Online plus

BMW Lusso Gran Coupe

1.64KPregleda

Vizija elegancije

BMW i dizajnerska kuća Pininfarina su ponovo udružili svoje snage i kreirali koncept model BMW Lusso Gran Coupe.

Predstavljanje ovog kupea se održalo u Italiji, na jezeru Komo, na tradicionalnom konkursu elegancije (Villa d’Este Concorso d’Eleganza). Slobodno se može reći da ovaj BMW svojim dizajnom ostavlja bez daha i pokazuje kako bi mogla da izgleda kupe verzija Serije 7, koja bi po novoj BMW-ovoj nomenklaturi ponela oznaku Serija 8. To bi značilo povratak starog imena koje se ugasilo još 1999. godine. Iako je ovo novi koncept, pojedini detalji su preuzeti sa koncepta BMW CS iz 2007. godine. Veliki četvorovratni kupe CS je trebalo da uđe u proizvodnju kao ‘admiralski brod’ BMW-a, ali su u kompaniji imali nedoumice oko proizvodnje ovog modela u zoru svetske finansijske krize. Umesto toga, na tržište je izbačen BMW serije 6 Gran Coupe.

Luksuzni GT
Lusso Gran Coupe karakteriše izuzetno elegantna pojava, sa pozamašnim 21-inčnim naplatcima i kabinom karakteristično pomerenom unazad, čime do izražaja dolazi duga hauba, kako i treba da bude kod čistokrvnog GT automobila.

Sa prednje strane upadaju u oči tradicionalni BMW ‘bubrezi’, sa rebrima od brušenog aluminijuma, u ovom slučaju većih dimenzija nego kod serijskih BMW modela. Svetla su izdužena, uska, urađena u sada već standardnoj LED tehnologiji, sa po dve trapezoidne trake, čineći prepoznatljivu formu ‘BMW-olikih’ svetala. Otvori za vazduh na braniku svojim oblikom podsećaju na one viđene kod BMW-a Serije 4, iako ovde malo većih dimenzija. Dve LED trake, spojene hromiranom lajsnom na sredini, dele otvor po horizontalnoj ravni. Ispod pomenute hromirane lajsne je diskretno ispisano ‘Pininfarina’.

Pogled sa strane otkriva izuzetno skladne proporcije, izduženu siluetu sa niskom linijom krova, dugom haubom i velikim međuosovinskim rastojanjem. 21-inčni naplaci su posebno dizajnirani za ovaj koncept i istovremeno izgledaju sportski i elegantno. Tik iza prednjih točkova nalazi se aluminijumska pločica sa oznakom ‘Pininfarina’, ispod koje je otvori za vazduh sa svrhom disanja masivnog V12 motora. Od otvora se proteze linija duž donje ivice vrata, da bi se pred kraj lagano uzdizala do zadnjih točkova, dajući pritom kupeu na mišićavosti. Bočne staklene površine su oivičene hromiranom lajsnom, dok su prozori na vratima naravno bez okvira. Zadnja bočna stakla su urađena u klasičnom BMW maniru, prepoznatljivog oblika, sa karakterističnim C-stubom i Hofmeister lukom na kome stoji hromirana oznaka V12. Na krovu se nalazi uzak panoramski krov, koji se pruža od vetrobrana pa sve do zadnjeg stakla.

Na zadnjem delu su prisutna svetla sačinjena od uskih LED traka, ‘otvorenog’ su dizajna što znači da dozvoljavaju da vazduh slobodno struji kroz njih. Svetla se još jednom trakom spajaju duž donje ivice poklopca prtljažnika. Par izduvnih cevi u obliku paralelograma naglašavaju kakva se zver krije ispod haube.

Prefinjena zver
A ispod haube se nalazi već pominjani V12 šestolitarski benzinski motor iz modela BMW 760i. Karakteristike kao što su maksimalna brzina, ubrzanje i potrošnja BMW nije objavio, ali se zna da motor raspolaže sa bar 544 konjske snage i 750 Nm obrtnog momenta, što bi trebalo da znači da su performanse, blago je reći, na zavidnom nivou.

Dimenzija luksuza
Što se unutrašnjosti tiče, pruža dovoljno mesta za četiri osobe, zahvaljujući izdašnom međuosovinskom rastojanju. Jedino što bi putnicima pozadi možda zasmetalo jeste padajuća linija krova koji pomalo ograničava prostor za glavu. Komandna tabla podseća na rešenja viđena na serijskim BMW modelima, ali neuporedivo višeg kvaliteta i od skupljih materijala. Pored ručno prošivene kvalitetne kože, prisutni su i detalji od kauri drveta starog čak 48.000 godina, pronađenog u močvarama Novog Zelanda. Površine izrađene od ovog drveta menjanju boju u zavisnosti od ugla pod kojim svetlost pada na njih. Takođe, svi drveni detalji u kabini su urađeni od istog komada da ne bi došlo do odstupanja u boji i teksturi.

Novi pokušaj?
Kakva je, dakle, budućnost BMW Lusso Gran Coupe-a? Trenutno ne postoji zvanična informacija o serijskoj proizvodnji, ali ukoliko bi do toga došlo, verovatno bi Gran Coupe bio baziran na platformi buduće Serije 7, koja će biti stavljena na ‘dijetu’ upotrebom ugljeničnih vlakana, što bi opet trebalo pozitivno da utiče na vozne osobine i potrošnju.

Ako bi se malo ublažili pojedini detalji poput svetala, naplataka i egzotični materijali u unutrašnjosti, može se zamisliti kako bi serijski model izgledao.

Nadamo se da će se BMW ipak odlučiti za serijsku proizvodnju, jer je ovaj BMW kupe, uz prepoznatljivi Pininfarinin dašak elegancije, ipak nešto što se ne vidja često. Sad, kolika bi bila cena ovakvog primerka…? Možda je i bolje što ne znamo…

Tekst: Filip Ristić

Top Reviews

Video Widget

gallery