Online plus

Mazda motori

1.11KPregleda

Mazda motori čistiji od hibrida

Zvaničnici Mazde, potvrdili su da rade na novoj generaciji agregata, nazvanoj SkyActive-G Generaton 2. koji će biti čistiji od hibridne tehnologije!

Mazda je odlučila da aktuelnu SkyActive tehnologiju unapredi i njenu ekološku stranu svede na nivo sadašnjih električnih automobila. Prvi model koji će moći da se pohvali ovim pogonom biće nova Mazda 6 najavljena za 2018. godinu Twituj ovo!

Stroge EU6 norme propisane od strane Evropske unije podižu troškove proizvodnje automobila za 4000 evra kako bi se emisija CO₂ svela na propisanih 95 grama, tvrde u Mazdi. Regulative najavljene za 2025. godinu, s kojima se emisija spušta na 70 emitovanih grama CO₂, prema današnjim cenama repromaterijala i razvoja prodajnu cenu svakog automobila uvećava za još 8.000 evra, bar tako kalkuliše japanski proizvođač!

Kako bi se pripremila za nadolazeći period, Mazda je odlučila da aktuelnu SkyActive tehnologiju unapredi i njenu ekološku stranu svede na nivo sadašnjih električnih automobila. Veliki tehnološki napredak pruža im mogućnost da urade tako nešto. Zvaničnici Mazde, potvrdili su da rade na novoj generaciji agregata, nazvanoj SkyActive-G Generation 2.

Prvi model koji će moći da se pohvali ovim pogonom biće nova Mazda 6 najavljena za 2018. godinu! Efikasnost tako pogonjenog vozila biće poboljšana za 30%, posmatrano na primeru aktuelne Mazde 3 od 119 KS koja troši 4,25 litre na 100 pređenih kilometara uz 119 emitovanih CO₂ grama, druga generacija će smanjiti potrošnju za jedan litar i emisiju za više od 30 grama!

Nova Mazda 6 bi trebalo da sa ovim motorom troši ispod 3,5 litara sa emisijom CO₂ od 89 gr/km Twituj ovo!

Testiranja su u toku, vrše ih u Japanu, a obavljaju se od strane Mazdinog istraživačkog i razvojnog odeljenja. Trenutni SkyActive agregat je atmosferski, nema turbo, i nije podvrgnut aktuelnom trendu smanjivanja, a budući će se u većoj meri oslanjati na taj pravac.

Ono što će uvesti pravu malu revoluciju u način spravljanja agregata zove se HCCI tehnologija i predstavlja nov način sagorevanja unutar motora. Sistem nije nov, koristio ga je Mercedes još 2007. godine na koncept automobilu F700 koji je raspolagao DiessOtto agregatom. Možda se sećate tog projekta? Mnogi su ga najavili kao buduću S klasu, što se na kraju ispostavilo kao tačna pretpostavka.

Nego, kako HCCI radi? Njegova najveća prednost je što smanjuje opterećenje agregata čineći benzince skoro jednako efikasne kao i dizelaše, ali uz mnogo čistiji rad. Aktuelna kompresija Mazdinih motora iznosi 14:1, što je najbolji rezultat u klasi, u budućnosti će biti 18:1! Klipovi će smešu sa takvim odnosom moći da „sabiju“ i potom je samostalno sagore bez pomoći konvencionalnih svećica – baš kao dizel!

Aktuelna kompresija Mazdinih motora iznosi 14:1, što je najbolji rezultat u klasi, u budućnost će biti 18:1! Twituj ovo!

To će se realizovati pri svega 50% iskorišćenja obrtajnih kapaciteta, smanjiće potrošnju, ali i postati ekološki „savesni“ kako i priliči bezinskim motorima. Problem sa većim obrtajima i dostupnom snagom rešava se ponovnim aktiviranjem standardnog sistema kada na scenu stupaju dobre stare svećice, a prelaz s jednog na drugi način rada, vozači neće moći ni da primete. Upravo je to bio najveći problem za Mercedes koji je prilikom korišćenja HCCI- morao da se služi sa hibridom kako bi trenutak preuzimanja rada motora između stare i nove tehnogije bio uspešno premošćen bez štete po vozne karakteristike.

Priča o planovima Mazde ovde ne staje. Oni su na teritoriji Japana već počeli da prodaju hečbek „trojku“ sa hibridnim pogonom kojim se snabdevaju od konkurentske Toyote. Cilj im je da u narednom periodu samostalno razviju sopstveni hibridni pogon i-ELOOP. Za razliku od onog koji im prodaje Toyota, ovaj će efikasnije skladištiti energiju koja nastaje prilikom kočenja. Kondenzator, koji prikuplja energiju nastalu na ovaj način, biva pun nakon 10 sekundi kočenja što baterijama pruža dovoljno energije da automobil opsluže neophodnom snagom tokom narednih 80 sekundi!

Baterije više neće imati potrebu da se pune pretežno snagom motora, to će raditi isključivo kočioni sistem Twituj ovo!

Mazda se nada kako će im nova tehnologija omogućiti korišćenje manjih motora i baterija. Automobil će biti efikasniji, štedljiviji i „zeleniji“ od svega trenutno dostupnog na tržištu. Najveća prednost krije se u obnovljivoj energiji. Baterije više neće imati potrebu da se pune pretežno snagom motora, to će raditi uglavnom kočioni sistem! Sve će za posledicu imati manje troškove proizvodnje što je i osnovni cilj Mazde naveden u uvodnom delu.

Pero Ivić

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery