Honda kakvu volimo
Novi Civic Type R je jedan od automobila koje bi najradije želeli da testiramo. Mislimo da je razloge suvišno nabrajati…
Hondina perjanica u C segmentu je performantnija i moćnija od svih do sada. Ispod haube počiva više nego uzbudljivi 2,0 litarski i-VTEC sa više od 280 KS, a tu je i „+R“ režim vožnje rezervisan za potrebe na trkačkoj stazi. U „crveno“ se ulazi na visokih 7.000 o/min, a menjač je šestostepeni manuelni. Takozvani „steer axis“ sistem minimalizuje „torque steer“, tako da je maksimalna trakcija zagarantovana.
Na „2014 Mondial de l’Automobile“ dakle, pojavljuje se uživo poželjni Civic Type R. U evropske prodajne salone ulazi sledeće godine, a kao najekstremniji Type R do sada, označiće ujedno i novu eru Honde kada su performanse u pitanju.
Motor iz snova
Kao što smo spomenuli u uvodu, novi Civic Type R je pogonjen 2,0 litarskim i-VTEC agregatom iz Hondine „Earth Dreams Technology“ serije. Sa preko 280 „konja“, pruža performanse koje daleko nadmašuju prethodne Type R modele. To uključuje sve dosadašnje generacije Civica, ali i performantne verzije Integre, Accorda, pa čak i NSX-a.
Da je sve „pod konac“, dokazuje i činjenica da je motor u skladu sa Evro 6 standardima emisije štetnih gasova. Raniji modeli su bili pogonjeni atmosferskim motorima, dok je ovaj novi u turbo izdanju. U kombinaciji sa poznatom Hondinom VTEC tehnologijom, dobijamo agregat po meri automobilskih sladokusaca.
Suehiro Haši, šef projekta Civi Type R unutar Hondinog sektora za istraživanje i razvoj je prokomentarisao: „Honda je imala četiri Type R derivata – Civic, Integru, Accord i NSX. Motor u novom Civicu Type R je ubedljivo najdominantniji u smislu snage, obrtnog momenta i odziva.“
Haši-san je istakao da novi model donosi mnogo više od izuzetnog agregata, jer su u njega implementirane brojne inženjerske inovacije i poboljšanja, što Civic Type R čini istinskim vozačkim automobilom, dostojnog crvene „H“ oznake.
Još ponešto…
Civic Type R nastupa sa još jednom novinom, a to je „+R“ dugme. Njegovo aktiviranje donosi uzbudljivo vozačko iskustvo. Mapiranje motora se menja, odziv je brži, a isporuka obrtnog momenta je agresivnija. Čitava postavka automobila je orijentisana ka performansama. Upravljanje postaje direktnije, sa oštrijom povratnom informacijom, što u kombinaciji sa adaptivnim sistemom amortizera donosi vrhunski vozački doživljaj što se tiče upravljivosti i voznih karakteristika.
Haši je objasnio: „U standardnom režimu, Civic Type R je izuzetno agilan, svakodnevni je sportski automobil sa fluidnim ubrzanjima. Aktiviranjem „+R“ režima, vozilo dobija na „atletskim“ atributima. Razlika u karakteru se odmah oseti. „+R“ je ekstreman, i idealan je za upotrebu na stazi, što će sportski orijentisani automobilski entuzijasti znati da cene.“
Još jedan odličan primer Hondinog inovativnog pristupa je „steer axis“. Da bi se na najbolji način isporučila snaga motora, prednje ogibljenje novog Civica Type R uključuje i ovaj dodatni mehanički sistem koji kao podršku ima osovinice rukavca točka. One minimalizuju takozvano reaktivno upravljanje („torque steer“) i omogućavaju vozaču da u potpunosti iskoristi potencijale automobila kada govorimo o upravljivosti.
Dalje, novi adaptivni sistem amortizacije u četiri tačke je razvijen posebno za Civic Type R. On automatski podešava „tvrdoću“ prednjeg i zadnjeg ogibljenja u deliću sekunde, u zavisnosti od uslova vožnje. Ovo novom Type R-u obezbeđuje lagodnu vožnju tokom krstarenja, ali i izuzetnu agilnost i performanse kada je to potrebno.
Menjač u duhu tradicije
Ono što u svakom slučaju pozdravljamo je nastavljanje nasleđa što se transmisije tiče. U igri je šestostepena manuelna jedinica, razvijena da bi maksimalno pružila uživanje u vožnji.
Haši-san je i tu dao objašnjenje: „Manuelni menjač omogućava vozaču da bira stepen prenosa koji on želi; primera radi, promena iz petog u treći stepen prilikom približavanja krivini. Koncept novog Civica Type R je da pre svega bude kompletan vozački automobil, tako da je ovo najbolja opcija.“
Po ukusu evropskog kupca
Novi Civic Type R je razvijen i konstruisan po merilima evropskih vozača. Proizvodiće se u fabrici u Svindonu u Velikoj Britaniji, fabrici koja je sama po sebi tehnološki dragulj. Početak prodaje je zakazan za sledeću godinu.
Uživo ga naravno gledamo u Parizu.