208.

 

11. Italija – Fiat Panda: 110.465 prodatih primeraka

 

Fiat i Panda su sačuvali čelne pozicije u Italiji u 2020., uprkos tome što je tržište novih automobila poprilično palo – 27,7 odsto, na 1.393.556 jedinica. To je najniža godišnja prodaja na Apeninskom poluostrvu od 2014.

 

 

Zahvaljujući ukupnom padu, i Fiat je zabeležio najslabiji rezultat u Italiji još od 1961., mada je uspeo da neznatno poveća tržišni udeo. Razlog za radost italijanske marke je što je Panda prodata u gotovo istom broju primeraka kao svi predstavnici Volkswagena zajedno, koji je zauzeo drugo mesto.

 

10. Rusija – Lada Granta: 126.112 prodatih primeraka

 

Lada je u 2020. zauzela značajan deo ruskog tržišta – 21,25 odsto, ali je poput rivala ipak doživela pad prodaje u poređenju s 2019. Ovaj trend se reflektovalo na ukupno tržište u najvećoj zemlji na svetu, koje je palo na 1.598.825 tokom 2020. i nastavilo na taj način silaznu putanju koja traje od 2017.

 

 

Jedna od retkih kompanija koja je bila u „plusu“ u Rusiji je bila Škoda, uz neke kineske marke kao što su Haval, Geely i Chery. Međutim, najveći igrači iza Lade ostaju Kia na drugom i Hyundai na trećem mestu.

 

9. Kanada – Ford F-Series: 128.649 prodatih primeraka

 

Tržište novih automobila u Kanadi se „smanjilo“ za 19,7 odsto u 2020. u odnosu na 2019., ali to nije sprečilo Ford, General Motors, Toyotu i Hyundai-Kiju da povećaju svoj tržišni udeo. Ova „velika četvorka“ je samo pojačala svoju dominaciju u Kanadi, gde je ukupno 1.560.840 novih vozila pronašlo vlasnike do kraja 2020.

 

 

Jedino je Cadillac uspeo bolje da se kotira u odnosu na 2019., ali bestseler ostaje Ford F-Series, koji je najomiljeniji model Kanađana već 55. uzastopnu godinu.

 

8. Brazil – Chevrolet Onix: 135.351 prodat primerak

 

Brazilci su prošle godine „pazarili“ 1.950.889 novih automobila, a Chevrolet Onix je ostao omiljeni izbor. Njegova pozicija nije bila ugrožena čak ni ukupnim padom tržišta od 26,6 odsto.

 

 

Godina je započela dobro u Brazilu, s prodajom koja je u februaru napredovala u poređenju s istim periodom iz prethodne godine, ali je ubrzo stala nakon širenja pandemije. Chevrolet drži vodeće mesto i na listi proizvođača, ali najvažnije vesti su da je Jeep napredovao više od većine, našavši se u prvih 10.

 

7. Nemačka – Volkswagen Golf: 136.324 prodata primerka

 

Naravno da nije iznenađenje što je Golf bestseler u svojoj matičnoj zemlji. Pored njega, i dva druga mesta na podijumu su zauzeli Volkswagenovi modeli, u okviru ukupne prodaje od 2.917.678 automobila. Reč je o Passatu i Tiguanu. Što se Golfa i njegovih tržišnih performansi tiče, njima je u velikoj meri pomoglo to što se radi o novom modelu, u kombinaciji s lepim popustima u zamenu za stariji model.

 

 

Passat je čak popravio svoj tržišni udeo za 2,7 odsto u Nemačkoj, gde je ukupan pad u 2020. iznosio 19,1 osto u poređenju s 2019. Ipak, možda je najindikativnije to što je u decembru ID.3 nadmašio Tiguan kao treći najprodavaniji model nemačke marke.

 

6. Južna Koreja – Hyundai Grandeur: 145.463 prodata primerka

 

Južna Koreja je za razliku od velike većine zemalja zapravo popravila prodaju u 2020. Efikasan odgovor na širenje koronavirusa, kao i poslovična disciplina stanovništva, uticali su na to da pandemija bude zaustavljena u ovoj zemlji. Prošle godine je 1.874.630 automobila pristiglo u nove domove.

 

 

Kao bestseler se pozicionirao Hyundai Grandeur, koji je pomogao kompaniji da zadrži mesto broj 1 na listi proizvođača, bez obzira na pad prodaje od 1,1 odsto. Kia je napredovala za 6,3 odsto i na drugom je mestu, dok je Genesis, koji je treći, napredovao za 5,8 odsto.

 

5. Japan – Toyota Yaris: 151.766 prodatih primeraka

 

U Japanu je tokom 2020. prodato 4.598.615 novih automobila, što „Zemlju izlazećeg sunca“ čini jednim od najvećih svetskih tržišta, bez obzira na pad od 11 odsto u odnosu na rezultate iz 2019. Toyota se pokazala najboljom u stavljanju gubitaka pod kontrolu, jer je izgubila samo 6 odsto tržišnog učešća, za razliku od Honde koja je bila 14,3 odsto u „minusu“.

 

 

Zapravo, Yaris je s trona svrgnuo Hondu N-Box, što je doprinelo tome da ova japanska marka padne na treće mesto na listi proizvođača u „Zemlji izlazećeg sunca“, s tim što drugo mesto drži Suzuki.

4. Tajland – Isuzu D-Max: 160.328 prodatih primeraka

 

Toyota ostaje dominantna sila kada je reč o prodaji novih automobila na Tajlandu, s tržišnim učešćem od čak 30,8 odsto. Ipak, Isuzu D-Max koji se lokalno proizvodi je najpopularniji pojedinačni model, a na njega se odnosila jedna od svakih pet novih registracija u 2020., tako da s osetnom razlikom vodi u odnosu na drugoplasiranu Toyotu Hilux (16,4 odsto).

 

 

Ukupan pad prodaje novih automobila na Tajlandu je u 2020. iznosio 21,4 odsto (792.146 vozila). Dobre vesti za proizvođače vozila je činjenica da je krajem 2020. došlo do snažnog oživljavanja prodaje, a taj trend se prelio i u 2021.

3. Indija – Maruti Swift: 160.765 prodatih primeraka

 

Indija je peto po veličini automobilsko tržište na svetu, s ukupnom prodajom od 2.428.327 vozila u 2020. Na domaći Maruti se odnosi ogroman deo tog tržišnog kolača, jer modelima te marke pripada tačno polovina ukupne prodaje novih automobila u Indiji. Samim tim, nimalo ne čudi što Marutijevi modeli zauzimaju prvih šest mesta na listi, a čak ih je sedam u prvih 10. „Pol“ poziciju naravno drži Swift.

 

 

Ipak, indijski bestseler je doživeo neznatan pad u poređenju s rezultatima iz 2019., ali na tržištu koje bilo u „minusu“ 19,1 odsto u odnosu na 2019., kompanija je relativno malo izgubila. Najveći dobitnici u 2020. su bili Tata Motors, koja se popravila 10,8 odsto, kao i Kia, s impresivnim napretkom od 210,2 odsto.

 

2. Kina – Nissan Sylphy: 542.725 prodatih primeraka

Nissan Sylphy je bestseler u najmnogoljudnijoj zemlji sveta i ujedno najvećem svetskom automobilskom tržištu. Nadmašio je prošlogodišnji bestseler, Toyotu Corollu s ukupno 542.725 plasiranih jedinica. Doduše, to je manje od Corollinog rezultata iz 2019., ali je i u Kini, kao i na velikoj većini tržišta u svetu, došlo do pada prodaje novih automobila. Zapravo, Corolla je doživela svojevrsan sunovrat, jer je skliznula na četvrto mesto, tako da se našla iza Volkswagen Lavide i Havala H6.

 

 

Prodaja novih automobila u Kini je pala za 1,9 odsto u 2020., s ukupno 20.178.000 novih registracija, plus 5,1 milion komercijalnih vozila.

 

  1. Sjedinjene Američke Države – Ford F-Series: 787.372 prodata primerka

 

SAD su ostale drugo po veličini svetsko tržište, s ukupnom prodajom od 14.665.787 automobila tokom 2020. Nimalo iznenađujuće, Ford F-Series se našao na vrhu top liste najprodavanijih modela, 39. godinu uzastopno. Čak i uz 100.000 prodatih jedinica manje u odnosu na 2019., i gubljenje dela tržišnog udela od Toyote i Chevroleta, Ford je ostalo lider u SAD.

 

 

Ipak, „plavi oval“ će morati na oku da drži najbliže rivale, jer oba imaju više od jednog modela na listi 10 najprodavanijih u Americi, dok se Ford oslanja samo na „F seriju“.

 

Vrele Gume

Priredio: Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery