Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 01.02.2015.

54Pregleda

I bogati plaču

Period između sajmova u Detroitu i Ženevi, po pravilu je najdosadniji deo godine. Uprkos tome, dešavanja po margini ne jenjavaju

Da bogatima nije lako i da štede na svakom koraku uverili smo se i ove sedmice. Prvo su Toyota i BMW objavili novi projekat zajedničke saradnje u “izgradnji” novog, baznog MINI modela, a uporedo sa time moćni Volkswagen je najavio “stezanje svog kaiša”.

Dok se za Toyotu i BMW može reći da racionalno koristeći svoje resurse kreću prema napred kroz nove ideje i razmenu tehnologije, VW je odlučio da pojeftini proizvodnju najmasovnijih modela (Golf i Polo) radi što većeg profita. Suštinski, ne može se ni zameriti ovom egoizmu jer upravo dolaze VW godine pa se na vreme treba pripremiti za to.

Prošle, 2014. godine je nakon neizvesne borbe na globalnom planu pobedila Toyota sa proizvodnjom za skoro 100.000 jedinica većom nego VW grupacija i to kada se nategnu rezultati svih brendova koji se nalaze u vlasničkoj strukturi ova dva proizvođača. Pirova pobeda Toyote je postignuta, ali radost uvek trezvenih Japanaca je kratko trajala. Već je sada jasno, a sami to i priznaju, ukoliko ne bude neprijatnih iznenađenja nemački gigant ove godine će postati svetski proizvođač broj jedan. Rekli bi sasvim zasluženo a i najava novih modela nije zanemariva!

U kontekstu ambicije da osvoje i ostanu na vrhu, premijum brend VW grupe, Audi je i zvanično najavio serijsku proizvodnju kompaktnog SUV pod još uvek radnim nazivom TT Off Road koji će verovatno i ostati kao karijes u “Q” nomenklaturi SUV modela iz Ingolstadta. Šta da se radi, nekada davno Fiat je rezervisao naziv Q2, i sa posebnim zadovoljstvom je odbacio molbu da ovu oznaku ustupi novom Audi modelu.

U kontekstu ambicije da osvoje i ostanu na vrhu, premijum brend VW grupe, Audi je i zvanično najavio serijsku proizvodnju kompaktnog SUV pod još uvek radnim nazivom TT Off Road koji će verovatno i ostati kao karijes u “Q” nomenklaturi SUV modela iz Ingolstadta. Šta da se radi, nekada davno Fiat je rezervisao naziv Q2, i sa posebnim zadovoljstvom je odbacio molbu da ovu oznaku ustupi novom Audi modelu.

Koristeći prirodnu pauzu u promociji novih modela, ove sedmice najveći cirkus na svetu zvani Formula 1 započinje sezonu 2015. predstavljanjem novih bolida i motora. Nakon čitavih godinu dana mudrog ćutanja, oglasio se i najveći među velikima, Niki Lauda sa “preporukom” da ukoliko želi izbeći propast F1 mora imati bar 1.200 KS koje ne može voziti baš svako kao danas.

I dok Lauda ispravlja viziju budućnosti Formule 1, na našem tržištu se još leče rane iz prošle godine i sabiraju rezultati. Iako niko nije zadovoljan, niko ni ne odustaje i svi kuju dalje planove i spremaju se za Sajam automobila u Beogradu što je moramo reći jako dobro i hrabro.

I ne samo to, otvaraju se nova zastupništva a konačno Srbija postaje centar iz kojeg se koordinišu dešavanja u regionu i to ne za bilo koju marku, već za Mercedes. Nakon Hrvatske, pod dirigentsku palicu Emil Fray došla je Bosna i Hercegovina, što moramo priznati daje nadu.

U ovom momentu biznis u Srbiji je otišao opet ispred politike koja nas u igri moći isprazno zakucava nazad.

Nadam se da nam ovom aferom “Ombudsman” opet ne mažu oči. Dok ne prođe nešto treće ili da možda ne postavljamo nezgodna pitanja, poput onoga retoričkog koliko je ko od naftaša tokom januara uplatio akcize i poreza u državnu blagajnu!?

Miodrag Piroški

Ostavite komentar