Online plus

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

2.26KPregleda

Premijum D

Kolege iz britanskog Auto Expressa su napravile interesantno poređenje pet modela iz premijum D segmenta, a u njemu su se našle i novajlije poput Alfe Romeo Giulije i Audija A4


Giulia je pretpremijerno predstavljena u Arezeu, a uživo ćemo je videti u Frankfurtu, baš kao i Audi A4. Ipak, da vidimo kako izgleda poređenje tehničkih specifikacija.

Konkurencija je „strašna“: Restilizovani BMW serije 3, novi Jaguar XE, uvek vrhunski Mercedes-Benz C klase, lepa Giulia sa jedinstvenim italijanskim „štihom“ i tehničko savršenstvo u vidu Audija A4. Mada ovo nije uporedni test, za mnoge će statistički podaci čak biti i važniji, posebno oni koji se dotiču potrošnje, emisije štetnih gasova i sl. S druge strane su budući kupci koji više pažnje obraćaju na stil i tehnologiju.

Dimenzije i masa
Kao što je norma u klasi kompaktnih luksuznih sedana, A4 je „porastao“ u odnosu na prethodni model. Sa 4.726 mm je 21 mm duži nego ranije, što ga čini čak 102 mm dužim u odnosu na seriju 3, 55 mm dužim u osnous na XE i 40 mm dužim u poređenju sa C klasom. Ipak, zapremina prtljažnika je identična sa BMW-om i Mercedesom – 480 l, a 25 l je izdašnija u odnosu na Jaguar.

Dimenzije Giulije još uvek nisu poznate ali treba očekivati da budu slične Jaguarovim zbog izražene sportske orijentacije i stajlinga. Već znamo da je motor u Quadrifoglio Verde sa 510 ks najsnažiji, a pruža i najbolji odnos mase i snage u klasi. Sa masom od oko 1.500 kg, Alfa je 80 kg lakša od M3 a 165 kg lakša od XE S. U odnosu na AMG C63 ima čak 215 kg manje.

Kada govorimo o A4, još uvek nije objavljen „RS“ model, ali Audi tvrdi da je težina stardnih modela otišla dole za do 120 kg, zahvaljujući upotrebi pojačanog čelika u šasiji i panela karoserije od aluminijuma. To bi Audijevog pulena trebalo da stavi rame uz rame sa konkurencijom, bez obzira na prednost u veličini.

Performanse
Novi Audi A4 je lansiran sa sedam inicijalno dostupnih agregata, među kojima se nalaze četiri turbo dizela i tri turbo benzinca. Osnovnu jedinicu čini 1.4 TSI sa 150 ks, što je 30 „konja“ više nego ranije. A4 pogonjen ovim motorom do „stotke“ ubrzava za 8,9 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 210 km/h. Poređenja radi, BMW 316i ES ispod haube poseduje 1,6 litarski turbo benzinac sa 136 ks. Sprint do „stotke“ obavlja za 8,6 sekundi, a maksimalna brzina ovog modela iznosi 209 km/h.

Ulazni Mercedes C klase, C200, dolazi sa benzincem od 186 ks, koji će ujedno biti i skuplji od svojih nemačkih rivala. Bazni XE sa 163 ks (turbo benzinac) iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde, a maksimalno može da pojuri do 227 km/h.

Dizeli su izjednačeniji. A4 sa jedinicom od 150 ks sprint do „stotke“ završava za 8,6 sekundi. Poređenja radi, BMW 320d EfficientDynamics sa 163 ks može do 100 km/h da ubrza za 7,8 sekundi. Jaguar XE 2.0 D SE (takođe 163 ks) ovu radnju obavlja za 8,4 sekunde, dok je Mercedes C200 BlueTEC sa 1,6 litarskim turbo dizelom sa 135 „konja“ najsporiji – 9,7 sekundi.

S druge strane, trenutno najmoćniji motor u A4 je 3.0 TDI sa 275 ks. Kod XE je to 3,0 litarski kompresorski V6 sa 340 „konja“. BMW M3 iz 4,0 litarskog rednog turbo „šestaka“ izvlači 430 ks (sprint do stotke 4,2 sekunde), dok Mercedes-AMG C63 S isporučuje čak 510 „konja“ i sprint do „stotke“ obavlja za ravno 4 sekunde.

Međutim, nova Alfa Romeo Giulia nadmašuje sve. QV verzija takođe raspolaže sa 510 ks kao i C63, ali zahvaljujući manjoj masi, ubrzanje do 100 km/h obavlja za 3,9 sekundi.

Ekonomičnost i emisija
Jedan od najvažnijih faktora za kupce automobila je efikasnost. To posebno važi kada je flotna prodaja u pitanju. Novi Audi A4 po tom pitanju vodi, jer model sa 2.0 TDI motorom troši tek 3,8 l goriva na 100 pređenih kilometara. Emisija CO2 je takođe minimalna i iznosi 95 g/km.

BMW 320d u EfficientDynamics izdanju troši identično – 3,8 l, ali sa nešto većom emisijom CO2 od 99 g/km. Mercedes C200 BlueTEC SE, mada raspolaže s manje snge, troši 3,9 l dizela na 100 kilometara, uz emisiju CO2 od 101 g/km.

Brojke vezane za Giuliju nisu poznate, ali s obzirom na aktuelnu paletu motora, treba očekivati da bude izuzetno konkurentna i što se efikasnosti tiče.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery