Online plus

Renault Clio IV

313Pregleda

Treći musketar

Kao najveći od tri francuska proizvođača automobila, Renault je nastavio putem implementiranja napredne tehnologije u svoja vozila. U ovom slučaju, u pitanju je novi predstavnik kompakt klase, prisutan na tržištu 22 godine kroz 3 dosadašnje generacije.


Dok su preostala 2 „musketara“, Peugeot i Citroen, već lansirali svoje predstavnike, modele 208 i C3, Renault je tek nedavno pustio u etar zvanične fotografije i kratke specifikacije modela Clio četvrte generacije. Dok se Citroen okrenuo ka onome što najbolje ume, avangardnom dizajnu, Peugeot je krenuo putem downsizinga, vraćajući se korenima i slavi čuvene 205-ice. Renault je krenuo trećim putem, futurističkim.

Bokser
Sa vidljivim dizajnerskim uticajem DeZir koncepta, pretećeg pogleda, sa povećim „flasterom“ (ogromni logo Renaulta) na nosu, naborima u uglovima oble haube i proširenih bokova, uleće među konkurente „hvatajući na galamu“. Na prvi pogled, deluje kao da ima masku preko „očiju“, sa crnim zadebljanjima ispod povećih farova, koji zajedno izgledaju agresivno. Dnevna LED svetla su uvučena u proreze grila dok su okrugla svetla za maglu smeštena u uglove razjapljenog otvora hladnjaka u dnu branika.

Sa strane, u dnu suženog struka je smeštena crna zaštitna lajsna sa hromiranom trakom, kao zaštita od udaraca na parkingu, mada svi znamo koliko ona zaista vredi. S obzirom da su brave zadnjeg para vrata smeštene u C stub, deluje kao da Clio ima samo troje vrata, iako će dolaziti samo kao petovratna verzija. Retrovizori su izmešteni na sama vrata što je napravilo mesta za dodatnu staklenu površinu.

Zadnji kraj dosta podseća na Nissan Qashqai, sa pravougaonim iskrenutim zadnjim svetlima na naglašenim bokovima. Vrata prtljažnika, koja skrivaju visok utovarni prag, su u dnu oivičena hromiranom lajsnom a iznad nje stoji centralni logo Renaulta, sa imenom modela ispod, u nešto drugačijem fontu nego do sada. „Kačket“ na vratima prtljažnika, koji skriva treće stop svetlo, nastavlja liniju uspona koju je formirala donja ivica bočnih staklenih površina, dok dno branika ugošćuje, sada već standardni, difuzor skriven u crnom umetku.

Sam izgled Clija IV, za razliku od prethodnika, poseduje više sportsku siluetu uz manji klirens, što garantuje dinamičnu pojavu. Atletskoj formi doprinosi uzan „struk“ sa naglašenim bokovima, uz maksimalno proširen trag točkova ( točkovi su sada izbačeni do ivice lukova). Sam prostor između točkova i lukova je smanjen, što, uz skrivene brave zadnjeg para vrata i padajuću liniju krova, dodatno doprinosi skladnosti proporcija. Postavljena na novu B platformu alijanse, novom Cliju donosi niži nivo buke u kabini, bolju okretnost i poboljšanu udobnost. Uz dodatno smanjenje mase za oko 100 kg, olakšaće posao novim generacijama potentnih motora.

Hot-spot
Unutrašnjost je podređena pomodarstvu i prvo što upada u oči je ogromna „touchscreen“ tablet centralna konzola (dolazi u Dinamique paketu i višim) i donosi sve što ikada zatreba mrežnim zavisnicima, od nalaženja mesta od značaja do slanja „tvitova“ i „lajkova“.

Sam izgled kabine budi dinamičnost njenog korisnika. Instrument tabla je izgleda avionskog krila, sa optimalno pozicioniranim multimedijalnim komandama, audio i sistema klime, digitalnim instrumentima ispred vozača i atraktivno oblikovanim sedištima. Širok spektar personalizacije će biti ponuđen od starta prodaje, u vidu odabira boja detalja unutrašnjosti, volana, navlaka menjača, ručki i panela vrata, ventilacionih otvora i gornjih delova panela intrument table, sve u kombinaciji sa hrom/lak crnim trimom elemenata unutar kabine. Na eksterijeru će biti moguće izabrati boju grila i detalje na svim vratima.

Novina u okviru ponude Renaulta je R-Link, sistem koji spaja vas, odnosno automobil, sa ostatkom sveta. R-Link na 7-inčnom ekranu, putem „touchscreen“ i intuitivnih glasovnih komandi, donosi mogućnost personalizacije početne stranice menija, TomTom navigacioni sistem sa podrškom javnih servisa poput stanja na putevima i Driving eco² aplikacije sa prikazom parametara načina voznje, koji daje savete u vezi sa korigovanjem stila vožnje, zarad povećanja ekonomičnosti i smanjenja emisije CO². Zahvaljujući Renault R-Link Storeu, prvoj takvoj automobilskoj aplikaciji ikada, moguće je skidati sa interneta željene aplikacije kako biste svoje „radno okruženje“ doveli na željeni nivo. Još jedna od aplikacija, R-Sound Effect, omogućava vozaču da bira između 6 ponuđenih režima zvuka motora u kabini, koji su savršeno sinhronizovani sa stvarnim dešavanjima, poput brzine ili ubrzavanja. U suštini, sve ono što ste do sada radili sa Vašim pametnim telefonom, sada to isto možete napraviti i od novog Renault Clija.

Sve verzije Clija će biti opremljene novim Bass Reflex sistemom zvučnika, zarad boljeg kvaliteta i akustike, i Bluetooth radio sistemom,sa USB i AUX ulazima, koji će, pored telefona, omogućavati lakše povezivanje sa svim eksternim uređajima.

R-Link samo nastavlja inovativni put Renaulta u sferi elektronike, viđen poslednjih 30 godina. Renault je prvi tržištu ponudio radio komande na upravljaču 1982. godine na modelu R11, navigacioni sistem 1994. u Safranu, sistem otvaranja i startovanja vozila bez ključa 2001. u Laguni i GPS navigacioni sistem sa ekranom visoke rezolucije (Carminat TomTom) u Cliju 2009. godine.

F1 geni
Sa uštedom na težini, dolazi i drastično umanjenje zapremina motora, uz dodavanje turbo punjača gde god je to preostalo. Renault navodi da će redukovati paletu atmosferskih motora tokom narednih godina i na njihovo mesto ubacivati turbo motore manjih zapremina, koji će ujedno biti čistiji i štedljiviji.

Najmanji u paleti će biti novi 0,9 litarski Energy TCe 90 trocilidarski turbo motor snage 90 „konja“ i 145 Nm obrtnog momenta. Ovo je inače prvi ikada Renaultov „trocilindraš“ koji, u kombinaciji sa Stop& Start sistemom i produženim prenosnim odnosima, donosi performanse 1,4 litarskog atmosferskog motora uz neverovatnu ekonomičnost u vidu 3,6 litara na 100 km i 99 g/km CO2.

Sledeći u nizu je TCe 120, 1,2 litarski turbo motor snage 120 „konja“ i 190 Nm. Sa statusom najsnažnijeg 1,2 litarskog motora na tržištu, trenutno je u procesu homologacije, te će na tržištu biti dostupan tek u prvoj polovini 2013. godine. Ujedno će biti prvi motor koji će biti uparen sa prvom Renaultovom EDC transmisijom sa dvostrukom spojnicom, ugrađenom u vozilo B segmenta.

Treći dostupan motor je poznati dizel Energy dCi 90 motor sa 90 KS i 220 Nm. Uparen sa transmisijom sa produženim prenosnim odnosima i pomoću Driving eco² aplikacije, moguće je spustiti potrošnju na 2,7 litara, što je ekvivalent 83 g/km CO2.

U cilju povećanja ekonomičnosti, a zahvaljujući integrisanoj grupi pomoćnih sistema, Renault planira da ohrabri vozača da promeni stil vožnje. Putem ECO moda, pomoću kojeg je moguće modifikovati parametre motora, indikatora idealne promene stepena prenosa i pomenute Driving eco² aplikacije, koja omogućava analizu uz prikaz načina vožnje i njene korekcije, moguće je sniziti potrošnju i emisiju CO2 na nivo ranije nedostižan, samo praćenjem saveta koje sistem daje. Pitanje je koliko će u praksi ovakav vid korekcije navika uticati na same vozače.

Uporedo sa predstavljanjem baznog Clija IV, početkom jeseni, biće prikazana i serijska RS verzija, koja će stići na tržište početkom sledeće godine. Nju će karakterisati novi 1,6 litarski turbo motor od oko 210 KS, uparen isključivo sa EDC transmisijom. Nedavno smo imali priliku da vidimo, doduše zamaskirani, Clio RS na Goodwood Festival of Speed manifestaciji gde ga je demonstrativno provozao glavni operativni direktor Renaulta, Carlos Tavares.

Nezvanično se priča i o pripremi TCe 140 verzije 1,2 litarskog turbo motora snage 140 KS, koji bi premostio jaz do RS verzije a nudio bi istu dinamiku vožnje i stabilnosti, ali sa manje snage i nižom cenom.

Premijera u fazama
Renault će obeležiti lansiranje 2013 Clia IV inovativnom, interaktivnom digitalno strategijom prezentacije, sačinjene u 3 etape:

– 4. jula – svim internet korisnicima će biti dostupne fotografije visoke rezolucije uz video materijal

– 12. jula – Renault će svim korisnicima interneta omoguciti virtuelnu test vožnju novog Clija IV, integrišući ih u interaktivni film

– 29. septembra – kreće zvanično predstavljanje Renault Clija IV na Pariskom salonu. Tada će biti dostupne sve tehničke karakteristike, paketi opreme kao i cenovna struktura modela.

Za kraj, treba napomenuti da će se proizvodnja Clija IV odvijati paralelno u Francuskoj (Flins) i Turskoj (Bursa) sa jednakim nivoom kvaliteta, bar tako tvrde u Renaultu.

Nama ostaje čekanje septembra i zvanične prezentacije a nakon toga i prve test vožnje novog Renault Clia IV.

Igor Kučerka

Ostavite komentar