Online plus

Prokletstvo Džejmsa Dina

2.96KPregleda

Anatomija saobraćajke

Glumac Džejms Din poginuo je u saobraćajnoj nesreći 30. septembra 1955. Kao i uvek, kada strada neko iz redova poznatih ličnosti, to generiše raznorazne teorije. U slučaju „Buntovnika bez razloga“, urbane legende dostigle su nivo proze majstora horora Stiven Kinga


Malo kopile

Tog sudbonosnog dana 1955., Džejms Din, Porscheov fabrički mehaničar, Rolf Vuterih, kaskader Bil Hikman i fotograf Sanford H. Rot kreću na auto trke u Salinasu zakazane za prvi i drugi Oktobar. Fotograf je tu da zabeleži Dinov nastup na trkama za „Colliers Magazine“.

Din ima novog Porschea 550 spajder tek 9 dana. Fabrički mehaničar smatra da bi glumcu dobro došlo još malo prakse za volanom, pa se u poslednjem trenutku odustaje od plana da se Porsche vozi na prikolici.

U 3:30 popodne, dva sata nakon polaska iz Los Anđelesa, u okolini Bejkersfilda, policija kažnjava Dina zbog brze vožnje. Din je vozio 105 km na sat a ograničenje je bilo 90 (55 milja). Kaznu je „pazario“ i Hikman prateći Porsche u Ford Country Squire karavanu kojim je vukao praznu prikolicu.

Da bi izbegli dalje plaćanje kazni, Din i ekipa odlučuju da pođu drugim putem i zaobiđu centar Bejkersfilda gde je ograničenje brzine 40 km na čas. Izmena plana dovodi ih na omiljenu prečicu svih takmičara koji voze za Salinas. Stižu do benzinske stnice u Blekvels Korneru, gde se sreću sa još nekoliko učesnika trke. Društvo se dogovara da se ponovo okupe na večeri u Paso Roblesu, udaljenom 90 km.

Din sa mehaničarem Vuterihom na putu za trke u Salinasu

Nudi se milion dolara za info koji bi doveo do pronalaženja nestalog Porschea u kome je poginuo Džejms Din

Oko 5.45h tog popodneva, beli Ford Tudor koga je vozio 23-godišnji student Donald Trnapsid, kretao se putem broj 466 prema Fresnu. Din vozi istim putem u suprotnom smeru, obilazeći velikom brzinom ostale automobile. Trnapsidov Ford i Dinov Porsche približavaju se raskrnici sa putem oznake 41. Din vozi brzinom od 137 km/h. Fabrički mehaničar Vuterih je navodno kasnije rekao da je upozorio Dina da će Ford ispred njih skrenuti na put 41. S obzirom na to da je glumac imao prvenstvo, Vuterih tvrdi da su mu poslednje reči bile: „Usporiće (misleći na Ford) nema šanse da nas taj lik ne vidi.“

Međutim, Ford ulazi u krivinu. Din pokušava da se provuče bočno na desnu stranu, ali Ford udara Porsche u prednje krilo i vrata.

Svedoci pričaju da se Porše prevrnuo dva ili tri puta. Ford se odbio 12 metara. Din je izdahnuo u kolima hitne pomoći u rukama svog prijatelja Bila Hikmana, koji je inače bio vozač Dodge Chargera u kultnom filmu „Bullitt“. Mehaničar Vuterih imao je polomljenu nogu, vilicu i nešto manjih unutrašnjih povreda. Godine 1981., poginuće u saobraćajnoj nesreći u Nemačkoj kada je posle duge borbe sa depresijom, pod uticajem alkohola izgubio kontrolu nad automobilom i zabio se u jednu porodičnu kuću. Trnapsid je prošao sa manjim povredama i nije tražio medicinsku pomoć. Nikada se nije oglasio u medijima povodom nesreće.

Predskazanje i previše „slučajnosti“
Gumac Alek Ginis, mlađim genracijama poznat kao Obi Van Kenobi iz originalnih „Ratova Zvezda“, tvrdio je da je Dinu prorekao da će nastradati u Porscheu. Njih dvojica su se srela u ispred restorana u Holivudu. Kada mu je Din pokazao svoj novi automobil, Ginis tvrdi da ga je nešto čudno obuzelo i da je rekao svom kolegi: „Sada je četvrtak, 10 sati uveče, sedneš li u taj auto, do sledećeg četvrtka u 10 uveče bićeš mrtav“ . Ukoliko pogledate TV intervju videćete da Ginis ima poteškoća da se priseti godine i tipa automobila, a Din je nastradao u petak.

Alek Ginis nije bio jedini kome je Porsche delovao zlokobno. Dinovi prijatelji, Ursula Andres, Erta Kit, Nik Adams (kolega iz „Buntovnika bez razloga“) svi su prijavili da se osećaju nelagodno u blizini tog automobila. Horor TV voditeljka Vampira navodno je glumcu ostvaljala ceduljicu sa upozorenjem na vetrobranskom staklu.

Slupani Porsche otkupljuje za 2500 dolara Džodž Baris, vlasnik radionice u kojoj je samo desetak dana ranije automobil bio personalizovan za Dina. Baris je uradio sitnija ulepšavanja enterijera, poput prevlačenja sedišta u dezen kilta. Oslikavač vozila Din Džefriz ispisao je trkački broj 130 i ime po kome će Porsche ostati upamćen: „Malo kopile“ (Little Bastard).

Kada je Porsche ponovo stigao u Barisovu radionicu, spao je sa prikolice i polomio nogu jednom od mehaničara. Baris prodaje motor i šasiju „Malog kopileta“ dvojici lekara, inače trkačkih entuzijasta. Nepunih godinu dana novi vlasnik motora gine nakon što je svojim Porscheom udario u drvo. Kupac šasije se povredio ali je ostao živ kada se u prilikom uletanja u krivinu njegov auto blokirao i prevrnuo.

Baris je takođe prodao dve neoštećene gume. Novi vlasnik sleteo je sa puta koda su obe gume neobjašnjivo pukle u isto vreme.

Lovac na suvenire koji je pokušao da otkine parče karoserije ozbiljno je posekao ruku, a lopov koji se namerio da izvadi okrvavljeno sedište takođe se povredio.

Od 1956. do 1960. Dinov Porsche , bio je putujuća atrakcija na tematskim izložbama o bezbednosti u saobraćaju. Već na prvoj turneji zatekao se u garaži koja je do temelja izgorelea u požaru. „Malo kopile“ ostalo je skoro neoštećeno.

Zabeleženi su brojni incidenti tokom transporta na izložbe. Izgleda kao da je „Malo kopile“ naprosto obožavalo da spada sa prikolica i povređuje vozače kamiona.

Polazak iz Los Anđelesa 30.09.1955.
Porše u automehaničarskoj radionici u Paso Roblesu 01.10.1955.

Možda je Baris baš zato odlučio da sa jedne izložbe vrati vozilo u zapečaćenom železničkom vagonu. Kad je vagon otpečaćen prilikom prispeća na stanicu u Los Anđelesu, bio je prazan!

Tu se Dinovom Porscheu gubi svaki trag. S vremena na vreme na aukcijama osvane deo sa „ukletog“ spajdera. Mnogi pretpostavljaju da je sam Baris umešao prste u „nestanak“ u želji da u narednim decenija povremenim „pronalaženjem“ delova, održava legendu o Džejmsu Dinu.

Auto muzej „Volo“, koji je septembra 2015. izložio navodna vrata sa Dinovog Porschea, raspisao je nagradu od milion dolara za onog ko pruži infomaciju koja bi dovela do pronalaženja ovog automobila.

Priča se da je jedan čovek posvedočio da je kao dete video kako auto sakrivaju iza lažnog zida jednog skladišta u državi Vašington. Čak je prošao i detekor laži na tu temu.

Što se tiče Džejmsa Dina, finalni delić u slagalici misterioznih predskazanja dao je sam glumac u edukativnom filmu o bezbednosti saobraćaja koji je snimio nekoliko meseci pre smrti noseći kostim iz ostvarenja „Div“. U poslednjoj sekvenci filma, Din se obraća mladim vozačima rečima: „Smanjte doživljaj u vožnji, život koji spasete možda bude baš moj“.

Morbidna vašarska atrakcija
Morbidna vašarska atrakcija
Tekst: Miroslav Šosberger
Fotografije: Vrele Gume Arhiva
Postavljeno: 03.12.2015

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery