Online plus

Seat Leon ST Cupra

129Pregleda

Brza pošta

Seat je na Nirnburgringu sa modelom Leon Cupra postavio domaći zadatak hot hatch modelima, a nešto slično sada radi sa karavan verzijom. Sportista sa većim prtljažnim prostorom je sigurno recept koji ne može da omane


Zaokružena ponuda
Leon ST Cupra je treća po redu karoserijska verzija koja se nudi u vrhunskom sportskom izdanju. Pomalo neočekivano, ali sasvim poželjno, izdanje cilja na usku grupu kupaca od koje se ne očekuje da prave preterane kompromise. Do sada se obično podrazumevalo da porodični ljudi moraju da traže velike i skupe modele za brz odlazak na izlet ili kraća putovanja. Seat sada nudi model koji spaja odlične perfomanse i svakodnevnu upotrebljivost, po nešto nižoj ceni.

Estetska nadogradnja sportske verzije, u odnosu na običan ST, je vidljiva već na prvi pogled i to u vidu maske hladnjaka sa drugačijim ‘saćem’ i povećanim usisnicima vazduha, novih pragova, točkova od 18 i 19 inča, crvenih čeljusti kočnica, kao i dvostrukih ovalnih izduvnih cevi pozadi. Standardno za ovu verziju je postojanje full LED prednjih i zadnjih svetlosnih grupa, niske potrošnje struje, dok je za Aerodynamic paket karakteristično postojanje krovnog spojlera.

Sportska sedišta naglašenih bokova su presvučena Alcantarom i opšivena belim koncem, a uz doplatu je moguće dobiti prave trkačke kadice. Pedale su u potpunosti izrađene od aluminijuma, kao i ukrasne lajsne na pragovima prednjih vrata. Ceo enterijer može da se ukrasi ambijentalnom LED pozadinom, sa posebnim naglaskom na Cupra mod i crveno osvetljenje. Dodatni stepen individualizacije je omogućen preko White Line, Black Line i Orange Line paketa. Ispred vozača i suvozača je smešten Media System Plus sa 6.5-inčnim ekranom u boji, zadužen za prikaz bitnih informacija i kontrolu različitih sistema. Pošto je adut sportskog karavana veći unutrašnji prostor, red bi bio da se spomene zapremina prtljažnika od maksimalnih 1.470 litara.

Turbo x 2
Leon ST Cupra će kupcima biti dostupna u dve varijante, obe pokretane 4-cilindričnim 2.0-litarskim turbo motorima. Tačnije, u pitanju su verzije od 265 i 280 KS, a obe varijante razvijaju maksimalni obrtni moment od 350 Nm. Snažnija, ST Cupra 280, verzija opremljena DSG menjačem će do 100 km/h stizati za 6 sekundi, dok će ona sa manuelnim biti sporija za svega 0.1 sekundu. Slabija, ST Cupra, verzija sa DSG-om će do 100 km/h stići za 6.1 s, odnosno 6.2 sekunde u izdanju sa manuelnim menjačem. Za obe verzije je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Ako je verovati zvaničnim podacima, prosečna potrošnja, i pored velike snage, iznosi skromnih 6.7 litara, mada sa ekološke strane emisija CO2 od 154 g/km nije na strani ovih motora.

Agregat sa turbo punjačem je krcat vrhunskom tehnologijom – pogotovo u sistemu dvostrukog direktnog ubrizgavanja, a efikasnost celog paketa poboljšava Start/Stop sistem i regeneracija energije preko kočnica. Dinamička kontrola šasije (DCC) omogućava podešavanje oslanjanja pri zahtevnoj sportskoj vožnji, a prednja osovina sa blokadom diferencijala i progresivno upravljanje utiču da se Leon ST Cupra znatno opuštenije vozi pri visokim brzinama, uz visoki nivo komfora na dugim putovanjima. Prilikom vožnje na trkačkoj stazi elektronska kontrola stabilnosti može u prvoj fazi da isključi kontrolu proklizavanja, a sam ESP se postavlja u sportski režim, dok se u drugoj fazi on potpuno isključuje.

Seat Leon ST Cupra će zvanično biti predstavljena posetiocima salona automobila u Ženevi tokom marta, dok će prodaja startovati od aprila. Nezvanične najave govore da bi cena za ovu verziju mogla da se kreće na nivou od oko 35.000 €.

Geza Vince

Ostavite komentar