Online plus

INTERMOT 2014.

1.65KPregleda

Zima stiže – motoristi pod punim gasom

Intermot u Kelnu, velika žurka na dva, pa i tri točka, sa preko 1.000 izlagača ostala je u senci Sajma automobila u Parizu. Dan nakon zatvaranja, skeniramo šta se to sprema za narednu sezonu u svetu dvotočkaša

Retko se tekst počinje zaključkom, ali on se jednostavno nameće već na početku, da stvari odmah budu malo jasnije! Dakle, veliki su i dalje veliki, nekada se međusobno direktno gađaju u klasu, a nekada prepuštaju deo kolača konkurenciji, dok ne spreme nešto bolje.

Kako bilo, ove godine svi su pozeleneli od muke kada su ugledali Kawasaki H2R. Sa druge strane, obzirom da je ogroman salon motocikala u Milanu za mesec dana najveći su pričuvali svoje adute i vrebaju trenutak.

BMW S1000RR
Više konja-manje kila

Globalno popularna bavarska “hiljadarka” prošla je kroz tretman mršavljenja i tjuninga, pa je sada lakša i snažnija. Konstruktivnim izmenama, olakšana je za 4 kilograma, pa sa punim rezervoarom teži 204 kilograma, dok je agregat dobio dodatnih 6 KS, pa sada na točku ima tačno 199 KS. Agregat je i dalje veoma elastičan, pa maksimalnih 113Nm isporučuje u rasponu od 9.500 pa sve do 12.000 o/min. U skladu sa praksom, ram je blago renoviran, pa osim manje kila ima i doteranu geometriju, koja bi trebala doneti bolju voznu dinamiku. Pored mehanike, za performanse brine i elektronika, pa su u osnovnoj opremi ABS i kontrola proklizavanja sa tri moda rada. Na spisku opcija su i poluaktivno elektronski kontrolisano ogibljenje, pa čak i tempomat, za duge ture.

Da bi se i iz daleka znalo da nailazi novi “S”, farovi su asimetrični, a sasvim razumljivo, ceo motocikl je upakovan u novo ruho, zadržavajuću prepoznatljive BMW Motorsport boje. Ipak, kupcima će biti ponuđen i u crveno beloj i metalik crnoj kombinaciji. U Kelnu, skoro domaćem terenu za BMW, predstavljen je i osvežen R1200 R i njegova RS verzija. Oni su pored stilskih novotarija dobili i vodeno hlađeni bokser motor od “GS”-a, što im na raspolaganje pruža zdravih 125 KS.

BMW S1000RR
Suzuki GSX-S1000F

Suzuki GSX-S1000
Nova hiljadarka iz Suzukija

Nije iznenađenje što je u Kelnu Suzuki predstavio novu “hiljadarku”, obzirom da na sva zvona najavljuje svoj povratak u MotoGP, a već se i zna da će fabrički vozač biti talentovani španac Maceric Vignales. Za sada, premijere iz Kelna ipak nisu direktno povezane sa sportskim aspiracijama. Predstavljeni su GSX-S1000 i GSX-S1000F. Ovo je u osnovi isti motocikl, ali u “sport” i “nejkid” verziji. Kao srce dobili su K5-K8 četvorocilindarski agregat iz GSX-R1000 od 999 cm³. Njegova dugohodnija karateristika je odnela prevagu u odnosu na činjenicu da je devet godina star, i da uz veću elastičnost, više odgovara gradskoj vožnji. Kako bilo, 176 KS na radilici treba respektovati. Ram od aluminijuma je potpuno nov, a za veću bezbednost vozača, u standardnoj opremi je kontrola proklizavanja, sa tri moda rada, od koji je jedan posebno za vožnju po mokrom. Obe verzije u serijskoj opremi imaju ABS, na Brembo kočionom sistemu. Zanimljivo je da su visinom sedišta od 815 mm oba modela među najnižima u svojim klasama, što će svakako obradovati vozače nižeg rasta.

Triumph Street Triple RX

 

Triumph RX
Englezi se ne daju

Englezi se, gle čuda, drže tradicije pa je Triumph predstavio, nešto što se zove “Tripl”, uz dodatak “Street” ali i originalno RX. Kako bilo, stilski se nalanja na Daytona 675R, trkačku verziju, pa će ovaj ipak lepi Britanac zagolicati maštu kupaca. U osnovi, sličnost sa Daytonom nije samo u liku, nego i srcu, obzirom da RX ima za nijansu oslabljen trocilindraš od 675 cm³, koji u RX-u pruža 106 konjskih snaga. Ogibljenje je izradilo japanski “KYB” a kočioni sistem Nissin.

Ducati Scarambler
Na nišanu drži MT-09

Šuškanje o novom italijanskom “nejkidu” trajalo je godinama, a pokazalo se da je ipak imalo osnove. Ducati Scarambler, je oživljavanje modela koji se proizvodio do 1968. Prodavaće se u čak četiri verzije, od kojih je “Aicon” osnovna, a prate je “Full Throtle”, “Classic” i “Urban enduro”. Naravno, znajući ko upravlja Ducatiem, a to su Nemci, tačnije i formalno Lamborghini Spa, čiji vlasnik je Audi, ne iznenađuje da je ovaj model prvenstveno namenjen američkom tržištu.

Pogon je poznati vazdušno hlađeni “L twin” dvocilindraš iz Monster-a 769, čija snaga je spuštena na 75 KS. Ovaj naglašeno retro stilizovani “nejkid”, u čije je starovremenske linije ubačena savremena tehnologija, ima sve danas aktuelno, od digitalne instrument table, LED prednjeg i zadnjeg osvetljenja, preko Bosch-ovog ABS-a, pa sve do pneumatika koje je specijalno razvio Pirelli. I sada dolazi glavno – najavljena cena je 8.000 evra, pa neki Scrambler vide kao konkurenciju Yamahinom bestselleru MT-09. Ipak deluje da ovakva konstatacija nema osnove, obzirom da retro stil Ducati i agresivni “dark side of Japan” Yamahe, gađaju potpuno različite kupce.

Ducati Scarambler Icon

Yamaha 01GEN concept
Nakon što je proletos predstavila Tricity, trotočkaš, sa kojim joj sasvim dobro ide u svetu (mada za sada ne i kod nas), Yamaha je u Kelnu predstavila još jedan trotočkaš pod oznakom 01GEN Concept. Iako nije otkriveno previše detalja, ovaj koncept bi mogao biti ozbiljna najava agresivno sportski dizajnirane i snažnije verzije Tricity-a na sličnoj, ali pojačanoj platformi. Ostale Yamaha novitete iz Kelna smo već predstavili, a još samo dodajemo da svoj veliki prasak Yamaha sprema za Milano, za nekih mesec dana.

Yamaha 01GEN concept

KTM 1290 Super Adventure
Novi KTM 1290 Super Adventure je dobio ludi agregat iz Super Duke R, doduše, “olabavljenu” sa 180 na, i dalje ozbiljnih, 160 KS. Uz to je pripada mu i ozbiljan paket sigurnosne opreme, kao što su kontrola proklizavanja, hill start assist,… Posebno je interesantan “Bosch Cornering” ABS, specijalan sistem koji pri kočenju u krivini u obzir uzima i ugao nagiba motocikla. Tu je poluaktivno ogibljenje sa monitorima pritiska, LED osvetljenje i tempomat. KTM, za novi Super Adventue kaže da je najbezbedniji motocikl na svetu. Samo, da li je neko to javio u Minhen – “hallo BMW, we have a problem…”

KTM 1290 Super Adventure

KTM Freeride E-SM
E sad, sa elektrociklima imamo mi problem, ali ne i KTM, koji je predstavio svoju supermoto verziju već postojećeg Freeride E. Elektro motor ima 22 KS, ceo motor 110 kg, ali se uz malu bateriju od svega 2,6 kW niko neće previše navozati. Šta su hteli time da postignu, moramo sačekati prve testove možda dobijemo nekakav smisaoni odgovor.

KTM Freeride E-SM
Kawasaki Versys 1000

Honda VFR800X Crossrunner 
Novi Hondin turer je dodatak već postojećoj porodici, a u Keln je stigao sa dve dobre vesti: prva je da koristi V-4 agragat od VFR 800, a druga je da je to zapravo i šasija od VFR-a. Agregat ima 106 KS i sistem za selektivnu kontrolu obrtnog momenta. Prevedeno, ova novina je sistem kontrole proklizavanja koja radi tako što do oko 5.500 o/min agregat koristi samo po dva ventila po cilindru, a preko tih obrtaja počinju da rade sva četitri. U vožni, do pola gasa je umerena i kulturna a preko pola postaje… pa dobro, ne baš zver, ali uglađeni snagator. I da ne zaboravimo, glavno tržište za Crossrunner će biti Amerika.

Kawasaki Versys 650

“Kawa” ukrala šou u Kelnu
I ko je bio glavni “dasa” u Kelnu? Bez dileme, replika i amandmana – Kawasaki sa svojim H2R. Dok se ostali natežu hoće li dobaciti do 200 KS, sada mogu samo da pozelene kao Kawasaki, uz H2R sa turbopunjenom hiljadarkom od 300 (i slovima tri stotine) konja. Nazdravlje! Doduše, da se dežurni zakonski dušebrižnici ne bi razgalamili pre vremena, Kawasaki se ogradio zvanično da je ovo ipak verzja koja nije legalna za ulicu. Naravno globalni komesar za bezbednost u svetu – Amerikanci već klimaju glavom i najavljuju zabranu uvoza ovog motocikla. Kao da 20 ili 200 KS nije dovoljno da se izgubi glava onoga ko ne poznaje suštinu motocikla!? Ali neka, iza H2R će se tek dizati prašina, u to smo sigurni.

Ipak da sleti i među obične ljude, Kawasaki je predstavio Versys 1000 i novi Versys 650. Tačnije, popularni turer Versus 650 je osvežen, a dobio je pojačanje u vidu hiljadarke, sa agregatom od modela Z1000, oslabljenim na 120KS. Sasvim pristojan paket opreme podrazumeva dva moda rada motora, kontrolu proklizavanja i ABS.

Manji Versys 650 je malo pojačan pa sada ima 69 KS, produžen je hod oslanjanja, a zadnji amortizer je dobio daljinsko podešavanje.

Toliko u najkraćim crtama iz Kelna sa Intermota! Vidimo se u Milanu, žurka tek počinje!

Kawasaki H2R

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery