Online plus

VW Golf GTI Clubsport S

398Pregleda

Klub odabranih

Legenda još živi


Odličan Golf GTI je upravo postao još bolji. Zapravo, toliko dobar da je oborio neke sitne i nevažne rekorde. Neki proizvođači bi se hvalili po svim medijima da je njihov model najbrži na nekoj stazi, ali ne i Volkswagen. On to radi malo diskretnije, uglavnom na lokalnom okupljanju poštovalaca nemačkog proizvođača.

Ovaj put iz Volfsburga stiže Golf GTI Clubsport S, novi rekorder Nirburgringa u klasi serijskih vozila sa pogonom na prednjim točkovima

Mozaik
Skup ljubitelja Volkswagena na austrijskom jezeru Wörthersee svake godine je mesto na kome se prikaže neki novitet visokih performansi. Ovaj put iz Volfsburga stiže Golf GTI Clubsport S, novi rekorder Nirburgringa u klasi serijskih vozila sa pogonom na prednjim točkovima. Sa vremenom od 7 minuta i 49 sekundi Clubsport S je za oko 1,5 sekundu brži od dosadašnjeg rekordera, Honde Civic Type R.

Model nastao u čast jubileja, 40 godina od izlaska prvog Golfa GTI, je pokretan dobro poznatim 2,0-litarskim benzincem, koji u poslednjem izdanju razvija 310 ks i 380 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0-100 km/h se dostiže za 5,8 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 265 km/h. Povećanje snage je ostvareno raznim izmenama, u koje spadaju optimizacija motornog kompjutera, nova pumpa za gorivo i novi izduvni sistem, koji sada namerno proizvodi ˝pucketanje˝ prilikom usporavanja. Motor je na radost većine vozača uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Ekskluzivni Golf GTI Clubsport S je opremljen polu-slik Michelin Sport Cup 2 pneumaticima dimenzija 235/35, montiranim na Pretoria felne od 19 inča, bi-ksenon farovima i LED dnevnim svetlima, kao i zatamnjenim zadnjim staklom. Kočioni sistem je dodatno modifikovan da bi izdržao sva opterećenja na trkačkoj stazi. Clubsport i Clubsport S verzije imaju potpuno nove prednje branike koji omogućavaju usisavanje veće količine vazduha, ali i bolje prijanjanje prednjeg dela vozila. Krovni spojler je pažljivo oblikovan u vazdušnom tunelu i u sadejstvu sa zadnjim difuzorom stvara pritisak koji deluje na zadnju osovinu. Time je podupravljanje, tipično za vozila sa prednjim pogonom, praktično eliminisano. Elektronika i dalje radi svoj posao, samo u slučaju Clubsport S verzije malo kasnije, a diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i kontrola stabilnosti ne obaraju obrtni moment tako brzo.

Poseban
Svaki od planiranih 400 primeraka (100 za Nemačku, 150 za Veliku Britaniju, 150 za ostatak sveta) će posedovati samo prednja sedišta. Zadnja klupa je zbog uštede na masi kompletno izbačena, kao i naslon za ruku, smešten između sedišta. Clubsport S je lišen izolacije motorskog prostora, podesive police u zadnjem delu, čak i patosnica, dok je ispod karoserije, za elemente ogibljenja, upotrebljen aluminijum. Dijeta je ˝skinula˝ pristojnih 30 kg, a Golf u ovom izdanju sada teži 1.285 kg. Manja masa vozila podrazumeva i manju potrošnju goriva, koja bi u slučaju Clubsporta S iznosila oko 9 litara.

Svaki proizvedeni Clubsport S će imati trkačka sedišta, koja pružaju neophodnu bočnu podršku telu dok se vozi na trkačkoj stazi, tradicionalnu ˝golf˝ kuglicu na vrhu ručice menjača i crvene sigurnosne pojaseve. U odnosu na slabije verzije nema mnogo razlike u enterijeru, barem što se tiče prostora ispred vozača i suvozača. Volan je presvučen Alcantarom i ukrašen hromiranim GTI logom, uz mali dodatak u vidu markera izvezenog crvenim koncem.

Prilagođavanje vozačkim zahtevima je omogućeno preko standardnog Dynamic Chassis Control selektora, koga je moguće postaviti u Comfort, Normal i Race režim rada. Podešavanje zasebnih parametara je omogućeno u Individual modu, a za napredne vozače je omogućeno uključivanje ESC Sport moda, koji će biti koristan prilikom vožnje kroz brze krivine.

Volkswagen je i zvanično odustao od predstavljanja R400 verzije Golfa sedme generacije. Do pojave 400 KS snažnog motora u Golfu će proći još nekoliko godina, a do tada će Volkswagen sa velikim zadovoljstvom unapređivati postojeću generaciju.

Geza Vince
Postavljeno: 04.07.2016

 

Ostavite komentar