AktuelnoOnline plusVesti

Koji infotejment sistem je najmanje destruktivan?

5.19KPregleda

Testovi pokazali koji infotejment sistemi najmanje, a koji najviše odvlače pažnju vozača

 

Nedavno je u Velikoj Britaniji sprovedena detaljna studija o automobilskim infotejment sistemima. Kako bi se  uvidelo koliko ometaju (ili ne) vozača dok je vozilo u pokretu, testirani su multimedijalni uređaji i sistemi za klimatizaciju u 20 različitih vozila.

 

 

Skoro smo pisali koliko je upotreba savremenih infotejment sistema i ekrana osetljivih na dodir opasna, ali ovo je malo drugačija studija.

 

 

Većina proizvođača automobila danas koristi potpuno digitalne displeje i touch screen ekrane, a veći broj njih ima i fizičke komande sa dugmićima i rotacionim točkićima, smeštenim ispod multimedijalnog ekrana, na upravljaču i/ili centralnoj konzoli. Pojedini brendovi najavili su i potpuno vraćanje fizičkih komandi u svojim vozilima.

 

 

Kako bi se uvrdilo koji je moderni infotejment sistem najbolji, a koji najgori, u smislu koliko može biti destruktivan po vozača, WhatCar je testirao dve osobe koje su vozile 20 različitih automobila, sa različitim vrstama sistema i rasporedima funkcija.

 

Jedan rezultat je pokazao da je, iako su vozači imali vremena da se upoznaju sa svim sistemima, bilo potrebno više od dvostruko duže vremena da se izvrši zadatak poput podešavanja jačine klime preko ekrana osetljivog na dodir, nego pomoću biranja ili fizičkog prekidača.

 

 

Takođe, na touch screen je više od 4 puta duže trajalo zumiranje karte navigacije i osam puta duže prelistavanje liste radio stanica! Da stvar bude još gora, korišćenje glasovne kontrole da se pronađe najbliža benzinska pumpa (što u teoriji ne bi trebalo da bude previše uznemirujuće) nateralo je vozače da skidaju pogled sa puta duže od 10 sekundi, ako je sistem bio spor da reaguje (u Srbiji zasigurno bi). To ih je nateralo da odu kroz više drugih faza da bi dovršili komandu.

 

 

Kada uzmete u obzir da automobil pokriva 13,5 metara u sekundi, pri 50 km/h, u našem najgorem scenariju trošenja više od 42 sekunde ne gledajući put, vozilo će u tom vremenu preći dužinu od gotovo šest fudbalskih terena„, stoji u jednom od zaključaka studije.

 

 

Vozači su dobijali sledećih 6 instrukcija:

  1. Pojačajte temperature za 2 stepena;
  2. Povećajte brzinu ventilacije  za dve postavke;
  3. Sa rutom od 20 milja podešenoj u navigaciji,  i multimedijom na početnoj stranici, idite na ekran mape i uvećajte prikaz da biste videli celu rutu;
  4. Otkažite navođenje rute;
  5. Sa radiom podešenim na jednu frenkfenciju i talase, te inftotejmentom na početnoj stranici, promenite talase i na spisku radio stanica nađite novu konkretnu stanicu;
  6. Pomoću dugmeta za glasovnu kontrolu na upravljaču, tražite sistemu da pronađe i navodi vas do najbliže benzinske pumpe.

 

Mazda3

 

Evo i spiska najboljih, počevši od najmanje uznemirujućih odnosno minimalno destruktivnih infotejment sistema (30 je maksimum pozitivnih bodova). A pobednik jee … BMW!

Među najgorima je, naravno, Fiat 500X!

  1. BMW Serije 3 sa Live Cockpit Professional sistemom (28 od 30 bodova);
  2. Mercedes CLA sa 10,25-inčnim touchscreen-om (27/30);
  3. Porsche Panamera sa Connect Plus i PCM sistemom (27/30);
  4. Audi Q3 Sportback sa Virtual Cockpit Plus sistemom (26/30);
  5. Mazda 3 sa 8,8-inčnim kolor displejom i Mazda Connect sistemom (25/30);
  6. VW Passat sa 8,0-inčnim Composition Media System (24/30);
  7. Ford Fiesta sa Sync 3 i FordPass Connect (23/30);
  8. Hyundai Ioniq sa 10,25-inčnim ekranom i Bluelink-om (22/30);
  9. Vauxhall Corsa sa 10 inči i Multimedia Navi Pro (22/30);
  10. Škoda Kamiq sa 9,2-inčnim multimedijalnom sistemom (21/30);
  11. Jaguar XE sa 10-inčnim Touch Pro Duo system (21/30);
  12. Volvo S60 sa Sensus sistemom (20/30);
  13. Toyota Corolla sa Touch 2 multimedijalnim sistemom (20/30);
  14. Nissan Juke sa Nissan Connect sistemom (19/30);
  15. Honda CR-V sa 7-inčnim touchscreen ekranom i Honda Connect sistemom (18/30);
  16. Lexus RX sa 12,3-inčnim multimedijalnim displejom (18/30);
  17. Peugeot 508 SW sa 10-inčnim Connected 3D Navigation sistemom (17/30);
  18. Škoda Citigo-e iV sa ekrenom u boji (16/30);
  19. Fiat 500X sa ekranom od 7,0 inča osetljivim na dodir i Uconnect Live sistemom (14/30);
  20. MG ZS sa 8-inčnim touchscreen-om (12/30).

 

 

Primetićete da se naši utisci sa testiranja datih modela u mnogome poklapaju sa navedenim rezultatima studije, bar kada je u pitanju funkcionalnost i koncetracija potrebna za upravljanje infotejment sistemima različitih vozila (nisu svi modeli identični, ali je većina sistema isto).

 

Ako posedujete ili ste vozili neki od datih modela, napišite nam svoje utiske. Ili, jednostavno napišite koliko je uznemiravajući multimedijalni sistem kod vašeg automobila.

 

3 Komentara

  1. Po meni funkcije vezane za podešavanje bilo čega na automobilu treba da budu opipljive. Pored toga što to izgleda lepše, bezbednije je i lakše za upotrebu. Ekran treba ostaviti za navigaciju, multimediju, rikverc kameru i bord kompjuter. Za drugo nije potreban ekran.

  2. Moram da pohvalim Mazdin koncept. Iako imam touch-ekran apsolutno nemam potrebu da ga koristim jer je HMI komander sa pratećih par dugmadi (prečice) izuzetno intuitivan. Daleko se brže koristi od nabadanja po ekranu u vožnji uz sve vibracije koje potiču od vožnje. Komande klimatizacije su klasične, pa slobodno mogu reći da se skoro sve funkcije brzo i bezbedno koriste.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery