Ikona automobilskog Divljeg zapada oblači novo odelo za 2018. godinu
Postoje dve vrste auto fanatika, oni koji vole sve ono što spada u termin „muscle cars“ i oni koji ne vole. Lično, spadam među ove prve
Ford Mustang GT bismo voleli da vidimo naspram nemačkih konkurenata
Kako iz Forda tvrde Mustang GT za 2018. godinu je njihov najbolji Mustang do sada. Hrabra tvrdnja, obzirom da iza ove slobodno se može reći sportske legende stoji 50 godina duge istorije. No, Amerikanci čvrsto veruju da su tehnološka poboljšanja i veća mogućnost personalizacije Mustanga dovoljni da ovu generaciju postave na pijadestal.
Ford se potrudio i da skrene pažnju javnosti na kako kažu najbolji Mustang svih vremena, te su za svrhe promocije automobila unajmili glumca, nekadašnjeg kečera i šta sve ne, Dvejna „The Rock“ Džonsona. Ovakav pristup očigledno je uronio plodom obzirom da je odmah nakon predstavljanja Mustang GT postao najpopularniji u sekciji automobila na YouTubeu.
Dizajn
Mustang GT nije odustao od klasičnog izgleda „muscle cara“ koji ga je krasio veći deo istorije. Model za 2018. godinu doživeo je manje promene u eksterijeru. Tu se pre svega misli na drugačiju haubu i prednju rešetku. Fordovi dizajneri potrudili su se i da poboljšaju aerodinamiku Mustanga, u cilju smanjenja potrošnje goriva i boljih performansi. Zadnji deo automobila ima drugačija svetla, novi branik i opcioni spojler.
U zavisnosti od toga koji će ga agregat pokretati, Mustang će imati izduvni sistem sa dva auspuha, odnosno četiri u slučaju V8 motora. Na raspolaganju kupcima je i 12 različitih tipova felni i velika paleta boja, uključujući i novu nijansu narandžaste. Prvi put u svojoj istoriji, Mustang će imati potpuno LED osvetljenje kako na prednjim tako i na zadnjim svetlima. Prisutan je svetlosni potpis i opciono svetlo za maglu.
U unutrašnjosti Ford je nastojao da Mustangu da noviji, kvalitetniji izgled, uz neke premijum detalje. Centralna konzola obavijena je ručno šivenim pokrovom sa kontrasnim koncem. Tekstura na sedištima je nešto drugačija, na centralnoj konzoli nalazi se tablet sa dijagonalom 12 inča, ručke za vrata izrađene su od aluminijuma, dok su i otvori u kabini obloženi istim materijalom.
Tehnologija i performanse
Ford je sa novim Mustangom ponudio potpuno digitalnu instrumentalnu tablu, koja ima veliku mogućnost personalizacije i promene izgleda. U skladu sa tim ponuđena su i tri moda vožnje, Normal, Sport i Track. U zavisnosti od izabranog moda prilagođavaju se ogibljenje i upravljanje.
Prvi put u Mustangu se nalazi veliki broj naprednih tehnoloških sistema. Počevši od sistema za izbegavanje sudara sa mogućnošću prepoznavanja pešaka, potom održavanja vozila u traci, upozorenja za napuštanje trake, senzora za blizinu drugih automobila do Fordovog SYNC Connect i Ford Pass sistema. Kombinacija ova dva poslednja omogućava vlasniku Mustanga da preko proste aplikacije na svom pametnom telefonu lako locira svoj automobil, upali ga, zaključa i otključa.
Srž jednog Mustanga jeste sirova moć njegovog agregata. I prethodna generacija iako je imala u ponudi veliki V8 agregat, ponudila je Fordovo „malo“ čudo – motor od 2,3 litre sa nazivom EcoBoost. Ovaj agregat ugrađivaće se i u Mustang GT, a u ovoj izvedbi daje nekih 310 konjskih snaga.
Prepoznatljivi petolitarski V8 naravno ostaje u ponudi, a u Fordu tvrde da je agregat detaljno prepravljen i poboljšan sa novim sistemom ubrizgavanja goriva koji daje bolje performanse i manju potrošnju. Premda, nisam siguran da neko ko vozi automobil sa V8 motorom brine o potrošnji.
Oba agregata uparena su sa manuelnom ili automatskom transmisijom. Manuelni menjač ima šest brzina, dok je automatski menjač potpuno nov sa deset brzina, za koji Ford tvrdi da je najbolji automatski menjač ikada ugrađen u Mustanga.
Rezime
Očigledno je da će Mustang GT svoj rat sa konkurentima voditi na američkom kontinentu, no nije isključena mogućnost i da se neke bitke odviju i u Evropi.
Prethodni Mustang koji smo imali priliku da vozimo oduševio nas je njegovim EcoBoost motorom. Uz pomenuta tehnološka poboljšanja, veliku mogućnost personalizacije i „mali“ agregat, Mustang GT mogao bi imati i lepu prodaju na Starom kontinentu. No, u Evropi se na vrhu lanca ishrane nalaze neki drugačiji predatori, a evropski kupac ne prašta lako jeftine materijale koje smo mogli videti u enterijeru na prethodnoj generaciji.
Koliko zapravo može Mustang GT ostaje nam da sačekamo jesen i početak prodaje u SAD.