
Budućnost je počela
Čitav jedan vek, noviteti iz automobilske industrije promovisani su na sajmovima u Americi, Nemačkoj, Francuskoj, Švajcarskoj,… Njih više nema kao ni tradicionalne automobilske priče. Republika Kina koja godišnje proizvodi više automobila nego Amerika, Japan i Evropa zajedno, polako ali sigurno preuzima dirigentsku palicu u globalnom automobilskom „orkestru“. Upravo zato, ko danas nije u Šangaju, ostaće uskraćen za viziju budućnosti i profesionalni renome ukoliko se radi o sedmoj sili.
Auto Shanghai 2025, zvanično 21. Međunarodna izložba automobilske industrije u Šangaju, održava se od 23. aprila do 2. maja u Nacionalnom izložbenom i kongresnom centru (Šangaj) pod temom „Prihvatanje inovacija, osnaživanje budućnosti“.
Isko kapije sajma nisu još otvorene za široke narodne mase već samo za specijalizovane automobilske medije, influensere i ovog vikenda za stručnu javnost, (akreditovano oko 13.000 izveštača) prvi utisci se polako sležu.
Lidija Piroški: interviju za nacionalnu kinesku CCTV
Među desetak redakcija iz Evrope, Vrele Gume tim, potpuno ekskluzivno, jedini iz Srbije i regiona već četvrti dan „kampuje“ na Shanghai Auto Show 2025. jer zbog obima i grandioznost sajma on to i zaslužuje. Pa evo i prvih utisaka.
Da krenemo redom, opštim sumiranjem činjenica pre predstavljanja ključnih modela i tehnologija koji će biti automobilska realnost narednih decenija
Ključni momenti Shanghai Auto Show 2025.
Rekordni obim i premijera i promocija tehnologije budućnosti je ključna činjenica ovog sajma automobila.
U Šangaju je izloženo preko 100 svetskih premijera, sa gotovo 1.000 izlagača iz 26 zemalja na 360.000 kvadratnih metara.
Prisutni su poznati ali i potpuno nepoznati brendovi poput Volkswagena, BYD-a, te novajlije Xiaomi Automobile i Huawei Harmony Intelligent Mobility Alliance koji predstavljaju najnovije modele i tehnologiju.
Električna i nova energetska vozila (NEV) čine najveći deo globalne dominacije Kine. Oko 50% prodstih novih automobila čine upravo hibridi i električni modeli
Prikazani su napredni električni modeli, hibridi i baterijske tehnologije, koje već danas promovišu novu tehnolopku generaciju gde su trenutno prisutni modeli na tržištu preko noći postali tužno zastareli.
Neverovatna popularnost Porsche brenda u Kini pokazuje da glad za prestižnim sportskim modelima itekako postoji
Jedan deo sajma je posvećen i temi regulatorni nadzor nad „autonomnoj“ vožnji, sa fokusom na bezbednost.
Tehnologija i lanac snabdevanja su tako deo ovog sajma: Bosch i CATL ističu inovacije u poluprovodnicima, baterijama i povezivosti. Prvi put učestvuju Sony i Intel, naglašavajući tehnološku integraciju.
Nova generacija CATL baterija ima mogućnost autonomije od 800 kilometara uz brzinu punjenja od svega 5 minuta
Dok se kineski proizvođači utrkuju ko će bolje, brže, dalje, tradicionalni brendovi kao da su položili oružje, uz nekoliko izuzetaka.
Volkswagenova inicijativa „U Kini, za Kinu“, izvlači ovaj brend u društvo koje će gospodariti svetskom auto industrijom sa sedam svetskih premijera, uključujući povezane pametne automobile.
Zapažen je i AUDI koji ovde ima izuzetnu popularnost ali i njegov novi izgled brenda za kinesko tržište.
Koliko je situacija prelomna govori i činjenica da je dan pre otvaranja sajma u Šangaju održan tajni sastanak predstavnika vodećih zvaničnika vlada i globalnih automobilskih lidera.
Na njemu su razmatrane teme poput održivih lanaca snabdevanja i autonomne tehnologije. Dodatni forumi u Šangaju pokrivaju inovacije u automobilskom inženjeringu i proizvodnji.
Ovaj dvogodišnji događaj, koji se smenjuje sa Auto China u Pekingu, postaje globalna scena za automobilske inovacije, ističući kinesko liderstvo u električnim vozilima i tehnološke napretke uprkos spoljnim pritiscima.
BONUS: Uvodno upoznavanje sa AUTO Shanghai 2025.
Ekskluzivno iz Šangaja: Lidija i Miodrag Piroški
Generalni sponzor izveštača: OTP Leasing – SVAKI SAN JE DOSTIŽAN
Naučite da je zvati automobile na baterije, električnim, je pogrešno. To su automobili na baterije, kao dečije igračke, kapirate. Prava eletrična vozila na struju su tramvaji, trolejbusi, vozovi i neka šinska vozila, a svi su povezani direktno na električnu mrežu. Dakle ovo je sajam AUTOMOBILA NA BATERIJE“
…. Dragane
Pretpostavljam da digitron zoveš računaljka, a kompjuter – računar 😃
Živ bio!
svaka cast za ekipu.
lepo,lepo