AktuelnoVesti

Geely u problemima

7.54KPregleda

Akcije Xpeng-a i Geely-ja dramatično pale nakon što je BYD najavio besplatne sisteme za pomoć vozaču

 

 

Akcije kineskih proizvođača automobila Xpeng i Geely su u utorak naglo pale zbog zabrinutosti da neće moći da se takmiče sa BYD-om, koji je najavio da će ponuditi besplatne sisteme za pomoć vozaču na skoro svim svojim modelima.

 

 

Akcije Xpeng-a su pale i do 9,2%, a Geely-ja i do 11,4%, što je najveći dnevni pad od 8. oktobra 2024. godine. BYD, čija akcija na berzi u Hong Kongu je dostigla rekordnu vrednost, je u ponedeljak počeo da prodaje 21 model opremljen svojim naprednim sistemom za pomoć vozaču „Božje oko“ (God’s Eye), sličnim onom koji nudi Tesla. Najjeftiniji model koji kineski gigant električnih vozila nudi je Seagull, po ceni od 9.555 dolara.

 

 

Ovaj potez BYD-a daleko nadmašuje konkurenciju i, prema mišljenju analitičara, može da pokrene novi cenovni rat na već izuzetno konkurentnom tržištu. To su uporedili sa potezom kompanije DeepSeek, koja je nedavno uzburkala globalni sektor veštačke inteligencije svojom jeftinom ponudom. „Era popularizacije pametne vožnje je stigla“, navodi se u belešci analitičara Nomura.

 

 

BYD ugrađuje tri različite verzije sistema „Božje oko“ u većinu svojih modela. Sve tri verzije nude automatsko parkiranje i održavanje vozne trake, u okviru konvencionalnih tehnologija nivoa 2.

 

 

Osnovna verzija, dostupna od modela Seagull do modela koji koštaju do 219.800 juana (30.078,69 dolara), omogućiće autonomnu vožnju na autoputevima, iako vozač mora da drži ruke na volanu i da preuzme kontrolu kada je to potrebno.

 

 

Dve verzije višeg ranga, koje će biti ugrađene u skuplje modele brenda BYD i njegovih premijum brendova Denza i Yangwang, omogućiće vozilu da autonomno vozi – iako takođe pod ljudskim nadzorom – u kompleksnijem gradskom saobraćaju.

 

BYD je ranije ove funkcije nudila samo u modelima koji koštaju od 30.000 dolara.

 

 

 

 

Tesla ove funkcije nudi u Kini u svojim električnim vozilima koja koštaju od 32.000 dolara. U Sjedinjenim Državama, kompanija naplaćuje 8.000 dolara za svoj softver za pomoć vozaču „Full Self-Driving“ (FSD) ili 99 dolara mesečno na osnovu pretplate. FSD još uvek nije dostupan u Kini.

 

 

Ovaj potez BYD-a predstavlja ozbiljan udarac za konkurenciju, posebno za kompanije kao što su Xpeng i Geely. Besplatno uključivanje naprednih sistema za pomoć vozaču u skoro sve modele će značajno povećati njihovu konkurentnost i potencijalno dovesti do pada prodaje rivala. Ovo jasno pokazuje da je BYD preuzeo vodeću ulogu u oblasti razvoja i primene tehnologija autonomne vožnje u Kini, dok su konkurenti ostali zaostatku. Geely, koji je poznat po svojim partnerstvima i ulaganjima u druge proizvođače automobila, u ovoj situaciji očigledno gubi trku.

 

Lidija Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery