AktuelnoVesti

Alfa Romeo na spisku za „odstrel“ viška brendova u Stelantisu?

184Pregleda

Novi direktor Stellantisa preispituje sudbinu brendova

 

 

Stellantis bi u narednim godinama mogao ostati bez dela svog širokog portfolija brendova. Prema navodima agencije Reuters, novi izvršni direktor Antonio Filosa razmatra dugoročnu održivost svih 14 marki koje posluju pod okriljem četvrtog najvećeg svetskog proizvođača automobila.

 

 

Podsetimo, kada su se PSA grupa i Fiat Chrysler spojili početkom 2021. godine, tadašnji CEO Carlos Tavares dao je „problematičnim“ brendovima rok od 10 godina da dokažu tržišnu opravdanost. Tavares je krajem 2024. napustio kompaniju nakon razlaza sa upravnim odborom, a sredinom 2025. godine nasledio ga je Filosa.

 

 

 

 

Prema izvorima bliskim kompaniji, novi direktor sada analizira budućnost svih brendova: Alfa Romeo, Fiat i Abarth, Lancia, Maserati, Peugeot, Citroën, DS, Opel/Vauxhall, Jeep, Dodge, Ram i Chrysler. Vauxhall je pritom isključivo britanska verzija Opela, dok Abarth funkcioniše kao sportski podbrend Fiata.

 

 

 

Fokus na Severnu Ameriku i zaokret u strategiji

 

Filosa je kao prioritet postavio severnoameričko tržište, gde je već povukao nekoliko simboličnih poteza: vratio je Hemi V8 motor u ponudu Ram 1500 pick-upa, zaustavio razvoj potpuno električnog Ram 1500 u korist verzije sa produživačem dometa, ponovo aktivirao SRT performans odeljenje i najavio nove modele za Chrysler.

Istovremeno je odustao od premium cenovne politike u SAD i ponovo prihvatio flotnu prodaju kako bi se očuvao obim proizvodnje – što predstavlja jasan zaokret u odnosu na strategiju njegovog prethodnika, koji je insistirao na visokim maržama, čak i po cenu pada prodaje.

 

 

Ko je bezbedan, a ko nije?

Brendovi rođeni u Severnoj Americi – Ram, Jeep, Dodge i Chrysler – deluju relativno sigurno. Američki dileri prodaju sva četiri brenda bez značajnog međusobnog preklapanja, što im daje stabilnu tržišnu poziciju.

 

 

 

Sa druge strane, DS i Lancia se i dalje smatraju najugroženijima. DS je nastao u okviru PSA grupe kao pokušaj ulaska u premium segment i direktnog nadmetanja sa BMW-om i Mercedesom, ali nikada nije ostvario željeni tržišni proboj. Lancia je pak godinama opstajala sa jednim jedinim modelom – Ypsilonom – koji je sada znatno porastao i po dimenzijama i po ceni.

 

 

 

Prema podacima ACEA, u periodu do oktobra ove godine Lancia i Chrysler zajedno su prodali svega 9.837 vozila u Evropi, što je pad od čak 68,3 odsto u odnosu na prethodnu godinu. DS je zabeležio prodaju od oko 24.000 automobila, uz pad od 21,6 procenata.

 

 

Alfa Romeo pokazuje znake života, Maserati i dalje neizvestan

 

 

 

Alfa Romeo, uprkos decenijama ulaganja, i dalje nije postao „italijanski BMW“, ali trenutno pokazuje znake oporavka. Zahvaljujući novom kompaktnom SUV modelu Junior, prodaja u Evropi porasla je za 38,6 odsto, na gotovo 48.000 vozila – nivo uporediv sa Lexusom i Land Roverom.

 

 

Sudbina Maseratija ostaje nejasna. Glasine o potencijalnoj prodaji ovog brenda kruže već godinama, a brojke ne ulivaju optimizam. Kombinovana prodaja Dodgea, Maseratija i Rama u Evropi iznosi svega 3.538 vozila do oktobra, uz pad od 17,1 procenat.

 

 

Šta sledi?

 

Definitivna odluka o budućnosti Stellantisovih brendova još nije donesena. Ukoliko se trenutni kratkoročni zaokret ka većem obimu prodaje pokaže uspešnim, kompanija bi mogla kupiti sebi dodatno vreme. Ipak, jasno je da u portfoliju od 14 marki neće svi dugoročno preživeti.

Prvi na udaru su ipak DS i Maserati

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery