Svaki četvrti automobil u Srbiji se uvozi iz Italije
Mnogi automobili počinju svoj život u jednoj zemlji, a zatim prelaze u drugu u nekom trenutku svog životnog ciklusa.
Ovo je posebno tačno kada se govori o automobilima iz zapadne Evrope koji čine veliki deo tržišta polovnih vozila u istočnoj Evropi. Dok Nemačka izvozi najviše polovnih automobila na kontinentu, specifična situacija varira u različitim delovima Evrope.
Istraživanje kompanije za automobilske podatke carVertical otkrilo je iz kojih zemalja automobili stižu u Srbiju ali i o rizicima koje nose uvezena vozila.
Veruje se da su italijanski i nemački automobili dobro održavani
Skoro trećina svih, tačnije 28% polovnih automobila u Srbiji, dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka (16,7%), Francuska (15,8%), Češka (10,7%) i Belgija (6,5%). Ovi podaci su dobijeni analizom više od milion izveštaja o istoriji automobila. Imajte na umu da ovo možda ne pokazuje stvarnu statistiku registracije u Srbiji.
„Kupci polovnih automobila traže automobile iz Italije ili Nemačke jer veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima bolje nego bilo ko drugi. Ljudi misle da vozači u ovim zemljama pre svega ne propuštaju redovne servise, obavljaju kvalitetne popravke i kupuju bolje opremljene automobile“, kaže Matas Buzelis, šef za komunikacije kompanije carVertical.
Na stanje vozila i uobičajene probleme u velikoj meri utiče region iz kojeg automobil dolazi.
Vozila iz nordijskih zemalja poput Švedske obično imaju više korozije zbog snega, soli i niskih temperatura
U međuvremenu, automobili iz Italije možda nemaju koroziju, ali boja mnogih polovnih vozila iz Italije može biti izbledela zbog intenzivne sunčeve svetlosti.
Generalno, ekstremne promene temperature nikada nisu dobre za automobil. Zemlje poput Nemačke, Belgije ili Francuske imaju blagu klimu i dobre puteve, smanjujući rizik od korozije, izbledele boje i problema sa suspenzijom.
Prekogranične EU transakcije automobila su rizičnije
Kada se automobili kreću iz jedne zemlje u drugu, teško je pratiti njihovu istoriju, jer većina zemalja ne razmenjuje podatke o vozilima.
Automobil može da pretrpi ozbiljna oštećenja u Nemačkoj ili Italiji i da se ponovo rodi u Srbiji.
Prema Indeksu tržišne transparentnosti, 31,5% svih automobila pregledanih na carVerticalu u Srbiji bilo je oštećeno u prošlosti, a 11,7% ima vraćenu kilometražu.
Ove statistike dokazuju da je tržište polovnih vozila u Srbiji daleko od transparentnog i da bi kupci trebalo da budu svesni uobičajenih prevara.