Online plus

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5

6.96KPregleda

Šestica između dve vatre!

Prvi uporedni evropski test nove serije Audi A6 sa direktnom konkurencijom. Na crtu smo postavili četiri prstena, plavo-beli propeler i trokraku zvezdu. Čuveni triling i neizbežna dilema, ko je bolji?

Kada bi mi kao nacija, država, a naročito kada bi (ne)odgovorni političari primenili bar mali deo prakse tri pomenute kompanije, sasvim sigurno bismo znali kuda (idemo), kada (stižemo) i kako (to da uradimo). Verovatno ne bismo doživeli da nakon tri godine rada jedne Vlade čujemo u medijima do sada nečuveno „e sada ćemo ozbiljno da radimo“! Ne mogu da se ne upitam, jeste li se ove tri godine šalili? Najmlađa nemačka premium marka, Audi (mada mnogi ne znaju da Audi vodi poreklo od Horcha, u prošlosti izrazito luksuzne i prestižne marke automobila), svojom novom generacijom A6 je bacila odlučnije nego ikada rukavicu u lice najvećim konkurentima i legendarnim brendovima.

Odakle Ingolstadtu hrabrosti za tako nešto? Verovatno odatle, što već čitavu deceniju pokazuju nedvosmisleno jasnu viziju, strategiju i plan za ostvarenje cilja – „biti najbolji“. Cilj naravno opravdava sredstvo, pogotovo kada su ta sredstva dobri proizvodi.

Bok najnovijeg A6, stisnuli su Mercedes E klase sa aristokratskim manirima i metroseksualac, neodoljivo ulicklani BMW serije 5.

Laserska preciznost dizajna A6 
Prvi susret uživo sa novom generacijom A6 modela, nedvosmisleno ukazuje da je svaki detalj laserski precizno izvajan. Silueta, spojevi, sportsko-elegantan izgled, prijatne jasne konture sa blagim oblinama… to je prvi utisak. Drugi i treći se ne razlikuju. Dopadljiv u svakom detalju i beskompromisan u kvalitetu bi trebali biti glavni atributi novog proizvoda. Atributa ima još, o njima malo kasnije.

 

Mnogi će reći da u poslednje vreme svi automobili liče jedni na druge. Pa…, u pravu su. Takav je očigledno trend u celom industrijskom svetu. Jasno je da automobili nisu izuzetak. Dobrim poznavaocima dvotočkaša, četvorotočkaša, aviona, kamiona i brodova je odavno jasno da su takve tendencije plod ozbiljnih analiza tržišta i prognoza kretanja kapitala. Dopadalo se nekima ili ne, ovog puta, zadatak Audija bio jasan – bitno se razlikovati od prethodnog modela i konkurencije, a zadržati porodičan imidž dobrog, zdravog i atletski skladno građenog momka. Shvativši da svaka naredna generacija klase automobila raste li raste, ovog puta su konstruktori rekli: „stop!“. Krajnja dužina novog A6 je čak za koji milimetar manja, međuosovinsko rastojanje veće od prethodnika. Enterijer prijatan i udoban. Audi nije poput Mercedesa E klase upakovan u strogo poslovno odelo, a ne pokušava da liči na izbledele markirane farmerke i prefinjene cipele poput BMW-a. A6, simbolizuje dobro skrojeno a istovremeno i opušteno odelo koje se nosi u paru sa patikama. Dobar ukus, udobnost i sportski duh.

Izazov je u detaljima?
Pogledom smo ih odmeravati, detaljno uporedjivati, sedeli na svim sedištima, gledali svaki detalj enterijera i eksterijera, a sada je na redu da ih testiramo na specijalnom poligonu, lokalnim putevima i ultra brzim auto banovima. Krećem redom, jer lični pečat mora biti prisutan i on će odneti konačnu prevagu.

Mercedes E klase 300 CDI BlueEFFICIENCY je, (a kakav bi bio) uglađen, komforan, tradicionalan i besprekoran u celini. Osim analogno-digitalnih instrumenata, teško da nešto u njemu može da se opiše kao posebno inovativno. Po centralnom kokpitu i hrpom sitnih dugmića podseća da je ona sada najstariji član ove trojke sa početka modernog doba. Ergonomija mu je bez pogovora sjajna, a prilično je nelogičan raspored komandi tako tipičan za ovu marku me posebno nervira već rekao bih decenijama. Desno gore od volana je smeštena komanda automatskog menjača, pokazivač pravca u kombinaciji sa komandama brisača je pozicioniran prenisko, a na njegovom tradicionalnom mestu je poluga tempomata, kojeg sam uključivao umesto žmigavaca.

Osim toga za njegovu upotrebu treba duže privikavanje ili posebna logika. Centralni ekran je najmanji po dimenzijama na ovom testu. Za sedišta sve pohvale, jesu najkomfornija i rekao bih vrede za sve te pare, pogotovo ona aktivna koja podržavaju telo u krivini. Muzički uređaj Harman Kardon ubedljiv, ali ne mnogo ubedljiviji od Audijevog Bose ili Bang and Olufsen muzičkog uređaja koji se isporučuje u seriji ili uz doplatu. Ovako, bar prema konfiguraciji komandi bi se moglo zaključiti da kokpit nije namenjen uživanju već profesionalnom vozaču koji je plaćen da vozi i ćuti.

Audi A6 3.0 TDI za razliku od Mercedesa ima nekoliko vrlo izraženih osobina. Deluje karakterno, konstruisan je čini se za samog vozača i njegovo neracionalno uživanje. Sve je podređeno specifičnim detaljima. Odabir materijala je postavio nove standarde u segmentu. Svaka komanda, dugme ili ručica, su proizvedeni od čistog metala, a svaki „on-off“ klik se čuje ili oseti kao kod starih analognih prekidača, a to važi od komandi klima uređaja, MMI interfejsa, do točkića komande spoljnih retrovizora i radio aparata. Nigde ni komad plastike i to odmah pada u oči. Drvene aplikacije su zaista drvene sa neverovatnom površinom, nema „ultraplast“ sjajnih detalja koji kod konkurenata prosto bodu oči. Izrada samih aplikacija je više nego impresivna.

Mercedes E300 CDI

Motor 
Tip/broj cilindara turbo-dizel, V6
Radna zapremina [cm3] 2987
Broj ventila/tip ubrizgavanja 24/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 170/231/3800
obrtni moment [Nm/o/min] 540/1600-2400
Karoserija 
tip/broj sedišta/vrata limuzina/4/4
D x Š x V [mm] 4870x1855x1470
međuosovinski razmak [mm] 2875
masa vozila/nosivost [kg] 1750/600
zapremina prtljažnika [l] 540
Ogibljenje 
napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice 
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici 
dimenzije 245/45 R17
Prenos snage 
pogon na zadnje točkove
tip menjača/stepeni prenosa automatski/7
Performanse 
ubrzanje 0-100 km/h [s] 6,9
maksimalna brzina [km/h] 240
prosečna potrošnja [l/100 km] 6,8
CO2 185g
Cena (u EU) € od 49.712

BMW 530d je približno sa jednakom strašću kao Audi, ako čak ne i za nijansu više, okrenut vozaču. Bavarac kao i obično davi enterijer preterano ugojenim centralnim kokpitom koji jednostavno proguta vozača i suvozača. Centralni displej je najvećih dimenzija na ovom testu, interfejs je prilično logičan, ali sam auto je najmanje kvalitetno zvučno izolovan. Možda i sa dobrim povodom, da se ipak koliko-toliko dočara njegov sportski duh. Ručica menjača impresionira, kao da su je skinuli iz spejs-šatla. BMW-u, ne mogu da oprostim jednu stvar – veličinu i čitljivost obrtomera i brzinomera. Izrađeni su precizno bez sumnje, sa sjajnim očitavanjem efikasnosti, ekonomičnosti i učinka rekuperacije i još kojekakvih gluposti. Najteže sam se skoncentrisao na očitavanje brzine!!! Na dizajnera ovog važnog instrumenta kao da je uticao izgled čuvenog Teleoptikovog „cagera“ iz Tamića.

Sve je tu ali glavno ne vidimo. Sa ovakvim pokazivačima ne čudi što je BMW među prvima konstruisao „head-up“ displej sa digitalnim očitavanjem brzine kao dodatnu opremu. Srdačno ga preporučujem ako ne želite da Vas ponese brzina i padnete pod udar Dačićevih radarskih inženjera u plavom.

Za svakog po nešto
Za kraj testa, ostavljamo utiske vezane za pogonsku grupu, subjektivne i objektivne utiske vezane za dinamiku vožnje.

BMW 530d se u ovoj konkurenciji može pohvaliti potpunom dominacijom svog trolitarskog dizel agregata, koji raspolaže izuzetnom rezervom snage i agresivnošću osmostepenog automatskog prenosa. Zbog povećane mase i većih dimenzija, ne pokazuje više onu uzbudljivu dinamiku vožnje koja ga je krasila pola veka. Upravljač je previše indirektan, ponašanje u krivinama neutralno ali i prilično tromo za pojmove BMW-a, čiji utisak ne može ni da kompenzuje savršen automatskli prenos i zaista izdašan agregat. Osim toga, iznenađujuće je osetljiv na pravcu i neravninama a pogotovo pri bočnim udarima vetra. Izuzetna ekonomičnost od prosečnih 8,5 litara potrošenog dizela na ovom testu je rezultat bez premca u kategoriji.

Mercedes E klase 300 CDI BlueEFFICIENCY, se drži oprobane devize da on nije automobil za svakoga. Dopašće se konzervativnoj, pre svega uspešnoj i zreloj populaciji koja želi da pokaže status i uživa u njemu. Vozaču ne nudi previše bombonica za uživanje. Sve je besprekorno i daleko iznad standarda konkurenata ali i prevashodno dosadnog karaktera, sa vozačkog stanovišta. Ipak u ovom testu odnosi apsolutni primat u poređenju udobnosti na lošem asfaltu, komforu sedišta, ponudi prostora i izolaciji kabine. Ništa novo ali perfektno i odmereno… i što bi rekli Merdža je Merdža.

BMW 530d

Motor 
Tip/broj cilindara turbo-dizel, redni/6
Radna zapremina [cm3] 2993
Broj ventila/tip ubrizgavanja 24/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 180/245/4000
obrtni moment [Nm/o/min] 540/1750-3000
Karoserija 
tip/broj sedišta/vrata limuzina/4/4
D x Š x V [mm] 4900x1860x1465
međuosovinski razmak [mm] 2970
masa vozila/nosivost [kg] 1715/610
zapremina prtljažnika [l] 520
Ogibljenje 
napred dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge,amortizeri, popr. stabilizator
pozadi multilink, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice 
napred/pozadi samovent. diskovi
Pneumatici 
dimenzije 225/55 R17
Prenos snage 
pogon na zadnje točkove
tip menjača/stepeni prenosa automatski/8
Performanse 
ubrzanje 0-100 km/h [s] 6,3
maksimalna brzina [km/h] 250
prosečna potrošnja [l/100 km] 6,2
CO2 160g
Cena (u EU) € od 49.500

 

Audi A6 3.0 TDI pruža najjači lični utisak. Mogao nazvati „devojkom za sve“ ili dopadljivim kompromisom karaktera konkurenata. Osim što je najmlađi generacijski, on je cenovno i najpovoljniji. Iskoristio je sve prednosti razvoja, te od ove tri poređene limuzine, najmanje je limuzina a nudi najviše zadovoljstva i tehnoloških bisera. Direktan na upravljaču, startan na papučici gasa, realtivno udoban i agresivan dopašće se onima koji uživaju u vožnji a ipak teže perfekciji i dugim vožnjama u brzom ritmu uz jedva primetan nedostatak snage u gornjem režimu rada. Osećaj u Audiju je poseban i specifičan. Sredina između sportskog i udobnog.

Sve u svemu, globalno posmatrano u ovom testu dominiraju ravnomerno raspoređene karte. Slučajno? Ne naravno! Dogovorna ekonomija nije izmišljena u samoupravnom socijalizmu već u razvijenom kapitalizmu. Za svakoga po nešto a samo pojedincima previše. Tako je i sa automobilima na ovom testu. Za svakoga po nešto! Odaberite ga prema njegovom i svom karakteru!

Pre kupovine, prvo se pogledajte u ogledalu. Siguran sam, ako budete iskreni prema sebi, onda nećete pogrešiti u odabiru modela.

Audi A6 3.0 TDI

Motor 
Tip/broj cilindara turbo-dizel, V6
Radna zapremina [cm3] 2967
Broj ventila/tip ubrizgavanja 24/common-rail
maks. snaga [kW/KS/o/min] 150/204/3750
obrtni moment [Nm/o/min] 400/1250
Karoserija 
tip/broj sedišta/vrata limuzina/4/4
D x Š x V [mm] 4915x1874x1455
međuosovinski razmak [mm] 2912
masa vozila/nosivost [kg] 1645/580
zapremina prtljažnika [l] 530
Ogibljenje 
napred dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge,amortizeri, popr. stabilizator
pozadi dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator
Kočnice 
napred/pozadi samovent. diskovi/diskovi
Pneumatici 
dimenzije 265/35 R20
Prenos snage 
pogon na prednje točkove
tip menjača/stepeni prenosa multitronic/CVT
Performanse 
ubrzanje 0-100 km/h [s] 7,2
maksimalna brzina [km/h] 250
prosečna potrošnja [l/100 km] 5,2
CO2 137g
Cena (u EU) € od 45.350

Text/Photo: Srđan Ačanski

1 Komentar

  1. Obecavajuci naslov… i onda nekoliko redova texta koje samo uredik razume, i na koje je verovatno ponosan… kakve veze dacic, vlada i ostali komentari imaju sa ovim automobilima!?!?
    Ako imate potrebu za politickim izrazavanjem… ima u politici medju nama rubrika ili u bazaru pisma citalaca….
    Ne unistavajte sebe bezuspesnim politickim komentarima… kao da je neko u sred texta dopisao nesto bezsadrzajno… niste vi taj kadar…. kalibar…

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery