AktuelnoTESTOVI

TEST: BMW X6 40i xDrive (3.0, 340 kS)

13.1KPregleda

Novi duh starog poznanika

Upečatljiv, savršen iznutra, sa telom Hulka i srcem Bolta. Zver na otvorenom i slon u gradu, za one koji žele da se osete opasnije, bolje, veće, lepše i uspešnije!

Neposredno pre korona pošasti kod nas, dok se u našim elitnim „stručnim“ krugovima još uvek mislilo da će se održati BG Car Show i da COVID19 sprečavaju estrogen i rakijica, na trodnevni test (@BMWSrbija, moglo bi to i duže) stigao nam je novi BMW X6 sa oznakom 40i xDrive.

U čitavoj autoindustriji postoji vrlo malo modela koji probuđuju veću pažnju i ljubopitljivije poglede zavisnih (nekada i zgroženih) prolaznika nego li ovaj SUV kupe. Kada se pojavio pre tačno 12 godina X6 je izazvao pravu malu revoluciju u automobilskom svetu. Postao je rodonačelnik čitave jedne nove kategorije, robusnih terenaca sa kupe elementima.

 

Zvuči paradoksalno i nespojivo, ali ova naizgled nemoguća kombinacija pronašla je svoje mesto na tržištu. I ne samo to, X6 je u međuvremenu iznikao u sigurno najprepoznatljiviji SUV, čijim stopama su kasnije krenuli gotovo svi premijum konkurenti.

Eksperiment uspeo, kategorija rođena, predvodnik rastura. Uz nekoliko varijacija na temu (M verzije, ActivHybrid i jedan facelift) od 2008. do danas stigao je do treće generacije. I to kakve.  

 

Umetnost ili kičeraj?

U težnji da bude originalan, u trenutku kada automobilski modeli sve više liče jedan na drugi, BMW se možda malo i zaigrao. Zapravo, eksterijer iks šestice, od prve pionirske generacije do današnjih dana, predmet je ogromnih oprečnosti mišljenja. Napisaću samo ono što je sigurno, začinjeno sa malo ličnog utiska koji treba uzeti sa rezervom.

Kao i prethodnici, treći BMW X6 svakako je ultra primetan, te izaziva veliku pažnju i znatiželju posmatrača. Postavlja se pak pitanje kakav utisak ostavlja na iste. Njegov nezgrapni ekstravagantni izgled teško se može uporediti sa bilo čim drugim. Za pojedince, on je čista umetnost. Sa druge strane, večiti kritičari, među kojima sam, vide ga kao definiciju kiča.

U odnosu na prve dve generacije, novi X6 ima povećanu prednju masku koja deluje zaista impozantno. Uvećani “bubrezi”, već viđeni na modelima X7 i X5, sada imaju još jedan fensi dodatak – svetle noću. Ovo spoljnje ambijentalno led osvetljenje može vam se svideti ili ne, ali je svakako nešto po čemu će treća X šestica postati prepoznatljiva, ako već i nije. Veliki gril zadovoljio bi potrebe barem trećine izletnika na Fruškoj gori ili Košutnjaku u vreme tradiocionalnog prvomajskog roštiljanja, pa i u doba korone (#ostanikodkuće).

Na više mesta ističu se i falš difuzori koji doprinose utisku. Mada će nas performanse kasnije demantovati, ovi izduvni otvori bez ikakve funkcije daju mu zapravo samo lažni aerodinamički izgled. Optička varka ali i zanimljiva šminka.

Naglo padajuća linija krova nije ništa čudno za model koji u svom opisu ima reč Coupe. Ipak, na njegovoj dužini od gotovo 5 metara, sa produženim međuosovinskim na skoro 3m, ovaj pad izgleda vrlo nagao i dugačak. Takođe, utisak je da tanka i nekako čudna zadnja svetla ne idu uz model širok preko dva metra.

Data plava boja koju forsiraju na trećoj generaciji X6 dodatno ga čini kandidatom za oficijalno vozilo TV Pinka (paradoksalno, ali istinito). Iako se na suncu zaista lepo presijava, suviše je sjajna za moj ukus. Prethodnici su uglavnom dolazili u onim mafijaški crnim i sivim bojama, koje, po mom mišljenju, lepše pristaju jednom ovako robustnom i moćnom vozilu.

A novi X6 je itekako robustan. Jedino je visinom (1.696mm) nešto manji od svojih predaka, usled čega deluje još duži i širi nego što zapravo jeste (4.935×2004).

 

S obzirom na ovih desetak kvadrata koje pokriva u suštini deluje spušten, mada mu se klirens od tla može podići i do 20cm. U skladu sa tim su i zimske 20″ felne koje deluju mnogo, mnogo, manje nego što jesu, zbog njegovih gabarita.

Ekstravagancija ili kičeraj, sve u svemu novi X6 je prepoznatljiv, upečatljiv i deluje se zaista impozantan.

 

 

A unutra – BMW! 

Koliko mi je spolja džiberska, toliko me je unutra oduševila nova iks šestica. Autentična BMW rešenja enterijera ovom modelu specijalno dobro leže. Posebno kada je reč o prednjem delu kabine.

 

Ukratko, perfektna organizacija prostora i izuzetan kvalitet materijala na nivou jednog visokokotiranog premijum brenda. Vrlo impresivno.

Na prvi pogled ovakav utisak ostavlja pre svega prostranstvo kokpita, pregledni multimedijalni ekran (12,3″) vrhunske rezolucije, kao i izmenjen centralni greben koji odiše luksuzom. Na drugi, primetan je dobar spoj moderne tehnologije i klasičnih komandi, koje su skladno raspoređene kako na volanu, tako i na srednjoj konzoli i samom infotejment uređaju.

Potpuno digitalizovana instrument tabla, ekran, ista je kao i u svim novim BMW modelima. Nismo preterano oduševljeni istom, mada u visokoj rezoluciji, ali malo nepregledno, pruža sve potrebne i još po neke informacije. Ponovo ću pohvaliti BMW head-up displej, koji je i kod ovog modela savršen. Pogled nam pada na kristalno prozirni dijamantski menjač, već viđen u X7 npr. Nekome možda lep detalj BMW luksuznog šmeka, meni lično vrlo kičast. Ono što je bitnije, videćemo kasnije, kako ovaj fensi osmostepeni automatic odlično radi i sjajno komunicira sa agregatom i xDrive pogonom.

Tu su i zanimjive sitnice poput digitalnog ključa, svetleće diode koja upozorava ukoliko vozačeva vrata nisu dobro zatvorena, zatim držača za čaše koji imaju opciju da greju i hlade (u višim paketima opreme), kao i stvarno dosta prostora za odlaganje malih i malo većih stvari. Da ne bude sve idealno pobrinuli su se neoprostivi plastični momenti, u vidu dugmića za automatsko otvaranje prozora i ostalih sličnih delova koji se ipak dovoljno često rabe da bi morali biti kvalitetnije odrađeni.

Kada je reč o komforu, što je svakako mnogo bitnije od navedenog sitničarenja, vozačka pozicija pruža zaista savršen ugođaj. Dovoljno je izdignuta da leči apsolutno sve komplekse, sedišta su taman onoliko tvrda ili dovoljno mekana koliko bi to u ovakvom vozilu trebalo da budu.

 

Kvalitet završne izrade naravno je na vrhunskom premijum nivou, kao i mogućnost podešavanja u svim mogućim uglovima i sa svim onim (ne)zamislivim potporama za pojedinačne mišiće i delove tela.

 

Gotovo isto je i sa suvozačkom pozicijom, gde se baš možete razbaškariti i sa visine posmatrati “obične zemljane” u njihovim još običnijim automobilima i dosadnim svakodnevicama. Za bolji doživljaj enterijera pogledajte i poslušajte reč našeg urednika na 06:20 datog priloga. 

 

 

Međutim, X6 je napravljen kao da će se zanavek putnici samo napred voziti. Najveća mana svakako je standardna nemogućnost normalnog ulaska pozadi za sve odrasle osobe, usled naglo padajućeg krova. Kada se nekako smestite nazad skromnost zadnje klupe ogleda se i u nedostatku USB priključaka i odvojenih zona klime (samo otvori za ventilaciju nazad).

 

Ruku na srce, pozadi se ipak jako dobro i lepo sedi, sedišta su čvrsta i vrlo udobno podešena. I prostora za glavu ima sasvim dovoljno, za čoveka do 190cm recimo. Teskoban ulazak (nizak krov i visok prag) kompenzovan je dakle dobrim položajem sedenja, komforom i udobnošću zadnje klupe.

Pohvala ide i na račun prtljažnika, kapaciteta 580 litara (1.530l maks.). Posebno što visina utovarnog prostora može da se spusti komandom na petim vratima, što je zaista sjajno rešenje.

Osim toga, tvrda i kvalitetna  prekrivka prtljažnika u startu znači da je odlično zvučno izolovan, a tu je i stari dobri (doduše nešto manji) rezervni točak. Iznenađujuće su kvalitetni i pojedini sekundarni materijali skroz pozadi, poput police odnosno gornje pokrivke gepeka.

 

Dok kod nekih drugih premijum brendova imamo značajne varijacije, čini se da BMW u novim generacija donosi standardizovan kvalitet, barem što se tiče ovih viših segmenata.

 

Srce Bolta, telo Hulka

Model na testu imao je oznaku 40i. To znači (ne pitajte me zašto) da je u pitanju redni šestocilindrični benzinski agregat zapremine tri litra (2.998 cm3). Ovaj provereni BMW-ov motor maksimalno isporučuje 340 kS na 5.500 obrtaja i 450 Nm obrtnog momenta već na prepoznatljivih 1.600, pa sve do 5.200 o/min.

U teoriji to znači da ima vrhunsko ubrzanje i još bolju snagu. I u praksi je to tako, mada nam obrtni moment dizel varijante iste zapremine (40d – 3.0, 340 kS) koji iznosi čak 700 Nm na 1.750 obrtaja (doduše samo do 2.250) kaže da je zapravo dizelaš onaj koji sa ovakvim performansama “jede asfalt”.

I sa 40i ubrzanje i preticanje je ekstremno lako, uprkos otporu vazduha koji sigurno nije mali kod automobila ovih gabarita. Za oko sekundu i po on “skoči” sa 60 na preko 80 km/h, a prilikom preticanje na auto putu to zaista deluje i brže. Zavidnih manje od 6 sekundi do stotke, i naravno elektronsko ograničenje brzine na oko 250 km/h. Oper šteta za Nemce i njihovu slobodu na Autobahnu.

 

Dodajmo i da će X6 M competition izdanje (4.4l, 625kS), najavljeno za proleće ove godine, do 100 km/h stizati za manje od 4 sekunde! Zaista neverovatno za jedan ovoliki automobil.

Ovakve performanse imaju i svoju lošu stranu. Ne znam koliko je to kupcima iks šestice zapravo bitno, ali ovaj naš 40i model trošio je kao “pijani grof”. Naime, potrošnja goriva u uslovima normalne eskploatacije minimum je bila 10,5 litara na 100km, a išla je bogami i do 13+ l. Ali, koji procenat vlasnika X6 zna i okvirno koliko goriva mu troši vozilo? Rekao bih jednocifren.

 

U skladu sa tim je i činjenica da nikada neće biti član partije Zelenih u Nemačkoj, jer mu emisija štetnih gasova, neopterećenih korona virusom, ide i do 200 grama po kilometru.

 

Pomenuo sam već da je automatski Steptronic sa 8 brzina jako dobro usklađen sa motorom i pogonom na sva 4 točka, što je i neophodno da bi terenac ovih gabarita postigao navedene performanse.

U delu o agregatnom stanju ovog kontardiktornog modela dodaću i odličnu zvučnu izolaciju, prilagođenu sportskim afinitetima ljubitelja BMW brenda. Naime, motorni prostor izolovan je tako da u svakom trenutku čujete “otkucaje srca” vašeg ljubimca, koji u Sport režimu postaju režanje zveri. Tipično za minhenskog giganta, zvuk se menja promenom modaliteta, ali se generalno radi o vrlo dobroj akustici kabine. Pogotovo usled činjenice da zvukovi spolja (osim olujnog vetra na Beškoj) i posebno iz zadnjeg dela vozila, gotovo uopšte ne dopiru.

Za svaki BMW balans i stabilnost su vrlo bitni aspekti. U trećoj iks šestici to se vidi već po organizaciji unutar haube, odnosno nisko postavljenom agregatu, dodatno učvršćenom sa sve 4 strane. To možete videti na prethodnoj fotografiji motora.

 

Slon u staklari (gradu) i zver na otvorenom

Dobro vazdušno oslanjanje “krivac” je za sjajnu udobnosti vožnje, pogotovo u komfor režimu. Tome su svakako doprinele i ove meke zimske gume na 20 inčnim felnama. A visoka pozicija sedenje dodatno utiče na osećaj moći u novoj iks šestice.

Zahvaljući odličnom ukupnom ogibjenju i vešanju (multilink nazad i dvostruko napred) novi X6 gotovo da ne oseća rupe na putu čak i kod nas, iako ni jedan Nemac ne može da predvidi stanje puteva u Srbiji.

Još jedna moćna caka kod nove X šestice – težište može da joj se podigne ili spusti za oko 4cm prostim komandama unutar automobila (kad nije u pokretu). Osim toga, xDrive pogon  funcioniše gotovo savršeno i dosta pravilno prenosi pogonsko opterećenje, pa mu je, kažu, dovoljan samo jedan točak da vas izvadi iz određene neprijatne situacije.

 

I pored svega i SUV kategorizacije, BMW X6 nije iskonski terenac i neće se u offroad vožnji snalaziti kao neki mu rođaci, pre svega X5. Osim toga, greota je za ove spuštene branike i  lepo ofarbane ali plastične delove karoserije u donjem delu vozila, kao i niskoprofilne gume, da se “tera po džombe”.

Sa ovakvim karakteristikama i pogonom, X6 je pre za makadam nego duboko blato. Za sneg ili led definitivno je idealan, ali na asfaltu, i pre je za neki pesak nego li “hardcore” offroad. Kako se menja modalitet vožnje tako se i njegove osobine adaptiraju. U sport mode njegova i inače kruta karoserija postaje još čvršća i kompaktnija. X6 je zasigurno najbolji sportista među SUV braćom i najgori među Coupe rodbinom.  

 

S obzirom da sam nedavno imao prilike da vozim jednog čistokrvnog BMW sportistu, potpuno novi M235i Gran Coupe, iks šesticu nikako ne bih poredio sa ovim kupe rođacima, bez obzira na vrhunske performanse.

 

Uostalom, težak je skoro 2 i po tone, i kao takav sasvim je pristojan “na stazi”. Nije apsolutno stabilan u krivinama, mada mu pomenuti Sport mode daje na potrebnoj čvrstini. Ipak, neophodna je zavidna vozačka sposobnost da se ne “zaleluja” i ostane precizan u oštrim krivinama, pogotovo pri velikim brzinama. Kada se vozi laganije sve to deluje mnogo bolje i lakše.

Sve u svemu, novi X6 je dobro izbalansiran, utegnut, upravljiv i sa zavidnom dinamikom vožnje za jedan zaista veliki i težak SUV.  

 

Poput nove Serije 2 Gran Coupe, posebna pohvala za odlične kočnice. Savršeno se doziraju i tačno prate performanse i način vožnje. Mogao bih da kažem da nove generacije svih BMW modela imaju najbolje kočnice u svojim segmentima, barem u poređenju sa drugim novim automobilima koje smo imali prilike da vozimo, a njih nije malo.

Koliko je “lagan” na otvorenom, toliko je X6 nezgrapan i smotan u gradskoj gužvi. Stvarno deluje kao slon u staklari, mada na kraju neće ništa izlomiti ako ga pravilno navodite. Usled gabarita, senzori za opasnost se prilikom gradskog provlačenja i parkiranja gotovo ne gase.

 

Ali, i ovde nova X šestica ima svog aduta. Tzv. reversing assist, sistem pomoću kojeg se možete vratiti u nazad istom putanjom odakle ste došli, a da ništa ne zakačite. Automobil se zapravo sam vrati na početnu tačku, u rikverc i bez problema (05:15 na klipu).Osim toga, vrlo pregledne kamere koje pokrivaju 360º pobrinuće se da ga nekako parkirate, uprkos tome što mu je realno potrebno više od jednog klasičnog parking mesta. Kamere su pri parkiranju novog X6 praktično neophodne, jer mu je preglednost nikakva. Pogotovo nazad, kao i kod svakog kupea uostalom.

Gradskoj smotanosti doprinosi svakako i nezahvalan minimalni krug zaokreta, koji iznosi skoro 13 metara (12,6), a čini se i da je mnogo veći.

 

Od tehnoloških novotarija za lakšu i bezbedniju vožnju, novi X6 podrazumeva celokupan 3D BMW Driving Assistant View. Sve od toga dosta dobro funkcioniše, pogotovo upozorenje za držanje trake i adaptivni tempomat. Kao i u Seriji 2 GC, zameriću komandovanja klimom i muzičkim sadržajem, koja su beskrajno zakomplikovana i usporena za svakog ko nije preteran fan modernizma.

Za kontraverzne biznismene, gospodu, direktore, šminkere i prave bogataše

Osećaj vožnje nove iks šestice je zaista specifičan. Posebnost je samo jedan od prideva. On jednostavno čini da se osećate bolje, uspešnije, veće i lepše. Svakako i opasnije. Dakle leči sve stare komplekse, pa vam više apsolutno ne bude bitno da li ljubomorni prolaznici misle da je unutra neki novokomponovani uspešni “mali privrednik”, ili šmeker posebne vrste.

Svaki dobar “filing” i psihološki melem ima svoju cenu i ona nikada nije mala. Ulazna cena za BMW X6 u Srbiji je 81.900 evra. Ovako “dobudžen” kao ovaj na testu, sa M pojedinostima, košta malo manje od 100 hiljada evra. To je u skladu sa segmentom čiji je rodonačelnik, a gde svoje mesto pod suncem traže i drugi premijum modeli. Pre svega Mercedes GLE Coupe i Audi Q8, ali i pomalo neočekivani Porsche Cayenne Coupe i Lamborghini Urus. Verujem da je, barem za sada, BMW X6 za sve njih – tata.

 

Plus: Agilnost, dinamika vožnje, kočnice, performanse, transmisija, xDrive, revers assist, enterijer, posebnost, upečatljivost, kvalitet materijala, akustika kabine, lider u segmentu. 

Minus: Utisak kiča, gradska snalažljivost, cena, potrošnja, zadnji ulaz, preglednost, parkiranje, offroad karakteristike. 

Foto: Lara Piroški

Te(k)st: Stefan Stojković

BMW X6 40i xDrive

Agregat: 3.0 Twin Power Turbo benzinac, 6 cilindra (oznaka B58B30);

Radna zapremina: 2.998 cm3;

Snaga: 340 kS od 5.500 do 6.500 obr/min;

Maksimalni obrtni moment: 450 Nm od 1.500 do 5.200 obr/min;

Pogon: xDrive – na sva 4 točka;

Menjač: Automatski Steptronic, 7 brzina;

Maksimalna brzina: 250 km/h;

Od 0 do 100 km/h: 5,5 sec.;

Pneumatici:  275/45 R20;

Dimenzije ( DxŠxV): 4.935x 2.004 x 1.696 mm;

Međuosovinsko rastojanje:  2.975 mm;

Klirens: 20 cm;

Ø kruga okretanja: 12,6 m.

Masa:  2.300 kg;

Zapremina prtljažnika: 580 l;

Zapremina rezervoara za gorivo: 83 l;

Prosečna kombinovana potrošnja na testu: 10,8 l /100 km;

Emisija CO2: 181 – 197 g/km;

Cena ulaznog modela: 81.900 evra;

Cena voženog 40i modela sa M dodacima: oko 100K evra.

8 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery