Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 31.05.2015.

711Pregleda

Izaberi bezbedno i pametno

Dok su tabloidi sahranjivali žive, povezali smo dve Srbije! Onu urbanu i onu na koju su svi zaboravili

I kako reče Predrag Ejdus na otvaranju Sterijinog pozorja, političari su vekovima uništavali pozorište a glumci i gledaoci su čuvali tu večnu vatru teatra.

Slično bi se moglo konstatovati i za naše automobilsko tržište. Ono je kod nas gotovo uništeno, ali će uprkos lošoj viziji menadžera što ga ovako bedno kreiraju preživeti, zahvaljujući kupcima i automobilskim novinarima. Iako smo sve manje cenjeni kao profesija u poplavi raznih šund promotera, naš zadatak je jasan, da poput glumaca održavamo vatru u uslovima ledenog doba.

Upravo zato smo ove sedmice organizovali dve potpuno suprotne životne aktivnosti. Prvi put je u Srbiju zahvaljujući i međunarodnom rejtingu naše redakcije stigao mali Rolls Royce karavan. Promocija automobilske tradicije, kvaliteta, glamura, tehnologije i stila je mesto gde smo prešli Rubikon. Dokazali smo da postojimo na mapi najvećih a i saznali da naše tržište mnogo više cene drugi od nas samih. Ova moralna infuzija je bila dragocena. Počeli smo da se gušimo u neznanju i aroganciji Excell automobilskih menadžera.

Dok su testiranja i druženja oko britanskih zvezda trajala, naša akcija Izaberi bezbedno koju smo pripremali mesecima zvanično je i počela. Za razliku od svih promotera bezbednosti saobraćaja koji glumataju po školama na Dorćolu, mi smo zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja krenuli put onih koje niko ne vidi. U narednih godinu dana, posetićemo sve škole u zabačenim sredinama. Učićemo decu šta je to saobraćaj i opremiti školskim priborom i kompijuterima, koji gle čuda daruju mnogo manje bogati od automobilskih kuća. Čast izuzecima poput Porsche grupi, ostali bi morali da se zapitaju i postide! Bruka koju je teško rečima opisati jer oni ne vide dalje od angažovanja starleta, Pink voditeljki, velikih plata i ličnih karijera.

Srećom po sve nas, i tome se vidi kraj. Tržište se budi, stižu novi igrači i konkurencija koji donose svetske vrednosti i kvalitete, poput novih goriva koje smo upoznali proteklih dana. Hrabar potez Naftachem-a. U moru multinacionalnih ajkula izrasta domaći brend.

Osim toga, ove sedmice je bilo i nekih dešavanja na međunarodnoj sceni. Audi je najavio da će se umešati za koju godinu u klasu najmanjih gradskih automobila u kojoj gospodare Smart i Twingo.

Ford je organizovao posetu fabrici malih motora u Nemačkoj! Sve kao u apoteci, ali malo nam je zasmetalo što misle da smo naivni. Nismo mi tek tako za večeru progutali njihovu „žvaku“ o skroz novom Mondeu. Testirali smo ga! Priča koja šokira sledi već za koji dan.

Škoda je najavila Superb karavan a Land Rover nameru da budući Defender proizvodi u istočnoj Evropi što navodi na dalje razmišljanje.

Srbija, koju su sprečavali ratovi nije se našla u podeli „karata“ u svetskom poretku automobilske industrije. Za dve decenije jedva smo se pomerili sa mrtve tačke. Dakle, imamo samo Fijat u Kragujevcu. Nakon ove vesti ne možemo a da se ne zapitamo, zašto se ne borimo za nove proizvodne linije auto industrije?!

Da li je proizvodnja čarapa i midera naš maksimalan domet?

Nije sigurno!

Ko sumnja u ovo neka se vrati na početak teksta.

Miodrag Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery