Samuraj po meri šampiona
Infiniti je preduzeo sve potrebne korake kako bi njegov novi sportski sedan srednje klase već u startu zauzeo dobru poziciju u borbi za kupce naspram nemačke trojke, i to na globalnom nivou.
Dok još smatramo kao egzotiku Lexus brend na našim ulicama a “vilica otpada” na nove proizvode iz Južne Koreje, zemlje istoka često umeju da nas žestoko otrezne svojom upornošću. Prvopomenuti je na tržištu Evrope preko decenije, potonji nešto duže ali u klasi ispod, dok je relativni novajlija u pokušaju osvajanja Evrope Nissanova luksuzna divizija, Infintiti, prisutan tek oko 5 godina.
Proizvodi su mu i dalje više podređeni američkim ukusima nego evropskim, ali će se i to uskoro promeniti. Nakon odustajanja od gašenja brenda, Nissan je rešio da mu ubrizga nekoliko novih modela, primeni novu nomenklaturu imenovanja modela i znatno višu proizvodnu brojku kao cilj u osvajanju sveta iz novog sedišta kompanije u Hong Kongu.
Prvi u talasu novih modela za osvajanje je Q50, Nissanov odgovor spotske limuzine srednje klase. Nastao kao zamena za G37 model, Q50 nastavlja sa daljim razvojem prepoznatljivog dizajnerskog jezika japanskog premiuma, kojeg kao da su vetar i voda oblikovali. Oble površine su ispresecane oštrim linijama, karoserija je niska, široka i mišićavih proporcija. Agresivnom stavu doprinose LED svetlosne grupe napred, naglašeni Infiniti gril sa dve prečke i zasečeni C stub. Karoserija je veoma aerodinamična, sa otporom od samo 0,26.
Pored izgleda, Q50 bi trebao i da se kreće “sportski”. Oslanjanje i upravljanje je fino podešeno sa performansama na umu a uz pomoć trostrukog F1 šampiona, Sebastiana Vettela. Potpuno nezavisno oslanjanje je napravljeno od laganog aluminijuma dok je za one dodatno sportski nastrojene dostupan i Sport set-up.
Dva “parčeta” tehnologije su imala debi na Q50 sedanu. Prvo je Direct Adaptive Steering, inače prva u industriji. Sistem omogućava kontrolu nagiba točka kao i doziranje odnosa zakretanja upravljača, čime se reakcija sa upravljača prenosi brže do točka nego konvencionalnim mehaničkim prenosnim sklopom. Sistem poseduje 4 moda i pored smanjenje napora kod zakretanja, menja i odnos zakrenutosti. Drugi je Active Lane Control, koji radi u sklopu sistema prevencije napuštanja kolovozne trake. Pomoću kamere u unutrašnjem retrovizoru, sistem vrši neprimetne korekcije na upravljački sistem vraćajući automobil na zadatu putanju bez uticaja vozača.
Za pogon će biti zadužena japansko-nemačka kombinacija agregata, kao još jedan od pravaca saradnje Renault-Nissan alijanse i Daimlera. Američkim ukusima bliži će biti benzinski 3,7 litarski V6 agregat snage 328 ks i 364 Nm obrtnog momenta. Novina u ponudi je verzija hibridnog pogonskog sklopa iz M35h modela, odnosno 302 ks snažni 3,5 litarski V6 agregat koji u kombinaciji sa 67 ks snažnim elektromotorom isporučuje konačnih 363 ks. Oba agregata će biti uparena sa automatskom transmisijom sa 7 stepeni ili manuelnom sa 6 stepeni prenosa, dok će kod hibridnog, elektromotor biti integrisan u menjačku kutiju sa dvostrukom spojnicom. Dolaziće sa opcijama pogona samo na zadnjoj osovini ili sa inteligentnim integralnim pogonom.
Najsnažniju verziju će činiti Q50 IPL verzija, opremljena 3,0 twin-turbo V6 agregatom i snagom od oko 500 ks, koji stiže poslednji. Pre njega će biti dodati osnovni četvorocilindarski benzinski i dizeli agregati, svi poreklom iz Mercedesa. Radiće se o 2,0 turbo agregatima u benzinskoj konfiguraciji, odnosno 2,1 litarskim kod dizela, sa trenutno jedino poznatim onim snage 170 ks i 400 Nm obrtnog momenta. Razlog za uvođenje četvorocilindarskih agregata je u cilju snižavanja cene modela i veće konkurentnosti. Ne treba zaboraviti ekologiju i ekonomičnost istih, veoma bitnu stavku ukoliko se želi biti ozbiljan igrač u Evropi.
U kabini vozača dočekuje obilje luksuza i Infinitijev InTouch konekcioni sistem raspoređen na 2 touchscreen displeja. Primarni cilj je povezivanje vozača i automobila bez preteranog napora tako da je moguće sinhronizovano komandovanje operacijama na oba displeja istovremeno. Sam dizajn enterijera oslikava talasasti eksterijer. Ergonomska sedišta sa tankim naslonima je moguće prilagoditi do detalja, dok intuitivno raspoređena instrumentacija i kontrole prate filozofiju da je sve podređeno i okrenuto ka vozaču.
Šuma elektronskih podešavanja je moguća za do 4 različita vozača putem i-Key sistema, gde sistem prepoznaje prilazećeg vozača i unapred podešenih do 96 stavki prilagođava na prethodno zadatu postavku. Obilje kože, platna, drveta i aluminijuma je moguće ukombinovati, zavisno od paketa opreme. Automobil je opremljen i kamerom za vožnju unazad, kao i sistemom za prigušenje buke u kabini.
Od ostalih bezbednosnih sistema, tu su još i inteligentni tempomat sa potpunom kontrolom brzine (usporavanje, stajanje, kretanje), Forward Collision Warning (prvi u svetu) sistem upozorenja za prevenciju kontakta, Forward Emergency Braking sistem samostalnog urgentnog kočenja, Distance Control Assist sistem nadgledanja okolnog saobraćaja, Blind Spot Intervention sistem za pokrivanje nepreglednig uglova retrovizora, Back-up Collision Intervention® sistem koji samostalno koči ukoliko proceni da je vozač “promašio” tačku kočenja u slučajevima opasnosti od kontakta , Lane Departure Prevention i Active Lane Control™ sistemi za praćenje kretanja vozila u kolovoznoj traci.
Prodaja Infinitija Q50 startuje na leto 2013. godine, prvo u SAD-u i Kanadi, da bi u ostatak sveta stigao do kraja iste godine. Cena će se kretati iznad 30.000 evra.