Limunada
Nekima se ovo osvežavajuće piće dopada, nekima ne. Neki smatraju da je previše kiselo i gorko, dok drugi uživaju u svim blagodetima vitamina kojima raspolaže. Iste reakcije je izazvao i novi Jeep Cherokee, koji je uneo dozu kontroverze i avangarde u svet nekada četvrtastih i više nego jednostavnih formi.
Najavljen kao revolucija, mada ne baš tolika kad se pogleda ispod lima, u odnosu na prethodnika, novi Cherokee dalje razrađuje moderne forme koje su zahvatile segmente višenamenskih terenskih vozila kroz sve klase. Sada bliži crossoveru nego klasičnom SUV-u, mada bi prosečan vozač teško napravio razliku između pomenuta dva segmenta, Cherokee najavljuje znatno moderniji koncept, sa unapređenim estetskim i mehaničkim specifikacijama koje ga približavaju putničkim automobilima. Efikasnost i ekonomičnost su mnogo profitirali od ove tranzicije, što je i bila namera američkog specijaliste za terenska vozila pod pritiskom najavljenih regulativa o ograničenju prosečne potrošnje na nivou game.
Pre svega, baziran je na klasičnoj „putničkoj“ platformi Alfe Giuliette, koja je za potrebe Cherokeeja dodatno modifikovana i donela mu voznost putničkog automobila. Sa druge strane, dostupna su 3 4×4 moda, uz mogućnost isključivanja zadnjeg pogona radi uštede goriva. Sistem neprimetno prebacuje između prednjeg i integralnog pogona na osnovu prijanjanja točkova na podlogu. Tu se ubrajaju: Active Drive I, Active Drive II sa dve sporohodne brzine i Active Drive Lock sa dodatnim zaključavanjem zadnjeg diferencijala. Jeepova Select Terrain kontrola trakcije poseduje režime: Auto, Snow, Sport, Sand/Mud i Rock. Iz Chryslera posebno naglašavaju da je opcija „puzanja“ poboljšana za 90 % jer je odnos sada zapanjujućih 56:1 u kombinaciji sa osnovnim agregatom. Cherokee dobija novo prednje MacPherson oslanjanje dok je zadnje nezavisno multi-link.
Po pitanju motorizacije, iako su njegovi konkurenti uglavnom prešli na one sa 4 cilindra, Cherokee zadržava dosadašnju postavku gde će nuditi i one u V6 konfiguraciji. Upareni sa ZF automatskom transmisijom sa 9 stepeni prenosa, donose do 45 % poboljšanu ekonomičnost u poređenju sa odlaznim modelom. Bazni agregat je 2,4 litarski TigerShark MultiAir2 četvorocilindraš snage 184 „konja“ i 232 Nm obrtnog momenta. Ekonomičnost je unapređena te sada ostvaruje potrošnju od 7,6 litara, dok mu napredni sistem razvoda ventila pomaže u redukovanju CO₂ emisija za 7,5 % u poređenju sa identičnim agregatom sa konvencionalnim razvodom.
Dalje sledi 3,2 litarski V6 Pentastar snage 271 „konja“ i 324 Nm obrtnog momenta. Nasledivši sve pozitivne osobine legendardnog 3,6 V6 Pentastara iz koga je nastao, novi agregat može da se pohvali i 30 % nižom potrošnjom uz vučne sposobnosti od preko 2 tone.
Iako Chrysler navodi da je Cherokee crossover srednje klase, daleko je bliži kompaktima poput Toyote RAV4 od kojih je duži svega nekoliko centimetara, dok mu za viši segment nedostaje bar „pola klase“ dužine. Uz to, poseduje samo 2 reda sedišta kao kompromis izdašnije ponude prtljažnog prostora koji se može uvećati zahvaljujući zadnjoj klupi na klizačima.
Svakako najupečatljiviji detalj na automobilu je njegov anfas, koji mnogi opisuju „kao da je sisao limun“. Isto kako je pre 30 godina redefinisao način na koji ljudi gledaju na SUV modele, tako je i ovoga puta fokus preusmerio na tržište koje je očigledno evoluiralo. Svi prepoznatljivi detalji jednog Jeepa su tu, ali u jednoj sasvim drugačijoj formi. Rasporeda svetlosnih grupa nalik na Nissan Juke sa linijom prelamanja preko sredine grila sa 7 proreza, svakako su detalji o kojima će se dugo polemisati. I sam oblik prednjeg branika je u istom maniru, gde su četvrtaste forme i kutijast oblik ustupili mesto „usukanom“ kosom braniku crne boje. Svetlosnih grupa u LED tehnologiji i sa strateški oblikovanim dnevnim svetlima, cilj je bio predstaviti vitkiji i fluidniji prednji deo automobila, za razliku od prethodnog četvrtastog. Sa boka i nema neke posebne razlike u odnosu na ostale predstavnike klase, dok bi ga od nazad neko mogao zameniti sa južnokorejskim predstavnicima.
U enterijeru su mnogi prekidači i komante preuzete sa Dodge Darta, sa kojim ujedno deli i platofrmu. Uconnect 8,4 inčni displej na centralnoj konzoli i 3,5 ili 7 inčni TFT displej ispred vozača donose dozu modernog talasa uz prepoznatljivo okruženje Jeep modela. Pored svih potrebnih informacija i zabavnog sadržaja koji pružaju, kao i mogućnost konekcije sa modernim uređajima za komunikaciju, vozač može da uživa i u 70 naprednih bezbednosnih sistema.
Među značajnijim su adaptivni tempomat, prvi put u jednom Chrysleru ili Jeepu, koji preuzima ulogu i potpunog zaustavljanja vozila ukoliko je potrebno, dok Forward Collision Warning sistem pomaže u usporavanju, upozoravanju audio i vizuelnim putem, pa čak i pojačava silu kočenja putem naprednog Brake Assist sistema urgentnog kočenja. Još jedna novina u Jeepu je sistem samostalnog, automatskog parkiranja, sistem pokrivanja nepreglednih uglova karoserije, nadzor dešavanja iza vozila detekcijom pokreta i pomoću kamere, sistem za nadgledanje kolovozne trake, dok je ESP standard zajedno sa 10 vazdušnih jastuka.
Sa dolaskom na tržište ovoga leta, očekuje se da Jeep Cherokee ponovo načini prekretnicu u segmentu i donese novi talas promena.