Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 29.03.2015.

721Pregleda

Putujući cirkus

Sajam nas svetu prikazao boljim nego što jesmo, vratio moć auto industriji a sprema se i plaćeni „Putujući cirkus“

Iscrpljujuća, ali pozitivna automobilska sedmica je iza nas.

Na svetskoj sceni se tek po malo talasa, skromnim najavama novih modela koji će biti predstavljeni na sajmu u New Yorku. Jedan među njima je dugo očekivani Mercedes GLE koji je osim dizajna dobio novo ime, po izmenjenoj nomenklaturi označavanja svih Mercedesa u budućnosti.

U sklopu tih „Njujorških“ najava je i činjenica da elektronika preuzima sve više poslova vozača. Ford je pre nekoliko dana ponudio kupcima sistem koji automatski prati ograničenja i brzinu vozila prilagođava automatski dozvoljenom. Sjajna novotarija koja osim čuvanja novčanika može imati nemerljiv uticaj na bezbednost saobraćaja ukoliko jednog dana postane obavezna oprema svakog motornog vozila.

Sve je to ipak budućnost, do koje valja stići tako što će se prebroditi sadašnjost. Što se automobila tiče, protekla sedmica je itekako ulepšala našu inače turobnu sliku. Osim delimične „reprize“ Ženeve (ipak nekoliko noviteta nije stiglo u Beograd) 52. Međunarodni salon automobila se ponovo nametnuo kao centralno automobilsko dešavanje u region. Odlična organizacija i još bolji nastupi osiromašenih ali nesalomivih dilera zaslužuje ne samo odličnu profesionalnu ocenu već i divljenje. Iz ovog blata, stići do zvezda mogu samo oni koji duboko veruju u to šta rade. Ako izuzmemo tragikomične izjave o „Istorijskoj prodaji“ onih koji ništa nisu shvatili ostalima je jasno da Sajam automobila u Beogradu prerasta iz pijace u promotivnu izožbu kakve nema od Soluna do Beča. Zato se nadam da će nas svi poštedeti laganja o prodaji, jer ona je iznenadila samo one koji nisu ništa očekivali i da će ovaj talas konačno usmeriti na pravu obalu.

Odlična organizacija i još bolji nastupi osiromašenih ali nesalomivih dilera zaslužuje divljenje. Iz ovog blata, stići do zvezda mogu samo oni koji duboko veruju u to šta rade. 

Tri osnovna zahteva državi
1. Izmena poreskog zakona i ukidanje previsokih taksi pri registraciji vozila.
2. Hitno nastaviti Eco Friendly program subvencionisanja hibrida i ekoloških automobila na račun prikupljenih sredstava iz ekološke takse koja se plaća pri uvozu vozila.
3. Uvesti državne subvencije za finansiranje kamate pri kupovini novih ekoloških i privrednih vozila.

Umesto stvaranja lažne slike sajamskim izjavama, auto industrija Srbije koliko sutra treba da kultiviše TRI osnovna zahteva prema državi, kako bi se i tržište izvuklo iz živog blata.

1. Izmena poreskog zakona i ukidanje previsokih taksi pri registraciji vozila.

2. Hitno nastaviti Eco Friendly program subvencionisanja hibrida i ekoloških automobila na račun prikupljenih sredstava iz ekološke takse koja se plaća pri uvozu vozila.

3. Uvesti državne subvencije za finansiranje kamate pri kupovini novih ekoloških i privrednih vozila.

Ukoliko se smatra da je ovo nerealno i da nema para odmah treba prikazati argumente: svaki novi prodati automobil će u svom radnom veku sve to kroz akcize, poreze i servise vratiti državi višestruko. A ni MMF neće da se buni, jer se time osnažuje ekonomska saradnja sa svetom.

 

Naravno sajam nije prošao bez onih koji se opet pozicioniraju iznad sistema. Bar da nečemu koriste, već uporno vuku taj isti sistem u blato uz bahato „sisanje“ dobre energije. I sve to sada pod plaštom brige za bezbednost saobraćaja. Dok učiteljice i vaspitačice prevode decu izvan pešačkog prelaza „siva bezbednosna eminencija“ javno potpisuje Ugovore o poslovno tehničkoj saradnji i istraživanju tržišta. I to sa kime? Sa samozvanom Nacionalnom vozačkom akademijom! Kao, oni su prepoznati za „strateškog partnera“ Agencije za bezbednost saobraćaja spremajući nam Putujući cirkus po Srbiji kojim će sprovoditi ankete i obučavati saobraćajnim znacima radne ljude, domaćice, decu i omladinu.

Kada već njih nije sramota, predlažem da se svi mi postidimo u njihovo ime i zapitamo koliko će nas to Pajtonovsko zamlaćivanje koštati? Koliko je to u obdaništima i školama opremljenih edukativnim softverskim programima kombinovanih sa mini dečijim poligonima za pravu obuku učitelja i dece?

Država bi morala sva sredstava prikupljena od ekoloških taksi i taksi na uvoz polovnjaka usmeriti na subvenciju plasmana novih vozila. Višestruko će se isplatiti!

Krajnje je vreme da ova država u doba interneta i aplikacija prestane biti putujući cirkus pojedinaca i uzme stvari u svoje ruke!

Miodrag Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery