Online plus

Bad Homburg

1.65KPregleda

Oldtajmer destinacija

U Nemačkoj su vidno ponosni na svoju tradiciju tehničke kulture, pa nije retkost da svako mesto ima svoj muzej klasičnih vozila. U Bad Homburgu, udaljenom 30 minuta od Frankfurta, postoje čak dva.

Horex Regina – 1951

Izražena lokal-patriotska nota evidentna je u muzeju motocikala „Horex“. Ova nekada čuvena marka dvotočakaša, utemeljena je upravo u Bad Homburgu 1920., kada su u lokalnoj fabrici stakla i posuđa „Rex“, iz čista mira odlučili da proizvode motocikle. Kao partner je uzet proizvođač motora „Columbus“, i to je bio početak priče koja je do 1960. znala samo za uspehe.

Marka Horex, imala je status više klase motocikala, kako zbog naprednih rešenja, tako i vrhunskog kvaliteta izrade. Čak i laicima ovi motocikli bili su prepoznatljivi po poput ogledala hromiranim rezervoarima, legendarnih modela Regina, Imperator i Resident.

Među nama zanimljivim eksponatima je SB 35, trkačko izdanje iz 1939. Ovaj primerak pobedio je u predvečerje II svetskog rata na trkama u Čatežu, današnjoj Sloveniji. Zanimljivo rešenje je to da je imao dva sica. Onaj redovan, za uspravno sedenje koristio se za odlazak ili povratak sa trke. Iza njega, nalazi se jedan maleni, spektakularno neudoban sic, koji je omogućavao vozaču da praktično legne na rezervoar i ostvari aerodinamičku prednost.

Horex Super Sport 500 – 1929

U našim krajevima prilično zastupljen Horeksov model bio je Regina. Ranih pedesetih, ovaj dvotočakaš je iz jednocilindarskog motora od 350 cc izvlačio ubrzanja do 80 km na čas za 11 sekundi. Trošio je svega 3,7 litara na 100 km, pa mu je 18 litarski rezervoar omogućavao „akcioni radijus“ (divnog li nemačkog tehničkog izraza) od 500 km.

Te 1960. Daimler Benz bio je u istorijskoj prilici da proguta veći deo nemačke auto industrije. BMW se nekako izmigoljio, ali Horex nije bio te sreće i novi vlasnik gasi proizvodnju motocikala.

Marka „Horex“ ponovo je zaživela 2010., kao manufaktura za proizvodnju modela VR6 Roadster.

Samo nekoliko stotina metara od retro zgrade, Horexovog muzeja nalazi se „Centralna garaža“. Reč je o zanimljivoj ideji predstavljanja oldtajmerskog blaga Nemačke. Svakih nekoliko meseci menja se tema postavke. Automobili se izlažu ljubaznošću njihovih vlasnika. Za vreme naše posete tema je bila „auto trke“.

 

Horex T5 – 1925
Mercedes-Benz 680 S Sport

Najstariji eksponat bio je Mercedes Simplex iz 1902. Ime je poneo zbog pojednost avljenog rukovanja, zasluga konstruktorskog genija Wilhelma Majbaha.

Nekada se govorilo: Kilo pleha i dve kile boje i eto Hanomag. Ovaj maleni trkački automobil iz 20-tih godina prošlog veka, na metalnoj šasiji i karoseriji od uvoštenog platna, sigurno nije patio od nepotrebene kilaže. Njegove perfomase jednino je mogao da povari vozač, ako je obilno ručao.

Totalno drugačiji pristup filozofiji auto sporta ponudi je Mercedes-Benz 680 S Sport /4 iz 1928. Redni šestak od skoro 7 litara proizvodio je 120 KS ili 180 uz angažovanje kompresora.

Uz obilje eksponata od 50-tih do 70-tih, ova izložba ukazuje na jedan sve prisutniji trend. Pod firmom „youngtimera“ automobili iz 80-tih, sve više prodiru u kategoriju klasika. Zato nije zgoreg da baš sada, za relativno male pare, blagovremeno obezbedite budući ponos i diku vaše kolekcije.

Moper Horex Rebel – 1958

PS
U Bad Homburg došli smo preko Frankfurta, gde smo stigli redovnom, svakodnevnom linijom iz Srbije, udobnim autobusima kompanije „Panonija bus“.

Mercedes Benz Simplex – 1902
Miroslav Schossberger

Top Reviews

Video Widget

gallery