Online plus

Renault Kadjar

Renault širi porodicu krosovera
1.36KPregleda

Qashaqaijev brat Kadjar

Možemo reći da živimo u automobilskoj eri krosovera, jer ova vrsta automobila je poslednjih godina doživela najveću tržišnu ekspanziju


Kadžari su inače malo tursko pleme nastanjeno na teritoriji današnjeg Irana. Dinastija Kadžar je čak vladala Iranom od 1785. do 1925., kada ju je svrgnuo Reza-šah Pahlavi. Da podsetimo, pripadnici plemena Kaškai su takođe u najvećoj meri sa teritorije Irana. Dakle, nije li jasna srodnost Renault Kadjara i Nissan Qashqaija?

Sledeći tržišni uspeh Captura, Renault nastavlja „krosover ofanzivu“ sa lansiranjem Kadjara, prvog predstavnika marke ove vrste u C segmentu. Sasvim je jasno da je zadatak Kadjara da popravi pozicije kompanije na međunarodnoj sceni. Inicijalno će biti ponuđen u Evropi, a zatim u mnogim afričkim i mediteranskim zemljama i naravno Kini.

Capturov „rođak“ donosi neke nove stvari u segment. Pre svega se to odnosi na fluidni, atletski stajling spoljašnjosti. Enterijer je u sportsko-elegantnom duhu, gde se Renault potrudio da ponudi više od kvaliteta i dobre završne obrade nego ranije. Pogon, za razliku od Captura, može biti i na sve točkove, tako da je ovaj model veći „avanturista“ od svog manjeg rođaka. Tu je i R-Link 2® multimedijalni sistem, zadužen za konektivnost i baratanje različitim sistemima vozila.

Kadjar će zvanično biti predstavljen u Ženevi, 5. marta 2015. godine. Što se prodaje tiče, ona će započeti sledećeg leta u Evropi, kao i u više afričkih i mediteranskih zemalja.

Novi stajling u C segmentu krosovera
Renault je u ovu kategoriju vozila ušao u „mišićavo-elegantnom“ maniru. Sa lansiranjem „vatreno crvene“ boje, Kadjar unosi svežinu u ovaj segment tržišta.

Ovaj krosover iz C segmenta koji poseduje osobine SUV-a, sedana i karavana, deli DNK sa Captur konceptom, uz dizajnerski jezik preuzet od koncepta DeZir. Veći „brat“ definitivno pomera trendove koji se tiču stajlinga prisutnog u C krosover segmentu. Dinamizam je naglašen kompaktnim proporcijama (dužina 4,45 m, širina 1,84 m) u kombinaciji sa niskom linijom krova (1,6 m).

Prednji deo odiše snagom i karakterom, a linije siluete su atletske, mišićave i nadasve organske zbog sveprisutne fluidnosti. Skulpturalnost Kadjara ga zaista, što se stajlinga tiče, lansira u sam vrh segmenta. Zadnji deo takođe karakteriše utisak snage i kvaliteta.

Dnevna svetla su naravno u LED tehnologiji, u formi slova „C“, a moderna tema je prisutna i kada je u pitanju zadnja signalna grupa (još jedna varijacija na temu Captur koncepta).

Sportska elegancija unutar kabine
Renault Kadjar poseduje enterijer koji naglasak stavlja na komfor i rafiniranost. U suštini, to je nastavak filozofije koja krasi stajling spoljašnjosti. Instrument tabla se optimalno proteže u skladu sa vidokrugom vozača, i sugeriše na uživanje u vožnji. Horizontalne linije armaturne table naglašavaju širinu kabinskog prostora.

Iz Renaulta obećavaju da je sve prijatno na dodir i visokog kvaliteta zahvaljujući upotrebi penastih materijala. Kvalitet enterijera tačku na „i“ stavlja preciznom završnom obradom.

Treba spomenuti i panoramski krov od 1,4 kvadratnog metra, koji donosi svetlost i sjajan ambijent u kabinski prostor.

Što se stilskih detalja tiče, primetni su dvostruki redovi šavova na sedištima, rukohvatima sedišta i instrument panelu.

U skladu s raspoloženjem
Renault Kadjar je kreiran da ispuni različite zahteve vozača u C segmentu. Njegova versatilnost je odgovor na porodične potrebe, jer ga krasi praktičan, modularan dizajn.

Dostupan je sa 4×2 i 4×4 pogonom, tako da odgovara kako onima koji su naklonjeni asfaltu, tako i onima koji ponekad vole da sa njega siđu. Kadjar u sebi sjedinjuje osobine SUV-a, karavana i sedana, zadržavajući sve vreme tipičan DNK Renaulta.

Iz sveta SUV-a
Sa pogonom na sve točkove, Kadjar poseduje sisteme koji dodatno poboljšavaju prijanjanje za voznu podlogu. Tri različita režima – „Auto“, „LOCK“ i „2WD“, omogućavaju vozaču da bira pogon koji je najoptimalniji u odnosu na datu situaciju.

Verzije sa pogonom na prednje točkove poseduju „Extended Grip“ sistem, koji poboljšava trakciju pri klizavoj podlozi, uz asistenciju „Mud and Snow“ pneumatika, dizajniranih da se lako oslobađaju nagomilanog blata, peska i sl.

Izražen klirens od 190 mm, uz ulazni i izlazni ugao od 18 odnosno 25 stepeni, garantuju dobro savlađivanje terena. Zaštitne oplate napred i pozadi štite podvozje vozila.

Praktičnost karavana
Modularan enterijer je lak za baratanje. Zahvaljujući ručkama u prtljažniku, „Easy Estate“ sistem automatski otključava i preklapa naslone zadnje klupe u odnosu 60:40. Pored toga, prednje suvozačko sedište može da se preklopi prema napred formirajući mali sto, putem ručke pozicionirane ispod njega. Pored toga, ovaj sistem obezbeđuje i prevoz dugačkih predmeta.

Dve različite konfiguracije prtljažnika omogućavaju odabir „visoke“ pozicije sa kompletno ravnim podom za prenošenje velikih predmeta, ili „niske“ pozicije koja obezbeđuje maksimalan kapacitet od 472 l. U međuvremenu, opcija podele prtljažnog prostor u dve ili tri sekcije je inteligentan način da se zaštite osetljivi predmeti i preveniraju od neželjenog kretanja po prtljažniku.

Kabinski prostor je generalno izdašan, i među najboljim je po tom pitanju u segmentu. Što se tiče praktičnih odeljaka, na njih odlazi čak 30 litara korisne zapremine.

Komfor i vožnja na nivou sedana
Iz Renaulta kažu da se na Kadjar ne mora dugo navikavati. Vozačka pozicija je slična onoj u sedanima, kao i ponuđeni komfor.

Slično se odnosi i na vožnju. Radijus okreta automobila iznosi 10,72 m, a automobil je opremljen čitavim nizom sistema asistencije koji su upotrebljivi u svakodnevnoj eksploataciji, uključujući automatsko parkiranje i zadnju kameru.

Niskoj potrošnji doprinosi Start/Stop sistem, kao i manjoj emisiji štetnih gasova.

Neizbežna konektivnost
Vladajući trend u automobilskoj industriji podrazumeva moderne multimedijalne sisteme. Kadjar iz tog razloga poseduje sedmoinčni TFT displej osetljiv na dodir, za sve potrebne informacije koje se tiču vozila i spoljnjeg sveta.

Automobil je dostupan sa RenaultR-Link2® multimedijalnim sistemom, koji je takođe prisutan u novom Renault Espaceu. R-Link2® dolazi sa standardnim prepoznavanjem glasa za kontrolu navigacije, telefona, aplikacija i radio uređaja. Početna strana može da se podesi po nahođenju, da bi se lakše i brže ušlo u funkcije koje se najčešće koriste. Lepeza dostupnih aplikacija donosi obogaćeno iskustvo u oblastima saobraćaja, putovanja, vesti, socijalnih mreža, kao i praktičnih stvari u svakodnevnom životu.

Pavle Barta

Ostavite komentar