AktuelnoVesti

Auto Shanghai 2025. menja sva poznata pravila igre

4.67KPregleda

Budućnost je počela

 

Čitav jedan vek, noviteti iz automobilske industrije promovisani su na sajmovima u Americi, Nemačkoj, Francuskoj, Švajcarskoj,… Njih više nema kao ni tradicionalne automobilske priče. Republika Kina koja godišnje proizvodi više automobila nego Amerika, Japan i Evropa zajedno, polako ali sigurno preuzima dirigentsku palicu u globalnom automobilskom „orkestru“. Upravo zato, ko danas nije u Šangaju, ostaće uskraćen za viziju budućnosti i profesionalni renome ukoliko se radi o sedmoj sili.

 

 

 

Auto Shanghai 2025, zvanično 21. Međunarodna izložba automobilske industrije u Šangaju, održava se od 23. aprila do 2. maja u Nacionalnom izložbenom i kongresnom centru (Šangaj) pod temom „Prihvatanje inovacija, osnaživanje budućnosti“.

 

 

 

Isko kapije sajma nisu još otvorene za široke narodne mase već samo za specijalizovane automobilske medije, influensere i ovog vikenda za stručnu javnost, (akreditovano oko 13.000 izveštača) prvi utisci se polako sležu.

 

 

Lidija Piroški: interviju za nacionalnu kinesku CCTV

 

 

Među desetak redakcija iz Evrope,  Vrele Gume tim, potpuno ekskluzivno, jedini iz Srbije i regiona već četvrti dan „kampuje“ na Shanghai Auto Show 2025. jer zbog obima i grandioznost sajma on to i zaslužuje. Pa evo i prvih utisaka.

 

 

Da  krenemo redom, opštim sumiranjem činjenica pre predstavljanja ključnih modela i tehnologija koji će biti automobilska realnost narednih decenija

 

 

Ključni momenti Shanghai Auto Show 2025.

Rekordni obim i premijera i promocija tehnologije budućnosti je ključna činjenica ovog sajma automobila.

 

 

 

 

U Šangaju je izloženo preko 100 svetskih premijera, sa gotovo 1.000 izlagača iz 26 zemalja na 360.000 kvadratnih metara.

 

 

Prisutni su poznati ali i potpuno nepoznati brendovi poput Volkswagena, BYD-a, te novajlije Xiaomi Automobile i Huawei Harmony Intelligent Mobility Alliance koji predstavljaju najnovije modele i tehnologiju.

 

 

 

Električna i nova energetska vozila (NEV) čine najveći deo globalne dominacije Kine. Oko 50% prodstih novih automobila čine upravo hibridi i električni modeli

 

 

 

Prikazani su napredni električni modeli, hibridi i baterijske tehnologije, koje već danas promovišu novu tehnolopku generaciju gde su trenutno prisutni modeli na tržištu preko noći postali tužno zastareli.

 

 

Neverovatna popularnost Porsche brenda u Kini pokazuje da glad za prestižnim sportskim modelima itekako postoji

 

 

Jedan deo sajma je posvećen i temi regulatorni nadzor nad  „autonomnoj“ vožnji, sa fokusom na bezbednost.

 

 

 

Tehnologija i lanac snabdevanja su tako deo ovog sajma: Bosch i CATL ističu inovacije u poluprovodnicima, baterijama i povezivosti. Prvi put učestvuju Sony i Intel, naglašavajući tehnološku integraciju.

 

 

Nova generacija CATL baterija ima mogućnost autonomije od 800 kilometara uz brzinu punjenja od svega 5 minuta

 

 

Dok se kineski proizvođači utrkuju ko će bolje, brže, dalje, tradicionalni brendovi kao da su položili oružje, uz nekoliko izuzetaka.

 

 

 

Volkswagenova inicijativa  „U Kini, za Kinu“, izvlači ovaj brend u društvo koje će gospodariti svetskom auto industrijom sa sedam svetskih premijera, uključujući povezane pametne automobile.

 

 

Zapažen je i AUDI koji ovde ima izuzetnu popularnost ali i njegov novi izgled brenda za kinesko tržište.

 

 

Koliko je situacija prelomna govori i činjenica da je dan pre otvaranja sajma u Šangaju održan tajni sastanak predstavnika vodećih zvaničnika vlada i globalnih automobilskih lidera.

 

 

 

Na njemu su razmatrane  teme poput održivih lanaca snabdevanja i autonomne tehnologije. Dodatni forumi u Šangaju pokrivaju inovacije u automobilskom inženjeringu i proizvodnji.

 

 

 

Ovaj dvogodišnji događaj, koji se smenjuje sa Auto China u Pekingu, postaje globalna scena za automobilske inovacije, ističući kinesko liderstvo u električnim vozilima i tehnološke napretke uprkos spoljnim pritiscima.

 

 

 

BONUS: Uvodno upoznavanje sa AUTO Shanghai 2025.

 

 

 

Ekskluzivno iz Šangaja: Lidija i Miodrag Piroški

 

Generalni sponzor izveštača: OTP Leasing – SVAKI SAN JE DOSTIŽAN

 

4 Komentara

  1. Naučite da je zvati automobile na baterije, električnim, je pogrešno. To su automobili na baterije, kao dečije igračke, kapirate. Prava eletrična vozila na struju su tramvaji, trolejbusi, vozovi i neka šinska vozila, a svi su povezani direktno na električnu mrežu. Dakle ovo je sajam AUTOMOBILA NA BATERIJE“

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery