Online plus

Adria Coral

Kamper kao način života
4.05KPregleda

Kuća putujuća

Priča samo za one koji su već oslobodili svoj duh ili imaju ozbiljnu nameru da to urade


Šta raditi sa onima koji od putovanja traže nešto više?
Šta punuditi onima koji rastojanje od tačke A do tačke B ne svode samo na puko i brzo prelaženje puta do koktel šanka u nekom „All inclusive“ letovalištu? Kako udovoljiti onima kojima je i čin putovanja svetinja?

Ako izuzmemo ekstreme poput biciklističih ili moto bajkerskih avantura sa šatorom u rancu, jedno rešenje se nudi samo po sebi: motorni kamper ili kuća putujuća.

Tri u jedan
Priliku da ovu filozofiju života testiramo dobili smo planirajući izveštavanje sa sajma automobila u Frankfurtu. Avion, preskupe hotele i taksi, menjali smo za nešto nesvakidašnje. Naravno, uz stručnu i tehničku podršku kompanije Camping Centar Beograd koja je za našu redakciju odabrala, opremila i ustupila nam jedan od svojih kampera. Ideja je sasvim jednostavna a plan putovanja opušten, jer ovo je moderno doba.

Adria Coral po svojim konceptualnim rešenjima uređenja unutrašnjeg prostora pripada „staroj školi“ kampera, što podrazumeva povišeni profil, nadgradnju vozačke kabine i potrebu prilagođavanja vozača na gabarite

Da bi uradili svoj posao dovoljna nam je samo dobra internet konekcija. Sve ostalo je stvar rutine, bez obzira na kojoj se koordinati nalazimo. Izbor je pao na „samohodni“ kamper Adria Coral koji je postavljen na šasiju oprobanog dostavnog radnika Fiat Ducato 130. Njega smo pretvorili u našu redakciju. Nije to bila obična redakcija, već ona „tri u jedan“. Ova se čak volšebno sa prvim mrakom nekom čarolijom transformiše u udobnu garsonjeru koja nudi sve potrebno za kvalitetan i ispunjen odmor, prilično daleko od sajmske stresne atmosfere. Zapravo, tako daleko a tako blizu, jer zelena kamper oaza „Stop&Sleep“ udaljena je svega par stotina metara od recimo hale 11 frankfurtskog sajma u kojoj su se baškarili novi BMW modeli.

Zahteva iskusnog vozača
Ipak krenimo redom! Adria Coral po svojim konceptualnim rešenjima uređenja unutrašnjeg prostora pripada „staroj školi“ kampera, što podrazumeva povišeni profil, nadgradnju vozačke kabine i potrebu prilagođavanja vozača na gabarite. Jer ukupnom dužinom od 7.3 i visinom od 3.20 metra i težinom od tačno 3.500 kilograma nalazi se tačno na granici zakonske regulative B vozačke kategorije. Iskreno rečeno, ovakva grdosija zahteva punu pažnju, koncentraciju i veliko vozačko iskustvo. Uprkos tome što smo se nakon navikavanja na gabarite sa lakoćom probijali kroz sam centar Salzburga, vožnja kampera zahteva pre svega precizno pripremljen plan putovanja. Potrebno je dobro proučiti rutu, izbegavati niske nadvožnjake i tunele, zaboraviti na garaže, stvoriti kamionski prostor za manevrisanje jer ti „daleki“ zadnji točkovi uvek streme prema bankini.

Povišeno sedenje, udobna sedišta i sasvim pristojna ergonomija su saveznici vozača

U vožnji
Sama organizacija vozačkog mesta je ona koju smo već toliko puta upoznali u Fiatovim Ducato modelima. Povišeno sedenje, udobna sedišta i sasvim pristojna ergonomija su saveznici vozača. Dobro društvo, sigurnosni pojasevi na svim sedištima i jedna posebna atmosfera u samom vozilu su još bitniji faktor da putovanje kamperom bude jedno veliko, bezbedno uživanje. Ipak, mali savet! Ne treba preterivati, dnevna doza vožnje od 400 kilometara neka bude maksimum. Sve preko toga već više priliči utreniranom vozaču linijskog autobusa.

Performanse? Dobro, priznajemo, nismo merili ubrzanje, ali putna brzina od oko 110-120 km/h je sasvim prijatna. Tempomat je čini još lakšom za održavanje sasvim solidne dnevne prosečne putne brzine od preko 90 km/h. U ovom ritmu vožnje, Fiat Ducato 130 MuliJet opterećen garsonjerom troši prosečno oko 14 litara goriva na 100 kilometara. U režimu do 100 km/h moguće je uštedeti i dve litre na sto kilometara. Planiranje putovanja podrazumeva i finansijski plan. Dakle uz više potrošenog goriva treba neminovno računati i na oko 40% skuplje putarine nego kod kategorije putničkih vozila.

Fiat Ducato 130 MultiJet opterećen garsonjerom troši prosečno oko 14 litara goriva na 100 kilometara

Master kabina nadprosečno udobnog kreveta je u zadnjem delu vozila, sasvim dobar krevet je i iznad vozača a za goste može poslužiti i montažno-demontažni na mestu salona

Prva noć
Zahvaljujući gužvi na graničnom prelazu Batrovci i već osetnoj atmosferi da se nešto „kuva“ u političkom životu, naš plan putovanja je produžen za čak 4 časa, koliko smo i zakasnili na našu prvu destinaciju, slovenački gradić Ptuj. Ipak razloga za paniku nema. Kamping Terme Ptuj radi 24 časa (za raliku od onog u Salzburgu). U gluvo doba noći, tiho, najtiše moguće pronalazimo prvo slobodno mesto. Isključujemo motor nakon 500 kilometara vožnje i otvaramo frižider. Red je! Jedna (džem) kajsijica za „majstora“, a za veselu ekipu dobro lokalno vino. Ljubazan čuvar najavljenoj sedmoj sili donosi pozdrave od uprave kampa! Nešto pršute, sira i slovenačkih kobasica. Tek da se nazdravi prvi dan „novog života“ uz jesenji miris Alpskog vazduha i šum potoka koji teče pored kampinga. Konektujemo se na gradsku električnu mrežu ne zbog nas već zbog frižidera da sa 12 pređe na 220V. Vrlo komforno plinsko grejanje stambenog dela vredno je svake pohvale.

Prvo jutro
Sunce, tišina, nasmejana lica, cvrkut ptica! Ovo je jedan drugi svet! Ipak, ruku na srce, u poređenju sa nautičkim standardom marina, mora se naglasiti, kamping infrastruktura je nešto skromnija ali sasvim dovoljna i topla za osnovne jutarnje potrebe.

Nakon izuzetnog doručka u Hotelu Grand Hotel Primus krećemo dalje. Hitamo prema Frankfurtu, jer sutra nas čeka velika fešta Alfa Romeo Renntag u Klassikstadt-u, a rado bi ovde odmarali još koji dan u toplini termalnih voda i dobre hrane.

Smeštaj
Oni naviknuti na brodsku konfiguraciju enterijera, u kamperu se osećaju kao kod kuće samo što ne ljulja. Isti rasposred, isti materijali, isti mirisi. Dovoljno. Naša već vremešna Adria Coral sasvim se dobro drži i pruža pun komfor za četiri osobe. Master kabina nadprosečno udobnog kreveta je u zadnjem delu vozila, sasvim dobar krevet je i iznad vozača a za goste može poslužiti i montažno-demontažni na mestu salona.

Dnevni najam kampera se kreće u rasponu od 80-130 evra u zavisnosti od sezone. Smeštaj u kampingu za 4 osobe prosečno košta u Evropi od 25-30 evra na dan. Svi ostali troškovi su kao i da ste kod svoje kuće

Kuhinja
Iznenađujuće dobro opremljena kuhinja ne zaostaje za prosečnom u bilo kojem stanu. Frižider sa zamrzivačem od svojih 200 litara pokreće sa na 12 i 220 Volti ali i na butan, tako da za kuvarski repromaterijal i hladne napitke problema nema. Tri efikasna plinska gorionika i klasična plinska rerna nisu tu samo za nuždu već i sa potencijalima za spremanje ozbiljnih obroka. Aspirator za kuhinjske mirise takođe nije bio na odmet, mada prirodna ventilacija kampera nema manu.

Dnevni boravak
Zahvaljujući velikom stolu i sedištima (sa naslonima za glavu i pojasevima) centralni deo vozila se rotacijom vozačkog i suvozačkog sedišta u momentu pretvara u udoban dnevni boravak. Sasvim komforan za najmanje četiri osoba ali i više ako je društvo potaman.

Ptuj, Slovenija

Svojom bogatom istorijom grad Ptuj u Sloveniji, predstavlja idealnu stanicu na svakom kamperskom „Road tripu“.
Terme Ptuj nude opuštanje po uzoru na starorimski hedonizam. Gostima je ponuđeno da uživaju u odličnim Wellness uslugama, velikom vodenom parku i brojnim mogućnostima aktivnog odmora. Smeštaj je prilagođen za svakoga. Za one naklonjene klasičnom turizmu ti je „Grand Hotel Primus“, koji je poneo ime po slavnom rimskom vojskovođi Antoniju Primusu, koji je ime Ptuja poneo u svet. Arhitektonsko rešenje hotela, uniforme osoblja i mnoštvo detalja na originalan način nosi pečat bogate rimske prošlosti.
Defintivno ovo nije običan, korporativno bezličan, hotel sa 4 zvezdice.
U parku pored hotela nalazi se savremen kompletno opremljen kamping, a putnici mogu računati na specijalitete tradicionalne kontinentalne kuhinje matičnog hotela.

Toalet
Za solidnan komfor kabina, kuhinje i dnevnog boravka, cenu je platio toalet. Prilično skučeno ali ipak krajnje funkcionalno i u praksi sasvim upotrebljivo, što podrazumeva toplu vodu, grejanje i ventilaciju.

Ostava
Kao i u svakom stanu, a u kamperu još više, ostava predstavlja pola komfora. Što se tiče kampera ovog tipa sa izdignutom pozicijom kreveta u master kabini, mesta za odlaganje rekvizita, prtljaga i opreme ima sasvim dovoljno. U zadnjem delu je smeštena ostava u kojoj je moguće prevesti i manji skuter motocikl, bicikle i složiti kompletan kamperski nameštaj.

Pokretna grdosija zahteva punu pažnju, koncentraciju i veliko vozačko iskustvo

Cene
Dobro opremljeni kamperi ove klase koštaju od 50.000-80.000 evra. Za one koji ne žele vlasničku obavezu ovog tipa ili žele ali nemaju tolike pare rešenje postoji. Dnevni najam se kreće u rasponu od 80-130 evra u zavisnosti od sezone. Smeštaj u kampingu za 4 osobe prosečno košta u Evropi od 25-30 evra na dan. Svi ostali troškovi su kao i da ste kod svoje kuće.

Frankfurtski dani
Zahvaljujući dobroj organizaciji sajma, čekalo nas je rezervisano mesto u privremenom kampingu koji se nalazi svega par stotina metara od sajamskih hala. Pozicija koja se samo poželeti može uz besplatan wi-fi moćnog protoka, specijalno na usluzi akreditovanim novinarima! Umesto preskupog taksija ili zagušljive podzemne, lagana šetnja do kapija sajma. Umesto guranja u Press centru, „podizanje“ fotografija i klipova u toku pauze uz Fritz kolu i bele kobasice.

Šta reći dalje? Šta poželeti više?
Život je lep! Posao je lep! Treba samo prepoznati taj trenutak sreće!
Kamper je njegova produžena ruka!

Uz više potrošenog goriva treba neminovno računati i na oko 40% skuplje putarine nego kod kategorije putničkih vozila

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery