AktuelnoVesti

Dizeli u komercijalnim vozilima „sahranjuju“ Stellantis

537Pregleda

Stellantis pred zatvaranjem fabrika zbog EU kazni za CO2?

 

 

Imam dve opcije: ili da forsiram do kraja prodaju električnih vozila, ili da zatvorim fabrike koje proizvode SUS vozila“ šokirao je italijansku javnost juče CEO Stellantisa Žan-Filip Imparato.

 

 

Ko je mislio da će elektrifikacija auto-industrije proći bezbolno, očigledno nije slušao ranija upozorenja evropskih proizvođača, posebno Stellantisa.

 

 

Na konferenciji u Donjem domu italijanskog parlamenta, prvi čovek Stellantisa za Evropu, Žan-Filip Imparato, šokirao je izjavom da bi kompanija mogla „zatvoriti neke svoje fabrike“ ukoliko se do kraja godine ne promene regulative vezane za emisije CO2. U suprotnom, ovaj automobilski gigant bi mogao platiti i do „2,5 milijardi evra kazni“ u naredne dve do tri godine!

 

 

Razlog?

Evropska unija traži od proizvođača da drastično smanje emisije CO2, što znači — više električnih automobila na tržištu.

 

 

 

Međutim, Imparato otvoreno priznaje da su ciljevi “nedostižni”: ili da duplira prodaju EV modela, što smatra nemogućim, ili da prekine proizvodnju benzinaca i dizelaša kako bi „popravio“ prosečnu emisiju flote.

 

 

 

Imam dve opcije: ili da ‘forsiram do kraja’ prodaju električnih vozila… ili da zatvorim fabrike koje proizvode SUS vozila“, rekao je Imparato, uz eksplicitnu referencu na fabriku u Atesi, Italija, gde se proizvode kombiji.

 

 

Ukidanje proizvodnje komercijalnih dizela bi značajno ugrozio i kampersku industriju budući da se najveći deo kampera bazira upravo na Stellantisu (Fiat Ducato) ili Citroen Jumper.

 

 

Evropski proizvođači su uspeli da se izbore za to da se kazne „odmeravaju“ na osnovu prosečnih emisija od 2025. do 2027. , a ne samo za jednu godinu. Ali to očigledno nije dovoljno za Stellantis ali ni za realnu situaciju na tržištu.

 

 

Luda kuća! Čekamo reakciju trećerazredne administracije iz Brisela, i naravno novu epizodu ovog sve uzbudljivijeg trilera zvanog „Elektrifikacija ili kolaps“.

Ako ništa drugo, za sada je bar na ovom primeru potpuno ogoljeno ko je odgovoran što više nema dobrih starih ekonomičnih dizela.

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery