Danilo Petrući se vratio na najviše mesto na podijumu, i to na MotoGP-u Francuske, trijumfovavši u više nego uzbudljivoj trci, dok je Aleks Markez pokazao da nije slučajno dvostruki šampion Moto2
Italijan je došao do spektakularne pobede na vlažnom asfaltu LeMana, nakon što je zadržao prisebnost i koncentraciju tokom izuzetno zahtevne i teške trke.
Pljusak pred nastup je u potpunosti promenio dinamiku događaja, jer je do tog momenta Fabio Kvartararo dominirao dešavanjima, a mnogi su očekivali njegovu novu pobedu.
Međutim, Petrući zna kako se vozi po kiši. Italijan je preuzeo vođstvo već u prvom krugu, na taj način pobegavši od „gužve“ i eventualnih neželjenih kontakata, da bi na kraju sačuvao poziciju od razgoropađenog Markeza.
Trka je bila odložena zbog neočekivanog iznenadnog pljuska, samo tri minuta pre starta. To je značilo da će takmičari morati na motocikle da instaliraju pneumatike za kišu.
Međutim, s obzirom da je ovo bila prva MotoGP trka po mokrom asfaltu još od Valensije 2018, nekoliko vozača na gridu još uvek nije iskusilo ovakve uslove, uključujući Fabija Kvartarara i njegovog najbližeg pratioca, Đoana Mira.
Kada je označen start, Ducatijevci su krenuli kao „ispucani“. Inicijalno je Miler bio taj koji se našao ispred Petrućija i Dovicioza. Iza njih, trka Valentina Rosija se završila pre nego što je započela, jer je Italijan pao u krivini 3, kada je početnički izgubio zadnji točak Yamahe i otklizao, nateravši Mira i Vinjalesa da odu preširoko i izgube dragocene pozicije.
S obzirom na činjenicu da je najiskusniji na gridu izbačen iz stroja, postalo je jasno da će oni najmlađi imati problema da se snađu u novonastalim uslovima. Mada je Kvartararo na početku nekako držao petu poziciju, uskoro su drugi vozači počeli da ga pretiču, a slično je prolazio i Mir, zajedno s Pekom Banjajom i Bredom Binderom.
Vodeći trojac je počeo da se odvaja. Ducatijev trijumvirat je u istom poretku, gotovo vojnički „vrteo“ krugove, odvojivši se od ostatka karavana.
Zatim na scenu stupa Aleks Rins. Španac je napredovao sa 16. do četvrtog mesta, dok se Pol Espargarao iz KTM-a takođe probijao u poretku. Ono što je bilo još više iznenađujuće je bio uspon novajlije na Repsol Hondi, Aleksa Markeza, dok se još jedan vozač pridružio pretendentima na podijum – Migel Oliveira iz Tech 3.
Sa serijom najbržih krugova u trci, Rins se ubrzo našao „na repu“ Džeka Milera, tako da se vodeća grupa sada sastojala od četiri vozača. Međutim, mada je relativno lako dostigao Ducatije, preticanje se pokazalo nešto težim za Rinsa, koji je menjao pozicije s Milerom u tim trenucima.
Doviciozo, koji je vozio „pritajen“ iza Petrućija u prvoj polovini trke, krenuo je u preticanje u 18. krugu, ali ono što verovatno nije očekivao je da će njegov timski kolega, koji je nešto pao u tempu u tim trenucima, odmah odgovoriti, što je dovelo do pomalo bizarnog incidenta.
U krivini 8, kada je došlo do lako kontakta između Ducatijevog dvojca, Rins je krenuo s njihove unutrašnje strane. U momentu se učinilo da je Španac napravio grešku na kočenju, ali se on zaustavio na vreme, što je nateralo Dovicioza i Milera da odu preširoko. Ova situacija je omogućila Petrućiju da dođe do daha, dok su se vodećima približili Espargaro, Markez i Oliveira.
Miler, koji je bio na drugom mestu, već u sledećem krugu je morao da odustane kada je njegov Pramac Ducati „ispustio dušu“, da bi Rins na Suzukiju otklizao van staze u krivini 3. Zaista šteta za obojicu, posebno za Rinsa koji je imao očigledan potencijal da se nađe ispred vozača Ducatija.
Sa dva rivala manje iza sebe, Petrući je uživao u prednosti od dve sekunde u odnosu na Dovicioza, koji se očigledno mučio s degradacijom zadnje gume, što je omogućilo Markezu da ga pretekne i nađe se na drugoj poziciji.
Španac, kome je pre ove trke najbolji MotoGP rezultat bio tek sedmo mesto, dao se u poteru za Petrućijem. Međutim, na kraju mu je nedostajao krug-dva da trijumfuje.
Petrućiju je ova pobeda bila od ogromnog značaja. Italijan je pao u formi od pobede u Muđelu 2019. Ipak, vikend tokom kojeg je bio brži nego na bilo kojem drugom događaju 2020., doneo mu je prvu ovogodišnju pobedu.
Na taj način, on je šesti vozač u devet trka, koji je došao do trijumfa ove sezone, što mu ujedno omogućava da iz Ducatija u Tech 3 KTM pređe uzdignutog čela.
Markez je takođe prikazao impresivne performanse, kao novajlija „osramotivši“ mnoge iskusnije rivale kada je vožnja po vlažnom asfaltu u pitanju. S 18. pozicije došao je do drugog mesta na podijumu, koji je prvi za Hondu ove sezone.
Iza njega se našao Espargaro, koji je pretekao Dovicioza, tako da se KTM vratio na podijum, peti ove godine.
Uprkos tome što je pao u poretku u finalnim krugovima, popularni Desmodovi se nije dao, tako da je sačuvao četvrto mesto, što mu je od ključnog značaja u borbi za titulu. Odbio je napade Migela Oliveire, što je razgoropađenom Žoanu Zarku omogućilo da pretekne Portugalca i dođe do petog mesta. Francuz je bio daleko najbrži vozač na stazi u finalnoj fazi trke, nadoknadivši čak šest sekundi u poslednjih pet krugova.
Takaki Nakagami je nastavio sa svojim plasmanima među prvih deset, sedmu trku zaredom, dok je Štefan Bradl na Repsol Hondi bio osmi, što je verovatno njegova poslednja trka na ovom motociklu, koji će po svemu sudeći u narednom događaju preuzeti Mark Markez.
Što se tiče borbe za titulu, ovo je bilo otrežnjujuće posle podne za Kvartarara, kojem verovatno nije bilo nimalo prijatno kada je uvideo da mu je kiša raspršila snove o pobedi. Ipak, mada je pao u poretku na početku trke (do 11. mesta), nije se predavao, tako da je na kraju bio deveti, profitirajući na odustajanjima vozača koji su se borili za pobedu.
U finalnom krugu, Francuz je čak pao iza Vinjalesa i Mira, koji su se u međuvremenu adaptirali na teške uslove, ali je Francuz odgovorio na pravi način, našavši se ispred njih.
Epilog svega je da je Kvartarao čak povećao vođstvo u generalnom plasmanu na 10 poena ispred Mira, mada mu se Doviciozo približio s 18 poena zaostatka, dok bod manje od Italijana ima Maverik Vinjales. Peti je neumoljivi Takaki Nakagami, koji je profitirao na svojoj konsistentnosti.
Binder i Banjaja su takođe došli do poena s 12., odnosno 13. mestom, tokom trke iz koje su sigurno izvukli značajne pouke. Aleš Espargaro i Iker Lekuona su zaokružili osvajače poena. Rins je na kraju bio 16., nakon što je nastavio trku posle pada, da bi morao ponovo da stane zbog gurtne redara, koja mu je ostala zakačena za motocikl.
Poput Rosija i Milera, i Kal Kračlou, koji se trkao s Markezom i Oliveirom, odustao je nakon pada u krivini 4, gde je izleteo i Franko Morbideli. Bredli Smit je bio jedan od vozača koji su na početku napredovali, da bi mu nade bile srušene u 9. krugu dok je bio na 10. mestu.
Vrele Gume
Pavle Barta
MotoGP Francuske 2020. (Le Mans)
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 142.1 | 45’54.736 |
2 | 20 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 142.1 | +1.273 |
3 | 16 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 142.1 | +1.711 |
4 | 13 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 141.9 | +3.911 |
5 | 11 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 141.9 | +4.310 |
6 | 10 | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 141.9 | +4.466 |
7 | 9 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 141.8 | +5.921 |
8 | 8 | 6 | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 141.3 | +15.597 |
9 | 7 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 141.3 | +16.687 |
10 | 6 | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 141.3 | +16.895 |
11 | 5 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 141.3 | +16.980 |
12 | 4 | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 140.8 | +27.321 |
13 | 3 | 63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 140.4 | +33.351 |
14 | 2 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 140.2 | +39.176 |
15 | 1 | 27 | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 139.6 | +51.087 |
42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 138.4 | +1’14.190 | ||
Bez plasmana | ||||||||
43 | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 139.9 | 7 krugova | ||
21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 136.7 | 8 krugova | ||
35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 141.0 | 9 krugova | ||
53 | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 133.5 | 12 krugova | ||
38 | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 138.4 | 18 krugova | ||
Nije završio prvi krug | ||||||||
46 | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 0 krugova |
Vremenski uslovi:
| Staza: vlažna | Temp. vazduha: 12º| Vlažnost vazduha: 82%| Temp. staze: 14º
Rekordi:
Pol pozicija: | Fabio QUARTARARO | 1’31.315 | 164.9 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug 24. | Johann ZARCO | 1’43.301 | 145.8 Km/h |
Rekordan krug u trci: | 2017. | Maverick VIÑALES | 1’32.309 | 163.2 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2018. | Johann ZARCO | 1’31.185 | 165.2 Km/h |
Generalni poredak u konkurenciji vozača |
||
---|---|---|
Poz. | Vozač | Poeni |
1 | Fabio Quartararo | 115 |
2 | Joan Mir | 105 |
3 | Andrea Dovizioso | 97 |
4 | Maverick Vinales | 96 |
5 | Takaaki Nakagami | 81 |
6 | Franco Morbidelli | 77 |
7 | Jack Miller | 75 |
8 | Pol Espargaro | 73 |
9 | Miguel Oliveira | 69 |
10 | Danilo Petrucci | 64 |
11 | Brad Binder | 62 |
12 | Alex Rins | 60 |
13 | Valentino Rossi | 58 |
14 | Alex Marquez | 47 |
15 | Johann Zarco | 47 |
16 | Francesco Bagnaia | 42 |
17 | Aleix Espargaro | 24 |
18 | Iker Lecuona | 18 |
19 | Cal Crutchlow | 13 |
20 | Bradley Smith | 11 |
21 | Stefan Bradl | 8 |
22 | Tito Rabat | 8 |
23 | Michele Pirro | 4 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora |
||
---|---|---|
Poz. | Konstruktor | Poeni |
1 | Yamaha | 170 |
2 | Ducati | 151 |
3 | KTM | 125 |
4 | Suzuki | 118 |
5 | Honda | 92 |
6 | Aprilia | 32 |
Generalni poredak u konkurenciji timova |
||
---|---|---|
Poz. | Tim | Poeni |
1 | Petronas Yamaha SRT | 192 |
2 | Team Suzuki ECSTAR | 165 |
3 | Ducati Team | 161 |
4 | Monster Energy Yamaha MotoGP | 154 |
5 | Red Bull KTM Factory Racing | 135 |
6 | Pramac Racing | 121 |
7 | Red Bull KTM Tech 3 | 87 |
8 | LCR Honda IDEMITSU | 81 |
9 | Repsol Honda Team | 55 |
10 | Hublot Reale Avintia Racing | 48 |
11 | Aprilia Racing Team Gresini | 35 |
12 | LCR Honda Castrol | 13 |
13 | Reale Avintia Racing | 7 |
1 Komentar
Comments are closed.
Gluposti. Aleks je pobednik. Razmisli