Online plus

Peugeot 308 R HYbrid

150Pregleda

Dvoglavi lav

Kako učiniti jedan popularan model automobila još popularnijim? Dajte mu snage, mnogo snage! Spakujte sve u atraktivnu karoseriju, sačekajte znak odobravanja od ekoloških organizacija i divite se svom malom monstrumu.


Dupli udarac
Odlični prodajni rezultati Peugeota 308, druge generacije, su dali određenu dozu slobode čelnicima francuskog proizvođača da se odobri stvaranje jednog prestižnog i sasvim neočekivanog modela. Ekstremna verzija pored naglašene vizuelne atraktivnosti poseduje i tehnički biser, predstavljen u vidu hibridnog pogona.

Ekstremna verzija pored naglašene vizuelne atraktivnosti poseduje i tehnički biser, predstavljen u vidu hibridnog pogona

Peugeot 308 R HYbrid, u drugačijem izdanju u odnosu na standardnu verziju, preuzima neke dizajnerske crte sa koncept modela Quartz. Izražajniji izgled karoserije, naglašen predimenzionisanim usisnicima vazduha i otvorima na poklopcu motora, donekle smiruje plava boja karoserije, razvijena korišćenjem fluorescentnih pigmenata. Tradicionalno, ova boja je decenijama rezervisana za trkačke automobile iz Francuske. Na zadnjem delu vozila plava boja je spojena sa mat crnom, koja je na zadnjim modelima Peugeota postala obavezna za modele izraženih sportskih odlika. Dva velika otvora na zadnjem braniku služe za odvođenje toplog vazduha od baterija, istovremeno odajući utisak neskrivene snage. 308 R HYbrid je postavljen na pneumatike dimenzija 235/35 R19, dok je trag točkova u odnosu na standardnu verziju proširen za 80 mm, čime je ovaj model dobio na dodatnoj dinamici i stabilnosti.

Četiri sportska sedišta su presvučena patiniranom kožom, dok je kompletan gornji deo prednje konzole presvučen digitalno proizvedenom tkaninom

Nestandardan
Enterijer Peugeota je potpuno prilagođen karakteru vozila. Materijali i boje su vešto uklopljeni, a neki od njih su prvi put upotrebljeni na jednom modelu koji bi već sutra mogao da se nađe u serijskoj proizvodnji. Četiri sportska sedišta su presvučena patiniranom kožom, dok je kompletan gornji deo prednje konzole presvučen digitalno proizvedenom tkaninom. Ova tehnologija omogućava izradu složenih delova velikih dimenzija i mekoće bez upotrebe pene, doprinoseći na taj način smanjenju mase automobila. Istim materijalom su presvučeni unutrašnji okviri vrata, u kombinaciji sa crnom i svetlosmeđom kožom. Bez crvenih detalja se nije moglo, tako da su oni primetni na okvirima instrumenata, oznaci središnjeg položaja na upravljaču i centralnoj konzoli.

Sport – sa razlogom
Razvoj modela 308 R HYbrid je poveren Peugeot Sport diviziji. Potpuno novi hibridni, benzinski, plug-in pogonski komplet je impresivan po pitanju snage. 500 ks, na sva četiri pogonska točka, „teraju“ ovaj automobil do elektronski ograničene brzine od 250 km/h, uz ubrzanje do 100 km/h za samo 4 sekunde. Iz stanja mirovanja do prvog kilometra 308 R HYbrid stiže za 22 sekunde, ali je zanimljiviji podatak da je emisija CO2 smanjena na 70 g/km. Skoro savršena raspodela mase među osovinama (60/40) je donela i vrlo dobar odnos mase i snage – samo 3,1 kg/ks.

Pogonski sklop čine tri izvora snage, koji mogu međusobno nezavisno pokretati vozilo: četvorocilindarski benzinski motor 1.6 l THP 270 KS sa Start/Stop dodatkom; elektromotor sa 115 ks, povezan sa šestostepenim menjačem i elektromotor jednakih karakteristika na zadnjoj osovini. Litijum-jonska baterija snage 3 kWh se nalazi se ispod zadnjih sedišta, na mestu gde se obično nalazi rezervoar za benzin. Sam rezervoar od 50 litara je prebačen u prtljažnik iznad elektromotora, zbog boljeg rasporeda mase.

308 R Hybrid je nedavno predstavljen javnosti na salonu automobila u Šangaju, na tržištu od koga Peugeot očekuje puno

Vozaču se na raspolaganju nalaze četiri načina upotrebe automobila: Hot Lap isporučuje najviše snage i u potpunosti iskorišćava potencijal sva tri izvora energije. U ovom režimu vozaču je na raspolaganju ukupno 500 KS i obrtni moment od 730 Nm.

Track razvija 400 ks i 530 Nm, a snaga se dobija pomoću benzinskog motora i zadnjeg elektromotora. Prednji elektromotor u ovoj situaciji daje dodatan potisak pri ubrzanju.

Road režim rada je namenjen vožnji na putu sa snagom od 300 ks i obrtnim momentom od 400 Nm. Benzinski motor razvija sav svoj potencijal, zadnji elektromotor mu pomaže, a prednji elektromotor se ne uključuje.

ZEV režim se koristi zadnjim elektromotorom za pokretanje vozila, dok se prednji elektromotor uključuje u zavisnosti od pritiska na papučicu gasa.

308 R Hybrid je nedavno predstavljen javnosti na salonu automobila u Šangaju, na tržištu od koga Peugeot očekuje puno. Za sada nema zvanične potvrde da li će i kada ova verzija ući u proizvodnju, ali je svakako sa nestrpljenjem očekujemo.

Geza Vince

 

Ostavite komentar