AktuelnoRetrovizor

Bez pdv za hibride i električna vozila?

9.03KPregleda

Automobilska ekologija nova karta u političkom špilu Srbije

Nema gore stvari u ovoj našoj branši nego kada ionako kilavo automobilsko težište novih a „defektno“ polovnih automobila zapadne u izbornu godinu. Tu se onda po pravilu ne zna ko koga…

Iako nema para i novih automobila, obećanja ne manjka. Od decenijama čekanog Fruškogorskog koridora do subvencija taksistima ali i eko modelima.

Realno, za koridor ne brinem, jer je obećano sa najvišeg mesta, ukoliko Kineze ne satre ovaj Corona virus, pa se opet vratimo našim radnim navikama.

Ono čime sam pomalo pa čak i prijatno začuđen, to je da se u ovom predizbornom paketu pojavila i zaboravljena ekologija.

Da bi dokazao da je još živ, naglo medijski aktiviran ministar ekološki Trivan, znajući da igra svoj poslednji čin svoje sporedne uloge u Vladi Srbije, od ničega u celom mandatu postao je čovek koji najviše obećava.

Iako ne sumnjam u njegove dobre i čestite lične pa i stručne namere, ubačen u centrifugu interesnih grupa pokušava da zapuši rupa više nego što ima prstiju. Suočen sa zagađenjem vazduha, šumskim genocidom, izgradnjom mini hidro elektrana, isključenim filterima na cementarama i elektranama pa do ko zna kakvih zahteva visoke politike, u ovom našem automobilskom svetu Srbije menevriše bolje od kapetana nemačke U-boat podmornice.

Najpre smo od njega čuli da će zakonodavac što je pre moguće ograničiti uvoz Euro3 vozila.

Iza toga smo dobili i signal da se spremaju subvencije za električna i hibridna vozila, čime smo bar u mašti postali ozbiljno uređen sistem.

Naravno, cela stvar sa Euro3 standardom je odložena za „bolje dane“ što na neki način ima i opravdanje u slaboj platežnoj moći stanovništva. 

Kako sada stoji, prvi opipljiv „profit“ dolazećih izbora mogli bi uz taksiste osetiti jedino na polju konačnog rešenja subvencije za hibridna i električna vozila.

Realno je za očekivati da država pomogne obnovi eko voznog parka tako šte će se odreći pdv izdvajanja kod kupovine novih vozila u ovoj kategoriji.

Međutim, to bi bio opet samo vrh ledenog brega, jer bez sistemske asistencije kupcima polovnjaka iznad Evro4 standarda, ništa se suštinski neće rešiti ni na polju nacionalne obnove voznog parka ni na polju čistijeg vazduha.

Zato, ahtung-dihtung, došao je čas da jednim mudrim i sveobuhvatnim paketom mera rešimo našu eko-automobilsku priču kompletno i zanavek!

Novca u ekološkom fondu Srbije ima samo je „loše raspoređen“!

Miodrag Piroški

4 Komentara

  1. Klasično Političko rešavanje, daju pare ali na pogrešno mesto.

    Umesto da se smanje akcize na TNG i da se poveća procenat benzinaca sa TNGom ( hiljade vozača, tj vozila ) , oni će davati subvencije na njih npr 100 vlasnika kojim mogu da priušte nov auto od 30 000eur.

    Veći efekat bi dobili kada bi smanjili PDV na rezervne delove, DPF, katalizatore ili sl…. pa bi se njih par hiljada dovelo u red…. za iste pare..

  2. Taxistima ne dati subvenciju5000e neka ugrade tecni gas za nova auta sa benziskim motorom i to je oko 1000eyra a ne 5000eyra i dati privatni licima dajte smanjene PDV za kupovinu novih eleticnim i hibrid automobila

  3. Kad elektricna i hibridna vozila stasaju za reciklazu, njihove baterije koje su opasan otpad bice reciklirane parama sirotinje, a ne parama onih koji su ih kupili sa debelim olaksicama!

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery