Evropsko tržište automobila u oktobru: Mazda i Toyota u minusu 9-10%, BYD u plusu 195%

Blagi rast tržišta novih automobila: električni na 16,4% prodaje u oktobru, hibridi ubedljivo dominiraju, benzin i dizel padaju
U oktobru Mazda na tržištu EU isporučila 9.426 automobila dok je VW plasirao 105.000 primeraka Renault 60.000. Kineski SAIC sa 18.847 i BYD 13.350 primeraka najavili budućnost. Toyota iako u procentualnom padu, još uvek sa 60.000 drži korak . Veliki rast Renault Grupe (+10%). Koreanci potpuno zaustavljeni u rastu.
Tržište novih automobila u Evropskoj uniji beleži blagi oporavak. U periodu januar-oktobar 2025. godine registrovano je 1,4% više automobila nego u istom periodu prošle godine, što predstavlja četvrti mesec uzastopnog rasta. Ipak, ukupni obimi i dalje ostaju znatno ispod nivoa od pre pandemije.
Električni automobili: rast, ali nedovoljan

Za deset meseci ove godine u EU je registrovano 1.473.447 električnih automobila, što odgovara tržišnom udelu od 16,4%. To je napredak u odnosu na 13,2% iz 2024, ali i dalje ispod tempa potrebnog za ubrzanje energetske tranzicije.
Najveći rast električnog segmenta (BEV) zabeležen je u četiri najveća evropska tržišta:
- Nemačka: +39,4%
- Belgija: +10,6%
- Holandija: +6,6%
- Francuska: +5,3%
Hibridi vode tržište

Najpopularniji pogonski sistem u EU i dalje su hibridna vozila. Do kraja oktobra registrovano je 3.109.362 hibrida, čime ovaj segment osvaja 34,6% ukupnog tržišta.
Rast prodaje hibrida (HEV) je najizraženiji u:
- Španiji (+27,1%)
- Francuskoj (+26,3%)
- Nemačkoj (+10,3%)
- Italiji (+8,9%)

Plug-in hibridi u snažnoj ekspanziji

Plug-in hibridi nastavljaju ubrzano da rastu — registrovano je 819.201 vozilo, što čini 9,1% tržišta (prema 7% prošle godine).
Benzin i dizel nastavljaju pad

Konvencionalni pogoni nose najveći teret tržišnih promena.
Benzinci u padu za 18,3 %
Najveći pad: Francuska (-32,3%), Nemačka (-22,5%), Italija (-16,9%), Španija (-13,7%)
Tržišni udeo benzinaca je pao na 27,4% tržišta sa prošlogodišnjih 34%
Dizel

Pad registracija dizelaša od 24,5%, rezultirao je tržišnim udelom od samo 9,2%
Trend je jasan

Evropsko tržište automobila raste, ali struktura prodaje se dramatično menja: Tehnološki prevaziđeni brendovi poput Mazde više nisu prvi izbor evropskog kupca koji se vraća evropskom brendu ili se zbog novčanika okreće Kini. Evidentno, hibridi preuzimaju primat, električni polako napreduju, dok benzin i dizel padaju na istorijski najniže nivoe.
Ipak valja biti i oprezan, jer se i u Kini dešavaju tržišni „potresi“ kao posledica trgovinskog rata proizvođača i pada cena ispod proizvodne, što je trend koji ne može još dugo opstati. U 2026. cene kineskih automobila u izvozu kontrolisaće država, što može da smanji njihovu konkurentnst i uspori ovaj rast.




