Evropa više ne veruje u struju? Vreme je za veliki povratak plug-in hibrida!

Dok političari crtaju planove, vozači prave odluke. A te odluke sve češće kažu – daj mi benzinski motor. Ali da ponekad, posebno u gradu mogu da vozim i na struju
Dugo je trajao optimizam – verovalo se da će Evropa biti kontinent koji će prvi ostaviti motore sa unutrašnjim sagorevanjem iza sebe i preći u čisti, tihi svet električne mobilnosti. Punjači na svakom ćošku, subvencije, zabrane dizela – sve je to delovalo kao nepovratni pravac, dok se iz sna nismo probudili sa prstom u auspuhu.
Poučeni putnim egzodusima, lažnim standardima, bacanjem svog vremena, nerviranjem na punjačima i sve skupljoj električnoj energiji na javnim punjačima, evropski kupci ne veruju više u EV, a još manje u obećanja briselske asministracije. Sve se složilo da na scenu stupi – plug-in hibrid.
BYD prvi shvatio poruku – Evropa nije spremna na potpunu elektrifikaciju
Kineski div BYD (Build Your Dreams), koji je do sada pažljivo pratio svaki korak Tesle i Elona Maska, odlučio je da promeni pravac.
Dok drugi i dalje pokušavaju da prodaju snove o 100% EV budućnosti, BYD nudi nešto konkretnije – model Seal U DM-i. Plug-in hibrid koji kombinuje dug domet na struju i sigurnost benzinskog motora.
Zašto plug-in hibridi ponovo osvajaju Evropu?
✅ Jer punjači nisu stigli do svih ulica, sela i autoputeva
✅ Jer vozači žele izbor, a ne kaznu
✅ Jer nije svaki vozač spreman da uči novu filozofiju vožnje
✅ Jer hibridi rešavaju glavni problem – zvani anksioznost dometa
BYD je zbog gore navedenih tačaka prvi prelomio i korigovao pravac u kursu plug-in hibrida dodatno izbegavajući carine koje EU uvodi kineskim čistim električarima. Pride, gradi fabrike u Mađarskoj i Turskoj. Pametno, tiho i bez buke – baš u stilu hibrida.
Šta kaže regulativa EU – a šta pokazuje stvarnost?
Evropska unija je zvanično najavila zabranu prodaje automobila sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. (2040.) godine. Na papiru – svi novi automobili bi tada trebalo da budu električni. Međutim, ono što se sada dešava na tržištu sve više izgleda kao tihi ustupak realnosti.
Ako su svi toliko sigurni u EV budućnost – zašto se onda svi vraćaju plug-in hibridima?
Odgovor je jednostavan: 2035. (2040) deluje sve dalje. Energetska kriza, poskupljenje života, nedostatak infrastrukture i otpor vozača prave od tog plana više političku izjavu nego tehnički izvodljiv rok.
Plug-in hibridi su postali zvanično „neoficijelno“ rešenje: kompromis između EU regulative i tržišne logike. Brisel gura jedno, a tržište govori nešto drugo.
Nisu Kinezi jedini koji menjaju taktiku
Kada Mercedes, Volkswagen, BMW i Opel počnu da tiho povlače EV planove i vraćaju hibride u ponudu – znaš da se tržište trese.
Novi VW PHEV modeli sa dometom od 100+ kilometara na struju dolaze već naredne godine. Mercedesviše ne pominje 2030. kao kraj motora na benzin.
Opel je već danas ponudio sjajni Grandland plug-in hibrid po „kineskoj ceni“
Evropa ne želi električnu dogmu – želi izbor. Evropa ne traži revoluciju. Traži evoluciju.
A plug-in hibridi su najlogičniji most između današnjice i budućnosti. Oni koji to razumeju – biće pobednici.
Lidija Piroški
BONUS VIDEO: Prvi test BYD Seel U DM-i na srpskom putevima