Online plus

24 časa Le Mana 2016

1.32KPregleda

Toyota u suzama, Porsche u euforiji

Porsche je ostvario osamnaestu ukupnu pobedu na 24 časa Le Mana, prvenstveno zahvaljujući pehu Toyote, kada se vodeći automobil zaustavio na manje od četiri minuta do kraja trke na La Sartheu


Bili smo svedoci velike bitke Twituj ovo!, gde su se automobili smenjivali u vođstvu nekoliko puta. Nakadžima je bio taj koji je bio na putu da prvi pređe liniju cilja, sa lagodnim vođstvom u odnosu na #2 Porsche 919 Hybrid Nila Janija, Marka Liba i Romana Dimaa. Jani, koji je preuzeo volan od Liba, učinio je sve što je mogao da sustigne Nakadžimu u završnoj fazi trke. Švajcarski vozač je uspeo da redukuje razliku u odnosu na vodeću Toyotu sa preko 1 minuta i 10 sekundi na 30 sekundi na početku poslednjeg stinta. Međutim, on je morao u boks po dve sveže gume, 10 minuta pre kraja, što je #5 Toyoti omogućilo opušteniju vožnju i pobedu koja je već bila na vidiku. Međutim, tri minute i trideset sekundi do kraja, Japanac je „prizemljio“ Toyotu na izlasku iz finalne šikane, omogućivši Janiju i Porscheu da ugrabe pobedu od koje su se već bili oprostili. Suze u Toyotinom taboru, euforija u Porscheovom… Ovo je druga uzastopna pobeda za Porsche i prva za Janija i Liba.

Toyota #5 je bila druga, ali na kraju je ostala bez plasmana jer nije uspela na vreme da prođe kariranu zastavu, što je na drugo mesto promovisalo sestrinski automobil #6, Majka Konveja, Stefana Sarazena i Kamuija Kobajašija. Ovaj trio je vodio dobar deo prvog dela trka, pre nego što se našao iza timskih kolega. Međutim, borbu za pobedu je upropastio Kobajaši, kada se okrenuo i izleteo sa staze nakon 20 sati vožnje. Posledica je bila i oštećenje karoserije, a u momentima pre izletanja, #6 je bio na najboljem putu da pretekne u tom momentu drugoplasirani Porsche. Toyota #6 je morala u boks na proveru sistema za hlađenje, gde je izgubljeno još 10 minuta, što je značilo kraj borbe za pobedu. Veliki peh koji je zadesio automobil #5, omogućio je Audiju da uzme treće mesto na podijumu, kao i četvrto, sa svojim #8 i #7 R18 trkačima, koji su završili 14, odnosno 17 krugova iza pobednika, nakon brojnih odlazaka u boks tokom trke. Treba spomenuti zamenjivanje prednjeg desnog ogibljenja na automobilu #8 Olivera Džarvisa, Lukasa di Grasija i Loika Duvala, što je odnelo 40 minuta. Zatim je usledila i preventivna zamena prednjih diskova na #7 R18 e-tron quattru Andrea Loterera, Benoe Trelijea i Marsela Faslera, koji su bili izbačeni iz borbe za visok plasman još u subotu veče, kada im se pokvario turbo punjač.

Porsche #1, u tom momentu aktuelnih šampiona, Marka Vebera, Tima Berngarda i Brendona Hartlija je bio peti, sa 38 krugova zaostatka, u nemogućnosti da se povrati nakon duge popravke zbog curenja rashladne tečnosti.

U LMP1-L diviziji je bio samo jedan automobil koji je završio trku, #12 Rebellion R-One Nelsona Pikea juniora, Nika Hajdfelda i Nikole Prosta, koji je završio sa 54 kruga zaostatka nakon problema sa elektrikom, već u početnim fazama trke.

Signatech-Alpine pobeđuje u LMP2
Pobeda u LMP2 klasi je pripala #36 Signatech Alpine 460 timu, za koji je vozio branilac titule, Nikolas Lapjer i dvojica novajlija na Le Manu – Gustavo Menezes i Stefan Rikelmi.

Francuski tim je preuzeo kontrolu nad trkom tokom noćnih časova, u čemu su im je pomogao #46 Thiriet by TDS Racing Oreca, odustavši rano ujutro.

To im je obezbedilo vođstvo od čitavog kruga u odnosu na #26 G-Drive Orece, koji je uprkos velikim naporima Rene Rasta, koji je automobil koji je delio sa Vilom Stivensom i Romanom Rusinovim, i uspeo da ga dovede do vodeće pozicije ujutro. Na kraju je Signatech-Alpine pobedio sa 2 minuta prednosti.

Sa dodatnih četiri kruga zaostatka, treće mesto je otišlo u ruke #37 BR01 Vitalija Petrova, Viktora Šajtara i Kirila Ladigina, ispred #42 Strakka Gibsona Džonija Kejna, Denija Votsa i Nika Leventisa.

Kejn je pretekao Šajtara na stazi u borbi za podijum tokom jutra, ali Leventis nije uspeo da održi tempo timskog kolege, tako da su završili na četvrtoj poziciji.

Manor Oreca #44, koja je vodila u početnim fazama trke, morala je da odustane nakon što Met Rao završio u barijerama u Porsche krivinama, nakon što mu se deo karoserije podvukao pod prednji točak, što je bila posledica prethodne ekskurzije u Indianapolisu.

Ford zabeležio istorijsku pobedu u GTE
U GTE Pro kategoriji, Ford je ponovio uspeh iz prošlosti, usrećivši mnoge fanove. Chip Ganassi Team USA #68 sa Dirkom Milerom, Džoijem Hendom i Sebastijenom Burdeom, završio je na vrhu podijuma, dok je sestrinski #69 Rajana Briskoa, Ričarda Vestbruka i Skota Diksona bio treći.

Bili smo svedoci velike bitke

Dva Forda GT je razdvojio Ferrari #82, Risi Competizionea sa Đankarlom Fizikelom, Tonijem Vilanderom i Mateom Malućelijem, koji je vodio veći deo pre podneva, da bi ga pretekao brži #68.

Jedini „preživeli“ 488 GTE je imao i dodatni peh jer se Vilander okrenuo u 21. satu trke dok je bio u poteri za vodećim Fordom. Fisikela je bio minut iza Milera, koji je zapečatio pobedu za „plavi oval“.

Međutim, #82 je bio pozvan da odsluži „stani-kreni“ kaznu u završnoj fazi trke i popravi poziciona svetla, ali nije to uradio, što je u pitanje dovelo njegov rezultat.

Četvrti i najbolji među WEC automobilima, bio je Ford #66 Štefana Mukea, Olivijea Plaa i Bilija Džonsona, koji je zaostao krug zbog problema sa elektrikom. Iza njega su se našla dva fabrička Aston Martina, #95 i #97.

U GTE-Am klasi, Scuderia Corsa Ferrari 458 Taunsenda Bela, Džefa Sigala i Bila Svidlera, ostvarila je neprikosnovenu pobedu, gotovo krug ispred AF Corsea #83 Emanuela Kolarda, Ruja Aguasa i Fransoe Peroda. Bel je ostvario pobedu herojskim noćnim stintom, kada je uhvatio i pretekao Porsche #88 Peta Longa, Dejvida Hajmajer-Hensona i Halida Al-Kubaisija, koji je pao na kraju na treće mesto.

Postavljeno: 20.06.2016

Top Reviews

Video Widget

gallery