AktuelnoVesti

Automobili skuplji 40% zbog glupih propisa

603Pregleda

Ćaci iz Evropske komisije uništavaju sopstvenu automobilsku industriju

 

Zbog ishitrenih odluka i nepotrebnih fiskalnih opterećenja, automobili u Evropi će poskupiti i do 40%.

 

Mali gradski automobili su gotovo nestali kao rezultat loših zakona: njihov tržišni udeo je pao s 50 posto na jedva 5 posto – kaže Luka de Meo, izvršni direktor Renaulta.

 

 

Da trećerazredna evropska birokratija na čelu sa predsednicom Evropske komisije Ursula von der Laen poprima sve oblike Ćaci sindroma svedoči i aktuelno negodovanje izvršnih direktora Stelantisa i Renaulta na nerazumne odluke komisije koje umesto da štite kupce i proizvođače, one postepeno uništavaju 

 

 

Izvršni direktori Renaulta i Stellantisa upozoravaju u intervjuu za francuske novine Le Figaro da su automobili nedostupni zbog evropskih propisa.

 

 

Pozivaju na radikalno i brzo pojednostavljenje evropskih propisa da bi ponovo mogli da ponude pristupačne i popularne automobile. Ukazuje se na višak pravila koja automobile čine težima, složenijima i skupljima.

 

 

 

 

Prema Džonu Elkanu iz Stellantisa, Evropa je jedino veliko tržište koje se još nije oporavilo na nivo pre kovida.

Prošle godine je u Evropi prodato 15 miliona automobila, u poređenju s 18 miliona 2019. godine.

 

Između 2015. i 2030. godine cena automobila poput Renault Clija će se povećati za 40 posto, od čega je 92,5 posto zbog propisa.

 

 

 

Meo osuđuje činjenicu da su evropska pravila osmišljena za veća, skuplja vozila, što male automobile čini gotovo neprofitabilnima. Obavezne tehnologije poput sistema za pomoć u voznoj traci ili bezbednosti pešaka dovode do visokih fiksnih troškova, koji su jednako važni u kompaktnom automobilu kao i u skupljim modelima.

 

Izvršni direktori se zalažu za pojednostavljenje evopskih pravila, kako je prethodno obećala predsednica Komisije Ursula fon der Lajen. Do 2030. godine je planirano još stotinu novih pravila, što bi povećalo cene automobila za četrdeset posto.

 

 

Oba izvršna direktora kažu da je EU previše jednostrano posvećena električnim automobilima. Zamena starih automobila koji zagađuju je važnija od fokusiranja samo na modele bez emisija. Prema Elkanu, druge regije, poput Kine i SAD-a, slede snažne industrijske strategije, dok je Evropa zaglavljena između slabih nacionalnih budžeta i slabe Komisije.

 

Zemlje širom sveta štite svoju automobilsku industriju, osim u Evropi – zaključuje De Meo.

 

Izvor: autoblog.rs

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery