Online plus

Suzuki Baleno

845Pregleda

Tihi adut

Smiren nastup, odmerena pojava a sve u stilu tiha voda breg roni


Uspešnost Suzukija u segmentu gradskih i kompaktnih automobila nikada nije dolazila u pitanje, bar ne na matičnom tržištu. Indijsko i evropsko tržište još uvek pokazuju da se mali modeli japanskog proizvođača traže, ali i da se na velike modele, poput Kizashi-ja, ne može uvek računati.

Platforma na kojoj je postavljen Baleno je radikalno izmenjena u odnosu na dosadašnje Suzukijeve modele

Uzdržan
Višegodišnji izostanak Suzukijevog predstavnika u segmentu kompaktnih automobila nas je pomalo zavarao, jer smo očekivali da će novitet biti, po današnjim merilima, agresivno dizajniran i upečaljiv na prvi pogled. Umesto toga, stigao nam automobil svedenog dizajna, sa koga su eliminisane praktično sve ekstravagantne vizuelne bravure. Koncept IK-2, kao najava serijske verzije Balena, takođe nije izazvao naročiti VAU osećaj u glavi posmatrača. Očigledno smiren pristup stvaranju izgleda novog Balena je, prema svemu sudeći, usmeren na kupce koji ne traže da budu primećeni. Kompaktna, niska i široka karoserija stvara pomalo sportski karakter celog vozila, posebno u kombinaciji sa felnama od 16 inča (standardno od 15 inča). Automobil je dugačak 3.995 mm, širok 1.745 mm i visok 1.470 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.520 mm.

U poređenju sa sličnim vozilima iz programa japanskog proizvođača, krutost karoserije je povećana za 10 %, ali je mnogo bitnije smanjenje ukupne mase za celih 15 %

Prednji farovi stilski vuku poreklo sa Swifta, ali su za novi model oni nešto manji i u njih su ubačeni projektori sa LED trakama u funkciji dnevnih svetala. “Guide me light” funkcija prednjih svetala omogućava vozaču i putnicima kratkotrajnu osvetljenost okoline nakon što se izađe iz vozila. Kupci će moći da izaberu jednu od devet boja karoserije, od kojih su dve u metalik varijanti posebno pripremljene za ovaj model. Nenametljivu dozu elegancije pružaju lajsne od nerđajućeg čelika i hromirane kvake na vratima, dok poboljšanu aerodinamiku obezbeđuje mali krovni spojler.

Platforma na kojoj je postavljen Baleno je radikalno izmenjena u odnosu na dosadašnje Suzukijeve modele. U poređenju sa sličnim vozilima iz programa japanskog proizvođača, krutost karoserije je povećana za 10 %, ali je mnogo bitnije smanjenje ukupne mase za celih 15 %. Svi delovi vezani za donji deo vozila su temeljnom preradom učinili Baleno tišim i sa manje vibracija u vožnji, istovremeno zadržavajući udobnost u vožnji.

Kanister od 1.000 litara
Predstavnici Suzukija sa ponosom ističu da novi Baleno poseduje najkorisnije osmišljen enterijer, sa dovoljno prostora za pet odraslih putnika i prtljažnikom od 355 litara. Povećanje prostora za putnike u kabini je dobijeno smanjenjem prostora za motor, kao i ugradnjom motora manje zapremine i drugačijeg sistema kačenja istih na karoseriju. Putnici na prednjim sedištima mogu da očekuju više prostora u predelu ramena, a pozadi je putnicima na raspolaganju više prostora u predelu kolena. Zadnja klupa može da se preklopi sa obe strane, dok je policu prtljažnog prostora moguće postaviti u dva položaja. Ukoliko se ukaže potreba za prenosom dugačkih predmeta, prednja sedišta je takođe moguće preklopiti, čime se dobija oko 2.4 m dužine.

Baleno poseduje najkorisnije osmišljen enterijer, sa dovoljno prostora za pet odraslih putnika i prtljažnikom od 355 litara

Izdržljiviji i, prema rečima odgovornih, kvalitetniji materijali će krasiti unutrašnjost Balena. LCD displej visoke rezolucije na instrument tabli može da prikaže sledeće podatke: brzinu, G-silu, maksimalnu snagu motora i obrtni moment, ubrzanje/usporenje i tok kretanja energije (za hibridnu verziju). Displej od 7 inča na prednjoj konzoli prikazuje informacije vezane za rad audio sistema i prikaz slike sa kamere za vožnju unazad. Preko Apple CarPlay dodatka je moguće uključiti prikaz mapa, telefonskih poziva i poruka, dok je preko USB porta i SD slota moguće preslušati muziku.

U ponudi se nalaze benzinski motori od 1.0 i 1.2 litara radne zapremine sa 89 i čak 110 KS

Laka tehnologija
Smanjenje zapremine motora, iliti Downsizing, Suzuki je shvatio ozbiljno. U ponudi će se naći benzinski motori od 1.0 i 1.2 l. Slabiji DualJet motor od 1.2 l poseduje 89 KS i 120 Nm. Pogon je na prednjoj osovini, a snaga se isporučuje preko 5-stepenog manuelnog ili CVT menjača. Snažniji 1.0-litarski Boosterjet trocilindraš poseduje turbo punjač, uz pomoć koga može da razvije 110 KS i 170 Nm. Prenos snage se vrši preko 5-stepenog manuelnog ili 6-stepenog automatskog menjača.

Hibridni pogonski sistem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), pored 1.2-litarskog benzinca bi imao i elektromotor. Integrisani starter-generator pomaže motoru tokom ubrzanja, a snagu prukuplja preko regenerativnog kočenja. Ceo sistem je osmišljen da smanji potrošnju goriva i emisiju CO2, koja bi prema podacima trebala da iznosi 93 g/km.

Predviđeno je da Baleno dobije napredne sigurnosne sisteme, poput aktivnog radara, kao i tempomat poslednje generacije. Drugi sigurnosni sistemi podrazumevaju prisustvo ABS i ESP sistema, uz šest vazdušnih jastuka.

Novi Suzuki Baleno će se pojaviti u prodaji početkom 2016. godine. Cene na našem tržištu će biti naknadno saopštene.

Geza Vince

 

Ostavite komentar