Toyota Motor Corporation i BMW Group jačaju saradnju na unapređenju društva vodonika
Javna je tajna da je Toyota otišla najdalje sa praktičnom primenom vodonika kao pogonskog goriva u automobilima, autobusima, plovilima i ostalim vozilima u šta smo se uverili tokom Olimpijskih igara u Parizu. Sa ciljem da idu brže napred i prošire liniju putničkih automobila na gorivne ćelije, Toyota i BMW su sklopili sporazum da zajedno dalje razvijaju sistem gorivnih ćelija treće generacije i rade zajedno na stvaranju infrastrukture
Toyota Motor Corporation (Toyota) i BMW Group (BMW) potpisali su sporazum o jačanju saradnje u sektoru vodonika, s ciljem stvaranja vodoničnog društva i dostizanja ukupne neutralnosti ugljenika. Obe kompanije će zajedno raditi na razvoju sistema gorivnih ćelija i unapređenju infrastrukture.
Dve kompanije su u decembru 2011. potpisale sporazum o uspostavljanju srednjoročne saradnje u oblasti zaštite životne sredine i zajedno su unapredile razvoj ekoloških tehnologija, uključujući gorivne ćelije i sportske automobile, više od jedne decenije. Deleći zajedničku viziju „ostvarivanja vodoničnog društva”, dve kompanije će nastaviti da ubrzano rade na tehnološkim inovacijama u sistemima gorivnih ćelija.
Toyota i BMW će pružiti širi spektar opcija kupcima opremanjem više putničkih automobila sistemima gorivnih ćelija
Toyota i BMW sarađuju na razvoju sistema gorivnih ćelija treće generacije, koji će biti ugrađen u modele obe kompanije, kako bi kupcima pružili širi spektar električnih vozila s gorivnim ćelijama (FCEV). Kao prvi korak, BMW planira da lansira svoj prvi masovno proizvedeni FCEV model 2028.
Obe kompanije će takođe raditi na stvaranju sinergije kroz saradnju u razvoju i nabavci, kao i na smanjenju troškova spajanjem pogonskih jedinica da bi se povećala potražnja za komercijalnim i putničkim vozilima. Time što će FCEV postati pristupačnija opcija, partnerstvo će doprineti stvaranju moćnijeg vodoničnog društva.
BONUS VIDEO: Gde je Toyota danas sa vodonikom
4 Komentara
Comments are closed.
@ redakcija
Čemu upotreba reči „kleknuo“ u naslovu? Toyota jeste najviše odmakla što se fcev vozila tiče ali je Bmw prvi ili drugi iza njih. Verujem da znate da je jos 2000. Bmw razvio 7-cu fcev, a brzom pretragom na internetu se može saznati da oni na razvoju sa vodonikom rade još od 1978. godine.
A najbitnije od svega je da i u samom tekstu pišete o saradnji izmedju ova dva brenda, i nigde iz teksta se ne može naslutiti da je Bmw „kleknuo“ pred Toyotom.
Ne pokušavam biti Bmw-ov drveni advokat, ali ovakvi naslovi više priliče onim medijima kakvi vi pokušavate da ne budete, a zato vas i čitamo. Molim vas nemojte spasti na te grane!
Veliki pozdrav.
Prema onome što sam lično video i vozio u Parizu sa pogonom na vodonik a konstruisala je Toyota ( automobil Mirai, autobusi, plovilo, bicikl, sistem vodoničkog ketridža itd) BMW nije samo kleknuo ispred Toyote već je otišao i jedan stepen dalje u tom odnosu. Takva je realna situacija, a Toyota na ovaj način mudro drži neprijatelja na oku
Opet ce BMW da ih zezne sa nekim glupim motorem. Istorija se ponavlja.
Gde god je BMW imao saradnju pokusao je da unisti svog rivala.
Peugeot famozni bezinski motor i tojotin jedan pokusaj dizel motora koji su pokusali da im uvale, a krali tehniku od drugoga.
Složili bi se da će BMW da uprska stvar